-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aesl228.neoplus.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
Date: Sun, 6 Mar 2016 10:15:10 +0100
Organization: private
Message-ID: <9105364489$20160306101510@squadack.com>
References: <5...@g...com>
<nb65iu$q1j$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: aesl228.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
posting-host="aesl228.neoplus.adsl.tpnet.pl:79.191.219.228";
logging-data="24697";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
X-Comment-To: Artur Miller
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
X-Priority: 3 (Normal)
In-Reply-To: <nb65iu$q1j$1@usenet.news.interia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2578071
[ ukryj nagłówki ]Hello Artur,
Wednesday, March 2, 2016, 8:43:26 AM, you wrote:
>> Tak przy czytaniu dyskusji odnośnie czujników ciśnienia - nasuwa mi się takie
pytanie:
>> jak kręci się niedopompowane koło?
>> Teoretycznie jest mniejszy promień, więc ilość obrotów powinna być większa od koła
prawidłowo napompowanego.
>> Ale dochodzi drugi czynnik: obwód opony - który jest stały. Opona dotyka podłoża
na większej długości "na flaku", niż opona dobrze napompowana.
>> Gdzieś więc chyba jest uślizg.
> nie ma. w miejscu styku opony z podłożem opona "rozchodzi" sie na boki,
> stąd mniejszy promień. liczy się promień w miejscu współpracy podłoża i
> opony, dalej to sobie może być dowolny.
Bzdura. Wojtek Borczyk przeprowadził doświadczenie, które dowiodło, że
ważny jest obwód opony. Na 10 obrotach opony powstał błąd rzędu 1 cm
(o ile pamiętam).
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.16 10:17 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.16 13:08 Zenek Kapelinder
- 06.03.16 21:33 re
- 06.03.16 22:38 Zenek Kapelinder
- 06.03.16 23:16 re
- 07.03.16 13:31 Zenek Kapelinder
- 07.03.16 20:10 J.F.
- 08.03.16 18:30 t-1
- 09.03.16 18:43 re
- 10.03.16 12:43 J.F.
- 10.03.16 14:58 re
- 10.03.16 15:44 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-07 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk