  • 61. Data: 2015-06-17 12:32:10
    Temat: Re: Japońska robota chińskimi rękoma.
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 22:55, Akond ze Skwak pisze:

    > Jaka kur..wa specjalizacja ?
    > Nie umieją produkować baterii, ok.
    > Niech tak zaprojektują swój produkt tak, żeby pracował na sprawdzonych
    > bateriach renomowanej firmy.

    Przecież Panasonic to porządna firma. A ten plastik wokół ogniw jest po
    to żeby ciężko było dopasować coś innego.

    > A to co to jest ?
    > Wstydzą się ?
    > To robią te swoje baterie czy nie ?

    Może ta plastikowa obudowa jest robiona przez nich i tylko wkładają do
    środka ogniwa Panasonica. A może całość jest robiona przez Panasonica.
    Produkcja kontraktowa.

    > Zlecają chińczykom, że by robili OEM ?

    Zlecają Panasonicowi. A on robi w którejś ze swoich fabryk.
    Mógłby robić w Gnieźnie ale tam robią tylko baterie cynkowe i
    alkaliczne. A w Chinach zrobią taniej i lepiej niż gdzie indziej.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 62. Data: 2015-06-17 12:34:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości
    "J.F."
    >Tak powiedzieli w jakimś programie (Focus.tv), a że to było
    >przewdczoraj to raczej nie pokręciłem.

    Czy Ford byl w posiadaniu huty zelaza, to nie wiem, byc moze.
    Wspoczesni wytworcy samochodow raczej nie maja, moze z wyjatkiem
    koreanskich.
    (Daewoo robil "wszystko", mozliwe ze i stal tez. Ale samochodow juz
    nie robi)

    Natomiast 2 dni na wytop, przewalcowanie, obrobke, montaz ... wydaje
    mi sie troche malo ... moze cos tam odlewali u siebie i stad 2 dni,
    ale odlewnie raczej nie z rudy robia.

    Wspolczesnie zreszta podobnie - np kanape produkuje sie zasadniczo 2
    dni, ale klient musi poczekac miesiac-dwa na dostawe :-)
    W samochodach jeszcze gorzej, czeka sie kilka miesiecy, mimo, ze
    wychodza od gotowej blachy :-)

    J.

  • 63. Data: 2015-06-17 12:49:49
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Zwłaszcza że to się ostatnio dość badziewiasta firma zrobiła. I masówkę
    > robią, więc by sporą leżakownie węglową mieć musieli. Jak rozmawiałem
    > z kierwcą TIR-a, to mi mówił: panie, wszystko, tylko nie Mercedes.

    Pierwszym takim widowiskowym przypałem, był jakoś mały samochód tej firmy,
    coi to podobnież na potęgę się wywracał, zdaje mi się, środek ciężkości za
    wysoko, czy co tam... A jak cię widzą, tak cię piszą... Może i próbowali się
    zz tego wyśmiać, ale jakoś nie widziałem energii w tym... Czyli poszli na
    łatwiznę, cuś-tam poprawiom (nie korygować), wrzawa wygaśnie i ludkowie, co
    już nie pamiętają, bo za młodzi, etc., zaczną kupować.

    > O nawęglaniu i cyjanowanu sporo w młodości nasłuchałem się od wuja, dziś
    > światowej klasy speca od stali (ale na innej półkuli, więc nie mam kiedy
    > słuchać). Z niekanonicznych (w dzisiejszym sensie, czyli nieprzemysłowych)
    > metod, to różne zabiegi z pogranicza magii przy kuciu stali damasceńskiej
    > czy japońskiej katany. Ale to z reguły szybkie akcje, a nie wieloletnie
    > leżenie odłogiem w węglu.

    Ano właśnie. Cóż by było samurajowi, po wyleżanej w węglu broni, skoro
    puknąłby przeciwnika w zbroję, a to się okazało by, że korozja wżerowa, czy
    inna międzykrystakliczna, której może specjalnie nie widać, zrobiła swoje i
    klinka rozpadnie się na części przynajmniej ze sto. Ale i tak samuraj pokona
    przeciwnika, śmiechem, bo przeciwnik ze smiechu pęknie.
    Gorzej dla mistrza kowalskiego, bo ja będąc samurajem, może bym do innego
    poszedł i ten by mi wykuł klingę jak należy. Ale sam mistrz... byłby dupa,
    nie mistrz i z pewnością nie zaszedłby do niego już żaden samuraj, a co
    najwyżej jakaś kuchta, po nóż do pokrojenia chleba, czy innej potrawy, bo
    jej właśnie pękł (pewnie od tego samego wytwórcy) i trzeba nowy, weźmie dwa
    na zapas, gdyby pękł kolejny... ale mówić się będzie, ze "miszczó" robi noże
    ze stali wyleżanej w węglu... Ergo - było by to zwykłe cośtam-voodoo. A
    mistrzowi pozostanie seppuku, czy insze harakiri.

    ... i nocne zrzuty na bocznicy...

    896510439 896126048

  • 64. Data: 2015-06-17 12:51:17
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Chleb świeżo wyjęty z pieca jest lekko wilgotny. Potem gorąca skórka
    > szybko schnie, i dlatego może chrupać.

    Da się nawet rozpoznać co trzeba, po chrupaniu.

    > Żeby tylko zębów nadmiernie nie połechtał.

    Jak się nie przegnie, to nie skrzywdzi.

    896510439 896126048

  • 65. Data: 2015-06-17 12:51:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gregoriusx" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-06-17 o 11:53, J.F. pisze:
    >Bo jest bardziej znanym producentek kopiarek?

    I co - opracowal mechanizm do drukarki laserowej i woli go sprzedac HP
    niz samemu obudowac ?

    Choc wiki podaje,

    " Canon, developed a low-cost, desktop laser printer: the Canon
    LBP-10.
    Canon then began work on a much-improved print engine, the Canon CX,
    resulting in the LBP-CX printer.
    Lacking experience in selling to computer users, Canon sought
    partnerships
    with three Silicon Valley companies: Diablo Data Systems (who turned
    them down),
    Hewlett-Packard (HP), and Apple Computer."

    No i zrobil sie nam Laserjet i AppleWriter.
    Ciekawy ten "lack experience". Za drogo chcieli, czy w/w firmy zadbaly
    o wlasciwe oprogramowanie ?

    J.

  • 66. Data: 2015-06-17 12:56:06
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "RR" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba z założenia. :-)

    Byle łatwiej, z kociego ogona nie przydusi...

    > Według schematu, to ta wstawka nie ma nawet filtru na wejściu. O ilę

    I to tłumaczy sprawę :P

    > dobrze widzę, sygnał z gniazda antenowego popyla przez przełączniki
    > diodowe i kondensator 100 pF bezpośrednio na wejście (pin 10) CXA1611
    > - kości "popularnej" klasy zintegrowanego odbiornika AM/FM.

    To ten AM chyba nawet niewykorzystany, bo chyba nie na nim BFO działa?

    > Zapewne dlatego działa to po japońsku: jakotako. ;-)

    Cóż... całe szczęście, że to tylko wstawka... Że reszta radia sprawuje się
    poprawnie.

    896510439 896126048

  • 67. Data: 2015-06-17 13:00:28
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <i...@p...az.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu środa, 17 czerwca 2015 08:07:34 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:

    > Cały ten łańcuszek ludzi ze swoimi rodzinami :
    > prezesów, managerów, projektantów, wykonawców, sprzedawców, serwisantów
    > żyją z tego, że kupujący to kupi.
    > Jeżeli nie to cała para w gwizdek.

    To na takie dictum, ja bym widział sprawę może tak, że jako aparat awaryjny,
    kupiłbym jakąś głupią małpkę, choćby nawet taka Exakta DC350 (see net,
    trudno o prostsze badziewie, ale foci), czy może lepszych lotów Fuji XP150,
    który jest wodoodporny (10m 30 min wg fabryki). W najgorszym razie, zrobisz
    zdjęcia nie tak dobrej jakości, jakiej trzeba, ale zrobisz. Nie wiem, czy to
    nie taniej wyjdzie.

    896510439 896126048

  • 68. Data: 2015-06-17 13:17:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-06-16 o 22:44, Akond ze Skwak pisze:

    >Kupujesz scalak od Atmela i każesz im napisać na nim Maciek. Płacisz
    >i masz. W przemyśle często widzę, że nawet renomowani producenci
    >części dostarczają swoje produkty z logo innej firmy.

    Tak jest. Monitor Hyundai z napisem Optimus. Daewoo z napisem Adax.
    Samsung z napisem IBM itp :-)

    Ze scalakami bywa inaczej.
    Klient czegos chce ... opracowuje projekt logiczny, albo zleca
    opracowanie trzeciej firmie, po czym produkuje go druga firma.
    Nawet nie bardzo musi wiedziec co produkuje - klient podeslal projekt,
    czy cale maski, czy tylko metalizacja na ich standardowym podlozu z
    tranzystorami, opracowane w programie tej drugiej firmy, i zamowiona
    partie dostanie.

    No i kto tu jest producentem ?

    J.

  • 69. Data: 2015-06-17 13:19:43
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-06-17 o 12:49, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > tym... Czyli poszli na łatwiznę, cuś-tam poprawiom (nie korygować),
    > wrzawa wygaśnie i ludkowie, co już nie pamiętają, bo za młodzi, etc.,

    A-Klasse i test łosia. Obniżono i utwardzono zawieszenie i dodano ESP.
    ATSD to była pewnie zagrywka Volvo żeby zaszkodzić Mercedesowi. Potem
    jak się okazało wiele innych aut tej klasy nie przechodzi takiego testu.
    Swoją drogą jak patrzę na film z tego testu to wydaje mi się, że
    kierowca przy ostatnim skręcie w lewo celowo jeszcze szarpnął kierownicą
    żeby przewrócić auto na plecki.
    http://www.biztok.pl/moto/najwieksze-wpadki-podczas-
    testu-losia_s13483/slide_1

    Nie wiem czy to była taka wielka porażka, skoro A-klasse bardzo dobrze
    się przez lata sprzedawała, a Mercedes zyskał jako firma, która
    wprowadziła do masowej produkcji ESP.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 70. Data: 2015-06-17 13:37:17
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > No, Nikon firma z tradycjami, to spodziewam sie, ze migawki robi sama.
    > I cala reszte elementow stricte zwiazanych z aparatem fotograficznym.
    > Ale akumulatory i uklady scalone nie. Przelaczniki, gniazdka tez pewnie
    > nie.

    Potentatami w dziedzinie produkcji migawek są takie firmy jak Copal i
    Seiko. Zamawiasz gotowca, np: http://www.seiko-p.co.jp/E/devices/dsc/ Co
    nie znaczy że akurat Nikon faktycznie nie robi ich dla siebie. Tego nie
    wiem.

    > No i czy ma wlasna szlifiernie soczewek to nie bylbym taki pewien.
    > Ale soczewki potrzebuja huty szkla, kopalni piasku itp :-)
    > W ogole robi obiektywy do wsystkich swoich aparatow, czy tez juz sie
    > wspomaga kooperacja ?

    Wygląda na to, że hutę mają własną:
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedde
    d&v=04-ew-gn69M
    Jest bardzo mało hut szkła optycznego . Producenci zwykle kupują surowe
    odlewy a potem szlifują. Nikon pewnie tak się bawi, jak na filmie, tylko
    z drogimi, topowymi szkłami. Masówkę, czyli te tzw. kity albo zamawia,
    albo ma własne fabryki w Chinach.
    Cosina np. robi sporo obiektywów dla innych producentów. Sama produkuje
    (produkowała?) sprzęt pod nazwą Voigtlander, Zeiss.
    Wspomniany Panasonic produkuje własne topowe aparaty kompaktowe ale
    również jest ich producentem dla Leici. Np. Leica D-Lux 6 to inaczej
    Panasonic LX7 z paroma dodatkami w zestawie - dłuższa gwarancja, Adobe LR.

    Dawno przestało mnie podniecać gdzie coś jest produkowane. Ma spełniać
    moje wymagania, być w miarę niezawodne a pod jaką marką i gdzie
    zrobione, to już mi wisi. Sporo ludzi kupuje rumuńskie Dacie i są
    zadowoleni.