  • Data: 2018-06-23 23:39:27
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-20 o 19:23, J.F. pisze:

    > Jak dobre kable, to nie trzeba czekac.

    Temat zaciekawił mnie w kontekście jednego przypadku, jaki
    doświadczyłem. Sytuacja jest taka: roczny Peugeot 308, diesel. Padł
    akumulator do tego stopnia, że pilotem nie dało się drzwi otworzyć
    (zepsuł się akumulator, jak się później okazało). Pomogłem właścicielowi
    odpalić z mojego auta. Kable ok bo rozrusznik u niego kręcił się jak
    przy zdrowym, własnym akumulatorze ale auto nie odpaliło. Telefon do
    mechanika a ten zakazał dalszych prób bo... grozi to ponoć jakimiś
    poważnymi konsekwencjami. Więc laweta i do warsztatu. Nowy akumulator,
    jedna próba i to samo... Skończyło się na rozbieraniu silnika. Nie
    śledziłem tematu ale co hipotetycznie mogło się stać? Dlaczego po
    rozładowaniu / uszkodzeniu akumulatora i jego zastąpieniu nowym wystąpił
    problem?

    Mogę źle pamiętać, ale chyba chodziło o zapowietrzenie wtrysków? To możliwe?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek