-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!aioe.org!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal
-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
Date: Wed, 1 Jul 2020 10:58:07 +0200
Organization: Bambucco.Corp.Ltd
Lines: 20
Message-ID: <tf33ne62q35$.1cbsdp99wxt80.dlg@40tude.net>
References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net> <rd2se8$j5o$1@dont-email.me>
<9656927402$20200626092554@squadack.com> <rd4beu$unl$1@dont-email.me>
<1...@4...net> <rd5mup$nsp$1@dont-email.me>
<9156689722$20200628004238@squadack.com> <rdfsnh$9s9$1@dont-email.me>
<4551538586$20200701093719@squadack.com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="f3a980495ccb74eb3460e80a2cfa5dc0";
logging-data="19967";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/xaR+hn29hc+PTmGyFlZYW"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Cancel-Lock: sha1:v9rIRhp0Lcm5Wv9VK3WsJ0TSPXY=
X-Face: 4hY-vJY/j3P@Ah)-U9"n^5EAM]~m_]t{I$LOF/]iz~fNN(6D47ug[9>GO}/"c5.)C?Wc[Agpb\}/6
t.<O
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680946
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 1 Jul 2020 09:37:15 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>> W układach ładowania samochodów elektrycznych są jakieś inne prawa
>> fizyki?
>
> Nie. Inne konstrukcje zasilaczy. Uzyskanie na samej przetwornicy DC/DC
> dużej mocy sprawności rzędu 98% nie jest obecnie czymś nieosiągalnym.
> Obecnie najwięcej strat jest na prostowaniu na wejściu - bez PFC i
> aktywnego zarządzania mocą ani rusz. W efekcie osiąga się 95-96%
Dyskutując o sprawności energetycznej zapominacie o najważniejszym celu,
mianowicie o zaprzestaniu wytwarzania CO2. Zatem, nawet gdyby proces
wytwarzania energii miał się cechować mniejszą sprawnością, przeważa
aspekt niewytwarzania CO2. Ponadto, o porównaniach sprawności można
mówić z sensem tylko gdy porównuje się wytwarzanie energii w dwóch
różnych elektrowniach cieplnych. Jak porównacie sprawność wiatraka czy
solara z silnikiem cieplnym? Na siłę można ale to bez sensu.
--
Jacek
I hate haters.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.07.20 15:17 J.F.
- 01.07.20 15:19 J.F.
- 01.07.20 15:34 J.F.
- 01.07.20 16:00 Jacek Maciejewski
- 01.07.20 16:11 J.F.
- 01.07.20 16:17 J.F.
- 01.07.20 16:56 Zenek Kapelinder
- 01.07.20 17:04 J.F.
- 01.07.20 17:09 J.F.
- 01.07.20 18:11 Jacek Maciejewski
- 01.07.20 18:59 Budzik
- 01.07.20 20:10 Shrek
- 01.07.20 20:26 Jacek Maciejewski
- 01.07.20 20:30 Zenek Kapelinder
- 01.07.20 20:41 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=