  • 1. Data: 2010-09-09 19:14:12
    Temat: U Atmela ciągle kryzys ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Ile to juz czasu mineło? Ceny jakoś nie chcą spaść do sensownego
    poziomu, niektóre procesory Atmela są absurdalnie drogie. SAM7S32
    kosztuje tyle samo w TME co SAM7S256 czyli jakieś 3x drozej niż "przed
    kryzysem". To jest wiecej niz przegięcie. Czy TME i inny wyprzedają
    zapasy magazynowe czy to polityka Atmela skubania klienta?

    Zaczynam coraz bardziej nerwowo rozglądac sie za czymś bardziej
    stabilnym cenowo :/

  • 2. Data: 2010-09-09 19:42:49
    Temat: Re: U Atmela ciągle kryzys ?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 09.09.2010 21:14, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > kryzysem". To jest wiecej niz przegięcie. Czy TME i inny wyprzedają
    > zapasy magazynowe czy to polityka Atmela skubania klienta?

    Mam wrażenie, że to 'duzi' sprzedawcy chcą zarobić - ceny wzrosły co
    jest im wybitnie na rękę. Do tego firmy, które potrzebują większe ilości
    rzuciły się robić zapasy.
    Myślę, że ceny zaczną spadać jak pojawi się sporo "małych" sprzedawców z
    niskimi cenami a dużą płynnością (bo większe sklepy mają 'drogie' zapasy
    i jeszcze długie miesiące będą próbowali je sprzedać).

    > Zaczynam coraz bardziej nerwowo rozglądac sie za czymś bardziej
    > stabilnym cenowo :/
    Ja zacząłem spoglądać w stronę STM32 i LPC1000, ale ja hobbysta jestem.

    Michoo

  • 3. Data: 2010-09-09 19:48:52
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Ile to juz czasu mineło? Ceny jakoś nie chcą spaść do sensownego
    > poziomu

    ograniczyli wydobycie :)

    e.

  • 4. Data: 2010-09-09 21:51:22
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    TME to w ogóle mocno wkurzające jest czasem. Mam wrażenie, że niektóre ceny
    to chyba z sufitu są...
    Potrzebowałem na przykład kilkadziesiąt gniazd RCA , na panel - izolowanych.
    Miałem je dorzucone do większego zamówienia, ale coś mnie tknęło, że mi suma
    wyszła spora.
    Patrzę - i mało mnie szlag nie trafił. W TME - 4.50 (brutto) za sztukę. W
    sklepie w detalu - 2.50 dokładnie takie samo.
    Cholerycznie trzeba się pilnować.

  • 5. Data: 2010-09-09 22:15:51
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > zapasy magazynowe czy to polityka Atmela skubania klienta?
    >
    > Zaczynam coraz bardziej nerwowo rozglądac sie za czymś bardziej

    no wlasnie... a moze jakas alternatywa?
    np. zakladajac ze mamy zrodlowki w C programow do atmegi32 ,
    co wybrac zeby bylo podobne cenowo i dalo sie wlutowac w te same plytki?

    przyznam ze atmelami interesuje sie glownie ze wzgledu na to ze sa (byly)
    ogolnodostepne i tanie, reszta 'parametrow' jest drugorzedna - no moze ilsoc
    ramu i sposob adresowania jest dosc silnym argumentem... a raczej proporcja
    ilosc ramu vs cena...

  • 6. Data: 2010-09-09 22:18:24
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-09 23:51, sundayman pisze:
> [...]
    > Patrzę - i mało mnie szlag nie trafił. W TME - 4.50 (brutto) za sztukę. W
    > sklepie w detalu - 2.50 dokładnie takie samo.

    Niektóre rzeczy masz prawie dwa razy tańsze w Elfa niż w TME. A kiedyś
    tak krytykowałem tu na grupie Elfę za drożyznę :)

    MD

  • 7. Data: 2010-09-09 22:30:24
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Patrzę - i mało mnie szlag nie trafił. W TME - 4.50 (brutto) za sztukę.
    > sklepie w detalu - 2.50 dokładnie takie samo.

    Typowy sposób "rozwoju" polskich firm: najpierw się przykładamy a jak już
    troszkę umościmy się na rynku, to tniemy sobie w ch.. (bo jesteśmy
    "renomowani", jakby w takim handelku to coś znaczyło). A potem zdziwienie,
    że klient poszedł do innej firmy (która jest w fazie przykładania się).
    Przerobione na wielu przykładach. Wierność jednej firmie u nas nie ma
    szans się przyjąć...

    e.

  • 8. Data: 2010-09-09 23:18:53
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisał w wiadomości news:4c895c97$0$22810$65785112@news.neostrada.pl...

    > np. zakladajac ze mamy zrodlowki w C programow do atmegi32 ,
    > co wybrac zeby bylo podobne cenowo i dalo sie wlutowac w te same plytki?

    ATMEGA16 i 644P. Przy czym 644P ma np. rozbite rejestry liczników (bardziej
    rozbudowane) i flagi, które w ATMEGA16/32 są w jednym rejestrze, w 644P są w
    dwóch rejestrach, wektory przerwań też się pozmieniały. Tak więc
    najbezpieczniejsza jest
    tylko zmiana pomiędzy ATMEGA16 i ATMEGA32.

  • 9. Data: 2010-09-09 23:42:38
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-10 00:15 Piotr "Curious" Slawinski napisał(a):

    > no wlasnie... a moze jakas alternatywa?
    > np. zakladajac ze mamy zrodlowki w C programow do atmegi32 ,
    > co wybrac zeby bylo podobne cenowo i dalo sie wlutowac w te same plytki?

    Nie pisane od razu z myślą o przenośności?
    Czyli wszędzie potworki typu printf_P, strcpy_P, PSTR itd.
    Przydałaby się warstwa "kompatybilności" aby to uruchomić na ARMie.

    A jeżeli w programie jest wiele odwołań do I/O to trzeba będzie zmienić
    diametralnie.

    Dużo lepiej gdy program używał systemu operacyjnego (np. Nut/OS) - wtedy
    warstwa sprzętu jest wyraźnie oddzielona a kompatybilność PSTR np.
    zapewniają #define w plikach nagłówkowych systemu. Małym nakładem pracy
    można wtedy przenieść program np. z AVRa na ARMa. A ARMów jak mrówków -
    co się nie obejrzysz. Zresztą zobacz jaki stos $$$ zarobiła firma ARM w
    ostatnim roku - a sami nie produkują scalaków, jedynie sprzedają licencje.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2010-09-09 23:44:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-10 01:18 Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > pozmieniały. Tak więc najbezpieczniejsza jest
    > tylko zmiana pomiędzy ATMEGA16 i ATMEGA32.

    Ale to ciągle Atmel. Czyli za miesiąc może być ten sam problem z
    dostępnością, tym razem ATmega644P zamiast ATmega32. Sugeruję raczej
    rozejrzeć się w środowisku małych ARMów.

    Dla porównania w cenie ATmegi128 można kupić dużo potężniejszego ARMa i
    z większym RAMem. W takiej samej obudowie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/