    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kable rozruchowe
    Date: Wed, 9 Jan 2013 02:21:52 +0100
    <kcfdu5$22d$1@mx1.internetia.pl>
    <1gm7q935fd7zy$.q39vufrdm1cj.dlg@40tude.net>
    <kci6o2$7f5$1@mx1.internetia.pl>

    Dnia Tue, 8 Jan 2013 23:24:39 +0100, Axel napisał(a):
    > Stary klucz mial 15 cm, krzyzowy 20, dwa ramiona (czyli wieksza sile mozesz
    > przylozyc rekami

    Wieksza sile to ja jednak przykladam noga niz rekami :-)

    > i lepiej przenosi obciazenie przy uderzeniu noga niz klasyczny fajkowy.

    znacznie gorzej, bo odstaje od sruby na 20 cm,a fajkowy na 10.
    W zasadzie nie da sie na to stanac ... chyba ze pare cegiel lub pustakow
    przyniesiesz :-)

    > Rurke tez zaloze, tylko wiekszej srednicy (np wodna 3/4"-
    > nie wiem, czy 1/2" wejdzie)

    A jakim cudem ma wejsc 1/2", czyli niecale 13mm, skoro sruba/nakretka jest
    17 czy 19, a klucz przeciez solidny ma byc, a wiec scianka gruba.
    1.5" moze wejdzie.

    > W zyciu w trasie (na asfalcie) nie zlapalem kapcia takiego, zeby nie
    > przejechac kilkudziesieciu kilometrow.

    A ja jednak pare razy takiego ze kilometr bylo duzo... Fakt ze dawniej.

    > A nawet jesli - wyciagam telefon,
    > sprawdzam w necie najblizszy serwis opon czynny calodobowo i dzwonie, zeby
    > przyjechali :-P

    Sa jeszcze takie ?

    > Jak kupiles na bazarze za 5 zl, to tak. Firmowa raczej rzadko: uzywamy w
    > firmie ladowalek samochodowych Blackberry i na 100 szt. zepsuly sie 2 w
    > czasie ponad 3 lat (i to prawdopodobnie zlamane przewody).

    No to nie mow ze to takie nieprawdopodobne zostac bez ladowarki ... i bez
    telefonu :-)

    > Problem dla mnie zupelnie abstrakcyjy. Po pierwsze - wyciagam drugi telefon
    > i dzwonie, po drugie - moje telefony dzialaja bez ladowania tydzien, wiec,
    > jak sam pisales, naladowanie telefonu przed trasa

    tydzien to one bez gadania wytrzymuja, przyjdzie dluzej pogadac a przy
    powrocie nieszczescie :-)

    > wiec wiecej stracisz kasy na paliwo wozac przez 10 lat niepotrzebne
    > klucze, spray do opon itd, niz raz korzystajac np. z assistance.

    Assistance jakos nie chce byc za darmo, a klucze nie powiekszaja masy
    samochodu nawet o 1% ;-)

    > Chusteczki zajmuja zdecydowanie mniej miejsca, waza zdecydowanie mniej, nie
    > wylewaja sie i nie psuja, co najwyzej wysychaja zle zamkniete.

    no wlasnie, psuja sie po pierwszym uzyciu, a jak sa mokre to moga wylac ;-)

    > Nie. Pisze o awarii, a nie o samochodzie, ktoremu sie permanentnie leje plyn
    > chlodniczy, bo tylko do takiego warto wozic wode.

    A kto powiedzial ze permanentnie ?

    > TO mu udowadniam, ze sie myli.

    Wbrew jego woli, w jego samochodzie ? :-)

    Tak nawiasem mowiac to kiedys po wypadku stopa lapalem.
    Nienachalnie to robilem ... dziesiatki samochodow przejechaly i zaden sie
    nie zatrzymal..

    > Swoja droga - zdarzylo mi sie kiedys isc 10 km z rowerem, w ktorym zlamal
    > sie przedni widelec. I jakos przezylem.

    No, mnie sie zdarzaly i dluzsze marsze i to rzekomo dla przyjemnosci.
    Co nie znaczy ze nie wole wozic butelki z woda i sprayu, aby takich
    spacerow uniknac.
    Poza tym 10km w jedna strone i 10 w druga, to juz razem 4h, tylko po to,
    aby sie przekonac ze ten krzyzowy klucz tez slaby, albo zapomnieli ci 4
    cegiel do kompletu sprzedac :-)

    > Mam niejasne wrazenie, ze probujesz udowodnic wlasne problemy z mysleniem...
    > Naprawde sadzisz, ze najblizsze kable sa na drugim koncu Polski? Nie ma
    > taksowkarzy, sklepow, stacji benzynowych i ludzi z CB? No powiedz, ze nie
    > pomyslales o takich mozliwosciach...

    Najblizsze _dobre_ kable to sa bardzo daleko, jak sie ich zapomnialo
    z domu zabrac :-)

    Poza tym raz korzystalem z assistance, i 5 dni to trwalo :-)
    No, ale tego bym sam nie naprawil.

    > A podreczny zestaw do planowania glowicy tez? No przeciez gdzies trzeba
    > postawic granice...

    Ciekawe co zrobisz jak pic sie chce, wino jest, a korkociagu nie ma :-)

    P.S. wozilem tez popychac do zaworow, i nie na darmo, no prawie nie na
    darmo :-)

    > I oczywiscie zepsul sie tez telefon (bo przeciez tam tez jest nawigacja i

    Rozladowal sie :-P Nie w kazdym jest.

    > cell info)

    Hm, w obecnym to nawet nie wiem jak sie wlacza ... a nawet jak wlacze, to
    co mi to da ? Dowiem sie ze np jestem w zasiegu Wieckowic, a drogowskazy
    pokazuja na Bygdoszcz. Jechac tam, czy w przeciwna strone ?

    > Rozumiem, ze masz w domu generator pradu z zapasem paliwa na dwa tygodnie,
    > bo przeciez moga prad wylaczyc, zapas jedzenia na miesiac na wypadek powodzi
    > itp?

    Ty mi nic o tym nie mow, bo ja z Wroclawia i wiem co znaczy jak powodz
    przyjdzie. I niektorzy faktycznie przez dwa tygodnie z domu wyjsc nie mogli
    ..

    J.