  • 51. Data: 2015-06-17 11:04:09
    Temat: Re: Japońska robota chińskimi rękoma.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akond ze Skwak" napisał w wiadomości

    >Jaka kur..wa specjalizacja ?
    >Nie umieją produkować baterii, ok.
    >Niech tak zaprojektują swój produkt tak, żeby pracował na
    >sprawdzonych bateriach renomowanej firmy.
    >A to co to jest ?
    >Wstydzą się ?
    >To robią te swoje baterie czy nie ?
    >Zlecają chińczykom, że by robili OEM ?

    Zlecili zrobienie Panasonicowi opracowanie baterii o okreslonych
    parametrach.
    Tzn glownie wymiary.
    Panasonic moze tylko dostarcza ogniwa i elektronike zabezpieczajaca, a
    moze i calosc - zgodnie z zamowieniem, z napisem Nikon :-)

    A ze sam skierowal do wyprodukowania w Chinach, to masz stosowny napis
    made in.

    >Chińczycy zrobią wszytko pod każdą marką.
    >Pewnie kontrahenta znaleźli na Alibabie.

    Po to sa rozne targi. Jak Panasonic jest za drogi, to nastepne baterie
    zrobi np B&K.

    J.

  • 52. Data: 2015-06-17 11:04:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, June 17, 2015, 10:42:10 AM, you wrote:

    > Laserowe, plujace ?

    Laserowe.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 53. Data: 2015-06-17 11:21:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Magnus Elephantus napisał:

    >Z dużym naciskiem na "podobno" (nie bardzo wiem czemu by takie
    >sezonowanie
    >miało służyć).

    Natomiast odlewom roznym sezonowanie sluzy.
    Kadlub silnika, skrzynii biegow, itp.
    Choc czy akurat Mercedes to robi ... oni duzo aut produkuja, duza ta
    sezonowalnia musialaby byc.
    A skrzynie chyba z aluminium sie odlewa, moze tam sezonowanie mniej
    istotne.

    J.

  • 54. Data: 2015-06-17 11:26:53
    Od: i...@p...az.pl

    W dniu środa, 17 czerwca 2015 08:07:34 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:

    > Kupującego.

    Cały ten łańcuszek ludzi ze swoimi rodzinami :
    prezesów, managerów, projektantów, wykonawców, sprzedawców, serwisantów
    żyją z tego, że kupujący to kupi.
    Jeżeli nie to cała para w gwizdek.

  • 55. Data: 2015-06-17 11:47:14
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 21:23, Akond ze Skwak pisze:

    > Widać ukryłem treść między wierszami ...
    >
    > Dziwi mnie to że tak zacna firma jak Nikon
    > produkuje do swojego aparatu baterię sygnowaną swoim podpisem,
    > baterię unikalną - która nie pasuje do niczego innego,
    > jedynie do jednego modelu aparatu,
    > a wewnątrz okazuje się, że ... to zupełnie inna firma.

    Ale ona jest unikalna nie dlatego, że jest taka doskonała, ale dlatego,
    że ciężko zamienić innym produktem. Dzięki takie polityce firmy. A że
    firma zacna? Tak samo zacna jak Apple, Nike, Gucci. Zacne logo a w
    środku tanio robiony produkt sprzedawany z przebitką znacznie większą
    niż w przypadku mniej zacnych firm.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 56. Data: 2015-06-17 11:53:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,
    >Laserowe.

    Wsystkie od zawsze, od Laserjet bez numerka ? A faktycznie ... no to
    pytanie czy do ostatniego numerka :-)

    No no ... ale czemu Canon jest mniej znanym producentem drukarek ?

    J.

  • 57. Data: 2015-06-17 12:06:00
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 22:44, Akond ze Skwak pisze:

    > Kupijąc scalak od Atmela oblewasz go plastikiem i opisujesz : Maciek
    > MADE in China

    Kupujesz scalak od Atmela i każesz im napisać na nim Maciek. Płacisz i
    masz. W przemyśle często widzę, że nawet renomowani producenci części
    dostarczają swoje produkty z logo innej firmy. Także symbol modelu jest
    taki jak sobie życzy odbiorca, aby mu pasował do jego nazewnictwa. Jak
    chcesz coś przekonfigurować, a dostawca urządzenia nie dostarcza
    dokumentacji to trzeba dopasować jakie to urządzenie według producenta
    łatwiej znaleźć kompletną dokumentację.
    A w kwestii bateryjki, to naprawdę wszystkich śmieszy, że ciebie dziwią
    sprawy oczywiste. Myślisz że każdy renomowany producent aparatów,
    laptopów czy komórek ma własną fabrykę? Każdy pewnie zamawia w
    Panasonicu. A że ten fabrykę ogniw ma w Chinach to też nie jest dziwne.
    Mimo że to koncern japoński.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 58. Data: 2015-06-17 12:07:59
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-06-17 o 10:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości
    > Tue, 16 Jun 2015 22:04:03 +0200 "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>
    >
    > No, Nikon firma z tradycjami, to spodziewam sie, ze migawki robi sama.
    > I cala reszte elementow stricte zwiazanych z aparatem fotograficznym.
    > Ale akumulatory i uklady scalone nie. Przelaczniki, gniazdka tez pewnie
    > nie.
    >
    > No i czy ma wlasna szlifiernie soczewek to nie bylbym taki pewien.
    > Ale soczewki potrzebuja huty szkla, kopalni piasku itp :-)

    Pewnie jak u Forda. Z jednej strony fabryki wchodzi piasek, a z drugiej
    strony po 2 dniach wychodzi aparat :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 59. Data: 2015-06-17 12:08:46
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2015-06-17 o 11:53, J.F. pisze:

    > No no ... ale czemu Canon jest mniej znanym producentem drukarek ?

    Bo jest bardziej znanym producentek kopiarek?

    --
    Gregorius

  • 60. Data: 2015-06-17 12:11:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."
    > Prawie na pewno nie. Tzn nie 2 dni, a i za to co na wejsciu to nie bylbym
    > taki pewien.
    Tak powiedzieli w jakimś programie (Focus.tv), a że to było przewdczoraj to
    raczej nie pokręciłem.

    Robert