-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Kable. Regulator.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@1...0.0.1>
<5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
<pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
<a...@g...com>
<pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
<pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
<e...@g...com>
<pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Sat, 23 Jun 2018 09:48:24 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <3...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 39
Message-ID: <5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1529740162 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 617 31.42.14.107:49919
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3563
X-Received-Body-CRC: 409434211
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634438
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-06-22 o 23:54, Zenek Kapelinder pisze:
> Nie ma zadnego ryzyka uszkodzenia alternatora w warunkach jakie opisales. Prosilem
o opisanie mechanizmu uszkadzania sie alternatorow w sytuacjach jakie opisales. Nie
doczekalem sie. Mechanizm czyli dokladnie co sie dzieje w alternatorze. Czyli jak
reaguje regulator w takiej sytuacji, skad mialby sie wziac prad uszkadzajacy
alternator, co sie bedzie dzialo na wolnych obrotach na srednich i na wysokich, co ma
sie uszkodzic w alternatorze i dlaczego.
Bzdury piszesz.
Akurat Malkoit ma rację. Wystarczy, że akumulator w "dawcy prądu" będzie
w kiepskim stanie i szlag trafi alternator (a w zasadzie diody w
alternatorze) lub regulator napięcia.
Mechanizm jest prosty. Odpalając "biorcę" na przewodach prąd płynie od
"dawcy" z akumulatora, pod warunkiem, że jest on w pełnej sprawności i
jest naładowany. Jeżeli akumulator jest w kiepskiej kondycji to prądem
rozruchowym popłynie z alternatora, a ten nie jest przystosowany do
obciążania prądami rzędu kilkuset amperów.
W tym przypadku ch.....we, chińskie, cienkie przewody rozruchowe ratują
dupę wielu kierowcom, bo takie przewody mocno ograniczają wartość tego
prądu płynącego z auta "dawcy" podczas odpalania auta "biorcy". Ludzie
sobie nie zdają sprawy, że jakby mieli porządne grube przewody to w
wielu przypadkach taka uprzejmość mogłaby się skończyć awarią samochodu
"dawcy". Niestety znam przypadki takich awarii.
Dlatego procedura rozruchu drugiego auta powinna wyglądać tak:
Podłączamy przewody rozruchowe (najpierw przewód + później przewód masy)
Odpalamy auto "dawcy", wyłączając wszelkie możliwe odbiorniki energii
(dmuchawy, klimę, światła, nawet radio itd.)
Czekamy 15-30 min. aż akumulator "biorcy" się podładuje. Jeżeli jest
potrzeba to czas należy wydłużyć.
Jeżeli jesteśmy pewni pełnej sprawności akumulatora "dawcy" to możemy
odpalać auto "biorcy" bez wyłączania auta "dawcy".
Jeżeli akumulator "dawcy" jest w kiepskiej kondycji lub jest mocno
rozładowany to wyłączamy silnik "dawcy" i odpalamy silnik "biorcy".
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.18 12:05 LordBluzg(R)
- 23.06.18 12:07 LordBluzg(R)
- 23.06.18 12:50 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 16:08 Malkoit
- 23.06.18 16:36 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 17:42 Malkoit
- 23.06.18 17:44 Malkoit
- 23.06.18 20:22 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:28 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:50 LordBluzg(R)
- 23.06.18 22:18 Uzytkownik
- 23.06.18 22:19 Uzytkownik
- 23.06.18 22:41 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 23:27 LordBluzg(R)
- 23.06.18 23:39 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
- Re: czyszczenie Cepiku
Najnowsze wątki
- 2024-06-25 Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- 2024-06-25 Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- 2024-06-25 Tani laptop z Carrefoura
- 2024-06-25 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-06-25 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2024-06-25 Zielona Góra => Inżynier R&D Energoelektronik <=
- 2024-06-25 Białystok => Starszy inżynier Cloud DevOps (Azure) <=
- 2024-06-25 Białystok => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-06-25 I znowu prokuratura szuka paragrafu
- 2024-06-25 zalanie mieszkania jakie kwoty?
- 2024-06-25 Re: USA/Chicago: 2 lata za "usługi prawne" po 54 latach jako radny
- 2024-06-25 Re: USA/Chicago: 2 lata za "usługi prawne" po 54 latach jako radny
- 2024-06-24 Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- 2024-06-23 ładny dzień na cabrio
- 2024-06-24 Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu