-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Kable. Regulator.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@1...0.0.1>
<5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
<pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
<a...@g...com>
<pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
<pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
<e...@g...com>
<pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Sat, 23 Jun 2018 09:48:24 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <3...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 39
Message-ID: <5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1529740162 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 617 31.42.14.107:49919
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3563
X-Received-Body-CRC: 409434211
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634438
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-06-22 o 23:54, Zenek Kapelinder pisze:
> Nie ma zadnego ryzyka uszkodzenia alternatora w warunkach jakie opisales. Prosilem
o opisanie mechanizmu uszkadzania sie alternatorow w sytuacjach jakie opisales. Nie
doczekalem sie. Mechanizm czyli dokladnie co sie dzieje w alternatorze. Czyli jak
reaguje regulator w takiej sytuacji, skad mialby sie wziac prad uszkadzajacy
alternator, co sie bedzie dzialo na wolnych obrotach na srednich i na wysokich, co ma
sie uszkodzic w alternatorze i dlaczego.
Bzdury piszesz.
Akurat Malkoit ma rację. Wystarczy, że akumulator w "dawcy prądu" będzie
w kiepskim stanie i szlag trafi alternator (a w zasadzie diody w
alternatorze) lub regulator napięcia.
Mechanizm jest prosty. Odpalając "biorcę" na przewodach prąd płynie od
"dawcy" z akumulatora, pod warunkiem, że jest on w pełnej sprawności i
jest naładowany. Jeżeli akumulator jest w kiepskiej kondycji to prądem
rozruchowym popłynie z alternatora, a ten nie jest przystosowany do
obciążania prądami rzędu kilkuset amperów.
W tym przypadku ch.....we, chińskie, cienkie przewody rozruchowe ratują
dupę wielu kierowcom, bo takie przewody mocno ograniczają wartość tego
prądu płynącego z auta "dawcy" podczas odpalania auta "biorcy". Ludzie
sobie nie zdają sprawy, że jakby mieli porządne grube przewody to w
wielu przypadkach taka uprzejmość mogłaby się skończyć awarią samochodu
"dawcy". Niestety znam przypadki takich awarii.
Dlatego procedura rozruchu drugiego auta powinna wyglądać tak:
Podłączamy przewody rozruchowe (najpierw przewód + później przewód masy)
Odpalamy auto "dawcy", wyłączając wszelkie możliwe odbiorniki energii
(dmuchawy, klimę, światła, nawet radio itd.)
Czekamy 15-30 min. aż akumulator "biorcy" się podładuje. Jeżeli jest
potrzeba to czas należy wydłużyć.
Jeżeli jesteśmy pewni pełnej sprawności akumulatora "dawcy" to możemy
odpalać auto "biorcy" bez wyłączania auta "dawcy".
Jeżeli akumulator "dawcy" jest w kiepskiej kondycji lub jest mocno
rozładowany to wyłączamy silnik "dawcy" i odpalamy silnik "biorcy".
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.18 12:05 LordBluzg(R)
- 23.06.18 12:07 LordBluzg(R)
- 23.06.18 12:50 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 16:08 Malkoit
- 23.06.18 16:36 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 17:42 Malkoit
- 23.06.18 17:44 Malkoit
- 23.06.18 20:22 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:28 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:50 LordBluzg(R)
- 23.06.18 22:18 Uzytkownik
- 23.06.18 22:19 Uzytkownik
- 23.06.18 22:41 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 23:27 LordBluzg(R)
- 23.06.18 23:39 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą