-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net>
<5ef73c11$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<5ef750d0$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
<1f3ejzyq6hkja$.wm9tphfrbhaj.dlg@40tude.net>
<5ef76d1e$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5ef783c3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5ef795ee$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<wj3z2glyuucs.xnop9s3jg51w$.dlg@40tude.net>
<5ef79b13$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<qo812zwf8jg7.1saw3a1p9y21c$.dlg@40tude.net>
<5ef7a88d$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<a1ixmredd96e$.wqu208kgb8qs$.dlg@40tude.net>
<5ef822c7$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
<1f2t72bo4d1jw.1qupi9dredv0w$.dlg@40tude.net>
<5ef845e2$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
<5ef9f829$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa1e7e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa2362$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa4652$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
<5efb1149$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Tue, 30 Jun 2020 13:02:36 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5efb1149$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 94
Message-ID: <5efb1bcc$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1593514956 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 552 83.142.196.21:63992
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5386
X-Received-Body-CRC: 3960425703
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680903
[ ukryj nagłówki ]W dniu 30.06.2020 o 12:17, J.F. pisze:
> OK, mamy dwa "przekroje", gdzie moc musi sie zgadzac.
>
> Jeden jest elektryczny, na wyjsciu generatorow, ile mocy sie odbiera,
> tyle generator daje.
Na odwrót generator daje, tyle idzie w sieć (w przybliżeniu, bo jak się
rozpierdoli, to przestanie dawać;)
> Jak sie odbiera za duzo ... powinno napiecie spasc, a wraz z nim moc
> odbierana.
Napięcie zależy... chyba od wzbudzenia. Od obciażenia właśnie
częstotliwość czyli obroty.
> A drugi na wale generatora - jak moc obciazenia za duza, to turbina
> zwalnia ...
No właśnie - i częstotliwość spada.
> Do tego mamy dwa regulatory .
> Z grubsza - jeden stabilizuje napiecie, drugi - obroty.
Tak jak pisałem - napięcie regulujesz (OIDP) wzbudzeniem, obroty mocą
turbiny.
> Tym niemniej - jak czestotliwosc spada, to cos tam odkreca zawor pary, a
> moze dorzuca wiecej wegla do pieca, zeby wrocilo na 50.000Hz.
Pewnie tak.
> I teraz - odbiorcy biora wiecej niz zamowili.
> To co sie najpierw obniza ? Na moj gust napiecie.
IMHO właśnie obroty, ale mogę się mylić.
> Jest taka rezerwa w generatorach, ze moga dostarczyc wiecej mocy, i
> tylko turbina nie wyrabia ?
Nie wiem, ale sądzę, że 15 procent przez jakiś czas spokojnie.
> A regulator obrotow nie odkreca wtedy pary, zeby sie szybciej krecilo ?
Jak ma z czego to odkręca. Ale para nie bierze się z rury, tylko z kotła.
> Moze i nie daja rady nadgonic, ale przychodzi noc, pobor spada ... i co
> robi regulator obrotow ?
Sądzę, że nadmiar pary puszcza bokiem w atmosferę.
> Czy po prostu elektrownia wie, ze w nocy zamowiono/sprzedaje teraz 500MW
> i nie dorzuci ani jednej lopaty wegla wiecej, bo co ja czestotliwosc
> obchodzi ?
Generalnie chyba krajowa dyspozycja mocy czy jak się teraz nazywają daje
najpierw ze szczytowopompowych - one są sterowane zdalnie - chyba
bezpośrednio z konstancina.
> Ale jakies nieregulowane silniki - przy 49Hz kreca sie wolniej, to i
> mniej mocy biora.
> A klient moze nie zauwazy, ze winda jedzie 2% wolniej.
Pewnie tak, ale przyjęło się 50Hz i jakieś kary za to są. Sąsiedzi się
wkurwią, bo wtedy od nich zaczniemy brać czy chcermy czy nie. Generalnie
ukraina ma ten problem, że u nich lata za bardzo częstotliwość, dlatego
nie są zsunchronizowani z systemem europejskim. Co powoduje, że ciężko
się od nich prąd kupuje. Rozwiązali to w ten sposób, że zrobili u siebie
"eksportową" wyspę odłączoną od ich systemu z jedną (albo dwoma)
atomówkami - na pewno bursztyńska i dlatego mogą sprzedawać do nas.
> Ale co zrobi zarzadca sieci ? Jak odbiorcy biora mniej, to powinien
> mniej zamowic.
No tak robią. I dodatkowo na bieżąco bilansują (co pięć minut?). Po to
mają rezerwę wirującą.
> I sie kolko zamyka - czyzby to byla przyczyna problemow, ze nikt nie
> chce zaplacic za prawidlowa czestotliwosc ?
Skoro jest to ktoś płaci. Trzeba by zgłębić, ale obiły mi się o uszy
nazwy rynek dnia następnego i rynek bilansujący. Nazwy pasują, ale
pewności nie mam jak to działa.
> Bo ten ostatni kryzys to ponoc wywolalo jakies balkanskie panstewko,
> ktore prad bralo, a placic nie chcialo ... tez dziwne, bo jak klient nie
> placi, to mu sie raczej prad wylacza, i wtedy nic nie bierze :-)
No właśnie nie - jak jesteś w systemie europejskim, to nie da się po
prostu wyłączyć pstryczka. Znaczy dać się da, ale...
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 30.06.20 13:08 Shrek
- 30.06.20 13:09 J.F.
- 30.06.20 13:24 Jacek Maciejewski
- 30.06.20 13:34 Zenek Kapelinder
- 30.06.20 18:40 J.F.
- 30.06.20 19:10 J.F.
- 30.06.20 19:18 J.F.
- 30.06.20 19:28 ToMasz
- 30.06.20 20:35 Shrek
- 30.06.20 20:47 Shrek
- 30.06.20 20:55 Shrek
- 30.06.20 22:36 Budzik
- 30.06.20 22:36 Budzik
- 01.07.20 09:37 RoMan Mandziejewicz
- 01.07.20 10:58 Jacek Maciejewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=