  • Data: 2015-06-19 14:07:41
    Temat: Re: Japońska robota chińskimi rękoma.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-18 o 13:44, J.F. pisze:

    >Laserówki wtedy bywały drogie.

    Jak widac - pierwsze Xeroxa - 300k$, ta 120k.
    Ale alternatywna wierszowka chyba kosztowala podobnie.
    Komputery ogolnie drogie jeszcze byly.

    >Natomiast zainteresowały mnie jeszcze inne parametry: 2680 ważyła ok.
    >400 kg,

    No coz, jak widac - solidne urzadzenie.
    Ale moze troche przesadzili z ta masa, albo np razem z papierem, 100
    kg :-)

    >zasilanie dwoma kablami z minusem, brała 30A,

    Standard zapewne amerykanski, 110V.
    Transformatory na 3kVA tez nie sa tanie :-)

    >w standby 625W (sic!).

    Te wredne TTL troche braly :-)

    >BTW: w którym to przedwojennym filmie klient w sklepie radiowym
    >obraził się, jak ekspedient zaproponował mu nowoczesne, malutkie
    >radio? Klient mówi, że przecież radio - to musi wyglądać, to musi być
    >mebel.

    Wiele sie nie zmienilo - nadal musi wygladac :-)

    >Ale mnie nie tyle chodzi o prędkość interfejsu (to można obliczyć,
    >jak pokazałeś), a o sam proces naświetlania bębna. Jeśli to
    >składanka, to bęben szedł non-stop, z jednej strony naświetlany, z
    >drugiej czyszczony. Ale ówczesne lasery z pryzmatem czy lusterkiem
    >prędkością nie powalały.

    Czy tak nie powalaly ... od pierwszych znanych mi laserowek wiele sie
    nie zmienilo - LaserJet mial juz chyba 300dpi.
    Ale fakt - papier krecil sie wolno.

    powiedzmy ze miala 200dpi, 12" dlugosci strony - 2400 linie na strone,
    w czasie powiedzmy 1.3s, przy osmiokatnym lusterku ... 14k rpm.
    No, sporo.
    Tam sa chyba techniczne artykuly, ciekaw jestem co zrobili - mniej
    dpi, dwa lasery, wiecej katow, magnetyczne/pneumatyczne lozysko ?
    A potem sie dziwisz, ze 400kg :-)

    Czestotliwosc pixelowa ledwie 3MHz .. no, wtedy mikroprocesor mial ~5,
    wiecej nie wyciagal :-)
    I 600W przestaje dziwic :-)

    >Znam drukarki wierszowe, wielogłowicowe (nawet mam gdzieś w domu) -

    Wierszowke ? Duzy masz dom :-)
    Chyba ze nie Mere masz na mysli, ale np
    https://en.wikipedia.org/wiki/IBM_1403

    >takie zapierniczały, że ciężko było nadążyć zmieniać kartony ze
    >składanką. Ale lasery miały 4ppm - i to odejmując czas na pobranie i
    >wyrzucenie papieru. Natomiast 45ppm - nawet współczesne cywilne
    >laserówki miewają z tym kłopot.

    No ba, po co - kiedys czytalem pytanie "jak przyspieszyc drukowanie -
    drukarka potrafi 3000 stron na godzine, a Access tylko 1000 :-)

    Poza tym ... cywilne.
    http://www.msipolska.pl/menu-gorne/artykul/article/w
    ydruki-masowe-w-ck-zeto-sa/

    A to chyba jeszcze nie jest ostatnie slowo

    J.