-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Kable. Regulator.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@1...0.0.1>
<5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
<pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
<a...@g...com>
<pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
<pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
<e...@g...com>
<pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Sat, 23 Jun 2018 09:48:24 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <3...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 39
Message-ID: <5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1529740162 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 617 31.42.14.107:49919
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3563
X-Received-Body-CRC: 409434211
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634438
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-06-22 o 23:54, Zenek Kapelinder pisze:
> Nie ma zadnego ryzyka uszkodzenia alternatora w warunkach jakie opisales. Prosilem
o opisanie mechanizmu uszkadzania sie alternatorow w sytuacjach jakie opisales. Nie
doczekalem sie. Mechanizm czyli dokladnie co sie dzieje w alternatorze. Czyli jak
reaguje regulator w takiej sytuacji, skad mialby sie wziac prad uszkadzajacy
alternator, co sie bedzie dzialo na wolnych obrotach na srednich i na wysokich, co ma
sie uszkodzic w alternatorze i dlaczego.
Bzdury piszesz.
Akurat Malkoit ma rację. Wystarczy, że akumulator w "dawcy prądu" będzie
w kiepskim stanie i szlag trafi alternator (a w zasadzie diody w
alternatorze) lub regulator napięcia.
Mechanizm jest prosty. Odpalając "biorcę" na przewodach prąd płynie od
"dawcy" z akumulatora, pod warunkiem, że jest on w pełnej sprawności i
jest naładowany. Jeżeli akumulator jest w kiepskiej kondycji to prądem
rozruchowym popłynie z alternatora, a ten nie jest przystosowany do
obciążania prądami rzędu kilkuset amperów.
W tym przypadku ch.....we, chińskie, cienkie przewody rozruchowe ratują
dupę wielu kierowcom, bo takie przewody mocno ograniczają wartość tego
prądu płynącego z auta "dawcy" podczas odpalania auta "biorcy". Ludzie
sobie nie zdają sprawy, że jakby mieli porządne grube przewody to w
wielu przypadkach taka uprzejmość mogłaby się skończyć awarią samochodu
"dawcy". Niestety znam przypadki takich awarii.
Dlatego procedura rozruchu drugiego auta powinna wyglądać tak:
Podłączamy przewody rozruchowe (najpierw przewód + później przewód masy)
Odpalamy auto "dawcy", wyłączając wszelkie możliwe odbiorniki energii
(dmuchawy, klimę, światła, nawet radio itd.)
Czekamy 15-30 min. aż akumulator "biorcy" się podładuje. Jeżeli jest
potrzeba to czas należy wydłużyć.
Jeżeli jesteśmy pewni pełnej sprawności akumulatora "dawcy" to możemy
odpalać auto "biorcy" bez wyłączania auta "dawcy".
Jeżeli akumulator "dawcy" jest w kiepskiej kondycji lub jest mocno
rozładowany to wyłączamy silnik "dawcy" i odpalamy silnik "biorcy".
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.18 12:05 LordBluzg(R)
- 23.06.18 12:07 LordBluzg(R)
- 23.06.18 12:50 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 16:08 Malkoit
- 23.06.18 16:36 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 17:42 Malkoit
- 23.06.18 17:44 Malkoit
- 23.06.18 20:22 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:28 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:50 LordBluzg(R)
- 23.06.18 22:18 Uzytkownik
- 23.06.18 22:19 Uzytkownik
- 23.06.18 22:41 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 23:27 LordBluzg(R)
- 23.06.18 23:39 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-01 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-03-01 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-28 Chrzanów => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=