  • 71. Data: 2015-06-17 13:39:12
    Temat: Re: Japońska robota chińskimi rękoma.
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-06-17 o 13:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup

    > Tak jest. Monitor Hyundai z napisem Optimus. Daewoo z napisem Adax.
    > Samsung z napisem IBM itp :-)
    >
    > Ze scalakami bywa inaczej.
    > Klient czegos chce ... opracowuje projekt logiczny, albo zleca
    > opracowanie trzeciej firmie, po czym produkuje go druga firma.
    > Nawet nie bardzo musi wiedziec co produkuje - klient podeslal projekt,
    > czy cale maski, czy tylko metalizacja na ich standardowym podlozu z
    > tranzystorami, opracowane w programie tej drugiej firmy, i zamowiona
> [...]

    Łolaboga. Pewnie Chińczyki z Alibaby.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 72. Data: 2015-06-17 14:06:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, June 17, 2015, 11:53:08 AM, you wrote:

    > Wsystkie od zawsze, od Laserjet bez numerka ?

    Z tego, co pamiętam, to co najmniej od II. Beznumerkowej nie miałem
    okazji.

    > A faktycznie ... no to
    > pytanie czy do ostatniego numerka :-)
    > No no ... ale czemu Canon jest mniej znanym producentem drukarek ?

    Bo może mu wygodniej podzielić strefy wpływów i nie przeszkadzać
    sobie? HP za dużo aparatów fotograficznych nie wyprodukował...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 73. Data: 2015-06-17 15:07:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Natomiast odlewom roznym sezonowanie sluzy.

    No właśnie, a blach na karoserie się nie odlewa raczej chyba.

    > Kadlub silnika, skrzynii biegow, itp.
    > Choc czy akurat Mercedes to robi ... oni duzo aut produkuja,
    > duza ta sezonowalnia musialaby byc.

    Taksiarze powiadają, że merce najlepiej sezonować w beczce.
    Jak wino. Albo ogórki.

    --
    Jarek

  • 74. Data: 2015-06-17 15:08:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Trzeba by XL-ki zapytać, niech u ciotki zweryfikuje ;-)

    Chyba raczej u Ciotki.

    --
    Jarek

  • 75. Data: 2015-06-17 15:18:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Firma Adobe nie wypuści aktualizacji do starszego Photoshopa na nowsze
    > aparaty. Znajdzie do tego masę powodów. Kupując nowy aparat i chcąc
    > skorzystać z ich naprawdę dobrej wywoływaczki RAWów musisz kupić nową
    > wersję PS. Witaj w kapitaliźmie :-)

    E, nie, to się już zmieniło! Teraz w ogóle nie da się kupić Photoshopa.
    Nowe wersje są tylko na abonament, czyli opłatę roczną za prawo używania.

    --
    Jarek

  • 76. Data: 2015-06-17 15:30:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Wsystkie od zawsze, od Laserjet bez numerka ? A faktycznie ... no to
    > pytanie czy do ostatniego numerka :-)
    >
    > No no ... ale czemu Canon jest mniej znanym producentem drukarek ?

    Próbował być. A ja próbowałem używać tego ich pierwszego wyrobu, czyli
    zaadaptowanej kserokopiarki. LBP-8 to się chyba nazywało. Nie dało się.
    Samo z siebie potrafiło toto wydrukować mniej więcej tyle, co drukarka
    igłowa -- kilka fontów i żadnej możliwości modyfikacji. Albo jeśli się
    użyło specjalnego sterownika, to można było całą stronę zamienioną na
    grafikę. Ale to trawło wieki, konkretnie coś ponad minutę strona. Więc
    się dogadali z HP, że tam zrobią soft do tych ich werków. Specjalizacja.
    A HP zrobił język PCL3, który jest łudząco podobny w założeniach do
    języka opisu strony DVI (ten, co go TeX wypuszcza) D.E.Knutha. Wiedzieli,
    na czym się wzorować.

    Werki sprzedawali nie tylko HP, inne firmy też brały. Mówiło się o tym,
    że to "canon-based printers". Czy dalej ten obiego materii tak wygląda,
    tego nawet nie wiem.

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2015-06-17 15:41:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Tak jest. Monitor Hyundai z napisem Optimus. Daewoo z napisem Adax.
    > Samsung z napisem IBM itp :-)

    Kiedyś dawno temu robiłem coś dla Hyundaia. Polskiego oddziału, tego
    od samochodów. Wtedy mieli siedzibę w Warszawie na Stawki, na parterze
    Intraco. Dwóch dyrektorów Koreańczyków (obaj nazywali się Park, choć
    mówili, że nie są rodziną -- w tym czebolu większość menedżmentu nosi
    to nazwisko) i reszta polskiej załogi. No i miała przyjechać wizytacja
    z Seulu. Na sto procent też jacyś Parkowie. Wtedy padł blady strach, bo
    na każdym monitorze napis "Daewoo". A to obraza wielka brać cokolwiek
    od tych szmaciarzy Wongów! Wydrukowali nalepki "Hyundai", zakleili
    wraże litery, nikt się nie poznał.

    --
    Jarek

  • 78. Data: 2015-06-17 15:46:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    [...]

    > Werki sprzedawali nie tylko HP, inne firmy też brały. Mówiło się o tym,
    > że to "canon-based printers". Czy dalej ten obiego materii tak wygląda,
    > tego nawet nie wiem.

    Używałem Star LaserPrinter III :) W pełni zgodna z HP LJ III ale z
    jakimś bajerem, którego już nie pamiętam - to było ćwierć wieku temu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2015-06-17 15:56:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Chyba raczej u Ciotki.

    :-)))

  • 80. Data: 2015-06-17 16:40:33
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 17 Jun 2015 10:49:39 +0200 "J.F." <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >No, Nikon firma z tradycjami, to spodziewam sie, ze migawki robi sama.

    Może i tak, ale obstawiałbym że raczej kupują migawki od Nidec-Copal,
    tak jak Minolta (teraz Sony).