  • Data: 2020-06-30 13:09:50
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:XnsABEBCE9A5B732budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >CZyli to takie robienie, ze biora komponenty, branduja i daja cene
    >2x?

    Podstawą do zrobienia panelu FV jest jednak krzemowe fotoogniwo.
    Kto tego nie potrafi zrobic, to trudno, zeby "panele robil".

    Wiec jak ktos kupuje fotoogniwa, dodaje szybe, pakuje w obudowe, łączy
    kabelki ... to produkuje czy nie ?

    https://www.youtube.com/watch?v=yKWp2eZM6cM

    Dla porownania
    https://www.youtube.com/watch?v=fZ1SC-vUe_I

    Choc tez mam watpliwosci - co oni robia, a co kupuja ...

    >CZyli nalezy ponowic pytanie - gdzie sa te inwestycje 2.0?

    No ba, to tylko w TVP tak dobrze wyglada :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=e7fs-DawQ0c
    https://www.youtube.com/watch?v=eBOO6Pj2Nh0

    Zaawansowany produkt ? Owszem.

    Ale tytul jest mylący, bo akurat laser nie jest polski.
    Swiatlowody chyba tez nie, choc kiedys cos tam na licencji robilismy.

    Napedy/silniki kupne, czujniki polozenia - kupne.
    Elektronika sterujaca ... mowia ze wlasna.
    Oprogramowanie - wlasne, programistow przy pracy widac.

    Pozostaje miec nadzieje, ze w tak zaawansowanym produkcie jest jednak
    spory % pieniedzy dla firmy.

    J.