  • Data: 2015-06-19 15:38:44
    Temat: Re: Japońska robota chińskimi rękoma.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-19 o 14:07, J.F. pisze:

    > Jak widac - pierwsze Xeroxa - 300k$, ta 120k.
    > Ale alternatywna wierszowka chyba kosztowala podobnie.
    > Komputery ogolnie drogie jeszcze byly.

    > No coz, jak widac - solidne urzadzenie.
    > Ale moze troche przesadzili z ta masa, albo np razem z papierem, 100 kg :-)

    > Standard zapewne amerykanski, 110V.
    > Transformatory na 3kVA tez nie sa tanie :-)

    Hamerykańce mają 2 fazy po 110V - przynajmniej takie mam informacje.
    Jest tu kilka osób zza oceanu - może potwierdzą. Ichnie piecyki lub inne
    ustrojstwa podpinają międzyfazowo, na 220V.

    Natomiast drukarka 2680:
    Power Req.:
    240VAC, +5%/-10%, 30 amps, 60Hz.

    > Te wredne TTL troche braly :-)

    Może TTL na przekaźnikach? ;)

    > Wiele sie nie zmienilo - nadal musi wygladac :-)

    Teraz już tak.
    Przypomniał mi się klasyczny opad szczęki kolegi, który przywiózł ze
    "zgniłego zachodu" jedną z pierwszych midi-wieżyczek. Chciał, żeby mu
    włożyć fonię do radia. Zdjąłem dupkę, a tam tylko jedna mała płytka
    drukowana, wielkości paczki papierosów.

    > Czy tak nie powalaly ... od pierwszych znanych mi laserowek wiele sie
    > nie zmienilo - LaserJet mial juz chyba 300dpi.
    > Ale fakt - papier krecil sie wolno.
    >
    > powiedzmy ze miala 200dpi, 12" dlugosci strony - 2400 linie na strone, w

    180dpi/45ppi

    Jest tabelka:
    Page [inches] Print speed [ppm]
    3.0 113.75
    3.5 to 4.0 91.0
    (...)
    8.5 to 11.0 45.5
    9.0 to 17.0 22.75

    > czasie powiedzmy 1.3s, przy osmiokatnym lusterku ... 14k rpm.
    > No, sporo.
    > Tam sa chyba techniczne artykuly, ciekaw jestem co zrobili - mniej dpi,
    > dwa lasery, wiecej katow, magnetyczne/pneumatyczne lozysko ?
    > A potem sie dziwisz, ze 400kg :-)
    >
    > Czestotliwosc pixelowa ledwie 3MHz .. no, wtedy mikroprocesor mial ~5,
    > wiecej nie wyciagal :-)
    > I 600W przestaje dziwic :-)

    600W w *StandBy*
    4,2kW w czasie pracy.

    > Wierszowke ? Duzy masz dom :-)

    Nie, nie wierszówkę.
    Jakiegoś OIDP Citizena CTX czy coś w tym stylu - podobna do Stara LC15,
    tylko głowic ma 5 lub 6. Taśma barwiąca foliowa. Wózek z głowicami tylko
    kilka cm jeździ - stąd duża szybkość.

    Miałem jeszcze zanabyć DFX8000, tylko akurat nie miałem większego autka :(

    No i udało mi się zdobyć prawie po cenie złomu ploter HP. Nie pamiętam
    modelu - 8 pisaków, rolka papieru szerokości ok. 120cm. Dwóch chłopa
    trzeba, aby unieść.
    Czeka na uruchomienie. Ale jest sprawny, ma b. mały przebieg.

    > Chyba ze nie Mere masz na mysli, ale np
    > https://en.wikipedia.org/wiki/IBM_1403

    W jednej szkole była. Sprawna. Ciekawie "śpiewała" w czasie wydruku.
    Debile zezłomowali razem z komputerem. Siekierami rozbijali całe biurko
    wraz z maszynami. Kutasy bym im poobcinał. Po kilka razy każdemu.

    > No ba, po co - kiedys czytalem pytanie "jak przyspieszyc drukowanie -
    > drukarka potrafi 3000 stron na godzine, a Access tylko 1000 :-)
    >
    > Poza tym ... cywilne.
    > http://www.msipolska.pl/menu-gorne/artykul/article/w
    ydruki-masowe-w-ck-zeto-sa/

    Kolega mówił, jak instalowali takie cuś gdzieś we Wrocławiu.
    Mieli pokazać prędkość maszyny, tylko ktoś łapacza nie zainstalował.
    Puścili ryzę papieru, po kilku sekundach wszystkie kartki fruwały po
    całym biurze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam