  • 1. Data: 2015-06-16 19:19:45
    Temat: Japońska robota chińskimi rękoma.
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Dopuściłem się dziś czynu niegodnego.
    Mianowicie rozebrałem oryginalną, świeżo kupioną za nie małe pieniądze
    baterię Nikona.
    Dlaczego to zrobiłem pomińmy, w każdym razie cel został osiągnięty.
    Bateria jedyna w swoim rodzaju EN-EL22 do aparatu Nikon 1 J4 i żadnego
    innego.
    Być może jeszcze do J3.

    Po potraktowaniu baterii papierem ściernym (chciałem ją odchudzić, ale się
    nie udało :)
    i oberwaniu resztek plastiku oczom moim ukazał się napis ... Panasonic.

    Na obudowie baterii było :
    MADE IN CHINA
    NIKON CORP., JAPAN

    ASZ

  • 2. Data: 2015-06-16 21:01:51
    Temat: Re: Japońska robota chińskimi rękoma.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak> wrote in message
> [...]
    > ale się nie udało :)
    > i oberwaniu resztek plastiku oczom moim ukazał się napis ...

    Ale co właściwie Cię dziwi?
    Że jakaś firma produkuje coś na swój użytek poza
    granicami graju w którym ma siedzibę?
    Rzeczywiście dziwne... bo inni tego nie robią, no nie? :-)

    Taki iPhone od Apple też ma napisane "Designed in USA"
    a obok "Made in China". Dostrzegasz chyba różnicę?

  • 3. Data: 2015-06-16 21:23:50
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    >Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup

    >Ale co właściwie Cię dziwi?

    Widać ukryłem treść między wierszami ...

    Dziwi mnie to że tak zacna firma jak Nikon
    produkuje do swojego aparatu baterię sygnowaną swoim podpisem,
    baterię unikalną - która nie pasuje do niczego innego,
    jedynie do jednego modelu aparatu,
    a wewnątrz okazuje się, że ... to zupełnie inna firma.

    PANASONIC

  • 4. Data: 2015-06-16 21:40:43
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 16 Jun 2015 21:23:50 +0200 "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>
    napisał:

    >baterię unikalną - która nie pasuje do niczego innego,
    >jedynie do jednego modelu aparatu,
    >a wewnątrz okazuje się, że ... to zupełnie inna firma.
    >PANASONIC

    No ale naprawdę, co w tym dziwnego? Zlecili firmie która się tym
    zajmuje, albo montują na jej częściach. Tak działa biznes. Takie np.
    drukarki HP są robione od zawsze na mechanizmach drukujących Canona
    (raz użyli Ricocha) i co z tego? Jak będziesz potrzebował do swojego
    unikalnego, jedynego w swoim rodzaju urządzenia mikrokontroler to
    zrobisz go sam, czy kupisz coś z oferty Atmela, ST, NXP itp.?

  • 5. Data: 2015-06-16 22:04:03
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    > No ale naprawdę, co w tym dziwnego?

    No i oczywiście wam to wszytko pasuje.
    Oblanie plastikiem cudzego produktu i sprzedawanie pod własną marką za 600%
    wartości jest OK ?
    Kogoś bardzo zabolało, że zasilacze do telefonów mają różne wtyczki.
    Ale to, że napierdalają bateryjki każda inna za kosmiczne ceny to już jest
    biznes.

  • 6. Data: 2015-06-16 22:12:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > baterię unikalną - która nie pasuje do niczego innego,
    > jedynie do jednego modelu aparatu,
    > a wewnątrz okazuje się, że ... to zupełnie inna firma.

    Widzisz - tak to działa i dobrze że tak działa...

    Nikon jest ekspertem od robienia aparatów fotograficznych.
    Wcale mnie nie dziwi że produkce akumulatora powierzają
    ekspertowi od produkcji ogniw i akumulatorów...
    Wcale mnie nie zdziwi gdy produkcję układów scalonych
    pamięci powierzą ekspertowi od pamięci, np. Samsungowi.
    Specjalizacja jest zwykle w bardzo wąskim zakresie działalności
    i jak się nie korzysta z wiedzy innych to się robi buble.

  • 7. Data: 2015-06-16 22:15:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Kogoś bardzo zabolało, że zasilacze do telefonów mają różne wtyczki.
    > Ale to, że napierdalają bateryjki każda inna za kosmiczne ceny to już jest

    Jak często to ogniwo wymieniasz ze aż tak Cię ta cena boli?
    Ile % całego budżetu na zestaw foto stanowi ta bateria?

    Na tym polega wolność że każdy samemu ustala sobie biznes plan.
    Jeśli Nikon chce zarabiać na bateriach to mu wolno... Skoro
    Ciebie to tak boli to na rynku jest zatrzęsienie innych aparatów
    w których z pewnością znajdziesz jakieś typowe ogniwa, CR2?

  • 8. Data: 2015-06-16 22:27:41
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 16 Jun 2015 22:04:03 +0200 "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>
    napisał:

    >No i oczywiście wam to wszytko pasuje.
    [...]
    >biznes.

    Ale co ma jedno do drugiego? Naprawdę myślisz że taki Nikon powinien
    robić wszystko sam, od stali i duraluminium, tworzyw sztucznych,
    szkła, akumulatorków, po procesory, matryce i migawki?
    Postaw się w sytuacji takiego Nikona - umiesz robisz aparaty - znasz
    się na optyce, masz swoją szlifiernię soczewek itp. Obiektyw obliczysz
    i wyprodukujesz sam, obudowę też (temat własnej rafinerii i huty
    pomińmy :-) ) Do aparatu potrzebujesz jeszcze m.in.: scalaki, migawkę
    i akumulator. Co robisz - budujesz własną fabrykę scalaków, własną
    fabrykę migawek (bardzo precyzyjny wyrób), własną fabrykę
    akumulatorków, czy zamawiasz to u firm które to produkują? Przypominam
    że dysponujesz skończoną ilością pieniędzy...

    Dorośnij chłopie...

  • 9. Data: 2015-06-16 22:34:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "__Maciek" <i...@c...org> wrote in message
    > Dorośnij chłopie...

    Jemu chyba chodzi o to, że Nikon robi baterie pasujące
    tylko do Niona. Nie zauwazył, że Canon robi baterie
    pasujące tylko do Canona a Olympus tylko do Olka.
    Taki jest standard - ułatwia to firmom pomoc klientom:
    wiemy, że klient ma wszystkie klocki układanki od nas.

  • 10. Data: 2015-06-16 22:38:50
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak> napisał w wiadomości

    > No i oczywiście wam to wszytko pasuje.
    > Oblanie plastikiem cudzego produktu i sprzedawanie pod własną marką za
    > 600% wartości jest OK ?

    Nie zeby zaraz pasowalo, ale trzeba miec swiadomosc, 'swiadomosci marki'...
    zbudowanie, tejze swiadomosci, takze kosztuje.
    Jesli kupil bys ta baterie ze znakien China Export, to nie mial bys tej
    satysfakcji, ktora miales.

    > Kogoś bardzo zabolało, że zasilacze do telefonów mają różne wtyczki.

    To sie nazywa: 'unifikacja'.

    > Ale to, że napierdalają bateryjki każda inna za kosmiczne ceny to już jest
    > biznes.

    Mysle, ze za jakis czas, tu takze bedzie unifikacja.