  • Data: 2015-06-18 20:36:20
    Temat: Re: Japońska robota chińskimi rękoma.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-18 o 13:44, J.F. pisze:

    > Spojrz na wielkosc tej drukarki. I cene. 108 tys owczesnych $.
    >
    > To nie jest sprzet, aby wydrukować ladny list do mamusi.
    > To prawdopodobnie jest sprzet do drukowania tysiecy faktur itp.
    > Jesli konkurowac mial z drukarkami wierszowymi, to klientowi zalezalo na
    > predkosci.
    > Za to wydruk nie musial byc bardzo piekny ... wiec i czas przetwarzania
    > krotszy.

    > Gdzies tam pisalo, ze mialy takze RS422 i HPIB. Moze to inny model - ale
    > powyzej jest cala zakladka dokumentacji.
> [...]

    Laserówki wtedy bywały drogie.

    Natomiast zainteresowały mnie jeszcze inne parametry: 2680 ważyła ok.
    400 kg, zasilanie dwoma kablami z minusem, brała 30A, w standby 625W (sic!).

    Ba, jak ktoś kupił drukarkę, to wiedział, co ma!

    BTW: w którym to przedwojennym filmie klient w sklepie radiowym obraził
    się, jak ekspedient zaproponował mu nowoczesne, malutkie radio? Klient
    mówi, że przecież radio - to musi wyglądać, to musi być mebel.

    Ale mnie nie tyle chodzi o prędkość interfejsu (to można obliczyć, jak
    pokazałeś), a o sam proces naświetlania bębna. Jeśli to składanka, to
    bęben szedł non-stop, z jednej strony naświetlany, z drugiej czyszczony.
    Ale ówczesne lasery z pryzmatem czy lusterkiem prędkością nie powalały.
    Diodowych (jak Oki) jeszcze nie było.

    Znam drukarki wierszowe, wielogłowicowe (nawet mam gdzieś w domu) -
    takie zapierniczały, że ciężko było nadążyć zmieniać kartony ze
    składanką. Ale lasery miały 4ppm - i to odejmując czas na pobranie i
    wyrzucenie papieru. Natomiast 45ppm - nawet współczesne cywilne
    laserówki miewają z tym kłopot.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam