  • 51. Data: 2010-01-13 12:06:51
    Temat: Re: Jakie lustro
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-12 22:55, Norbert wrote:
    > U?ytkownik "KILu"<b...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Tez jestem zadowolony i choc to entry level to jakosc zdjec jest swietna, a
    > w koncu widzac zdjecie nikt nie mysli czy autorowi bylo wygodniej bo mial
    > gorny LCD i 2 pokretla i 10 przyciskow. Co ciekawe odkrylem ostatnio ze
    > filmy wychodza z niego swietne, w nocy na ulicy, z SMC-A 50/1.7 na f/1.7-2.8
    > wychodza pieknie i bez szumow w cieniach, cudo :)

    Można by prosić o wystawienie np. w youtube w sensownej jakości, albo
    oczywiście skompresowane do xvid i na pocztę :). Chętnie bym zobaczył,
    mimo że ostatnio byłem dość sceptyczny co do polityki Pentax.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 52. Data: 2010-01-13 12:41:32
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Co by nie robic nowego wątku to tutaj zapytam.

    Powiedzmy, że wybór padnie na nikona, to jakie szkło?

    Do tej pory miałe, sigme 10-20, nikkora 70-200vr, nikkora 18-200vr, nikkora
    50 1,8.
    Iii nikorrem 70-200 zabawa była przednia ale za wąski na szerszym.
    W praktyce ze wzgledu na zakres zapiety mialem przewaznie ten pogardzany
    przez wiekszosc 18-200vr.

    Skoro taki pogardzany to czy jest jakis dobry obiektyw w zakresie np. 30 -
    180?
    Mowie oczywiscie o producentach alternatywnych, nikon chyba takiego nie ma.

  • 53. Data: 2010-01-13 12:54:20
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    zoor pisze:

    > Skoro taki pogardzany to czy jest jakis dobry obiektyw w zakresie np. 30
    > - 180?
    > Mowie oczywiscie o producentach alternatywnych, nikon chyba takiego nie ma.
    Spora ilość "aftermarketów" Nikona 28(35)-105(135). Niektóre o bardzo
    dobrych opiniach. Mam jeden z nich na cyfrze. Brakuje mi troszke
    jasności, choć 3.5-4.5 katastrofa nie jest. Co do reszty, usmiech całą
    gębą, dla mnie jest "dobry" - choc to słowo z gumy.
    Oczywiscie starsze, więc niestabilizowane.

  • 54. Data: 2010-01-13 13:01:37
    Od: kuba <k...@y...com>

    24-120 Nikona, nowszy stabilizowany.
    StaM

  • 55. Data: 2010-01-13 13:14:09
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    kuba pisze:

    > 24-120 Nikona, nowszy stabilizowany.

    Poprzednik mia? kiepskie opinie (zrezygnowa?em po czytaniu).
    Masz tego vr? Jak go postrzegasz?

  • 56. Data: 2010-01-13 13:19:23
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Uzytkownik "kuba" <k...@y...com> napisal w wiadomosci
    s.googlegroups.com...

    > 24-120 Nikona, nowszy stabilizowany.

    No tak, ale zakres mniejszy niz w nikkor 18-200vr, swiatlosila podobna a
    cena praktycznie taka sama jak nikkora 18-200vr2.
    W czym wiec tkwi jego sila? Optycznie lepszy?

    Pozdrawiam
    zoorro

  • 57. Data: 2010-01-13 14:05:49
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-13 14:19:23 +0100, "zoor" <ciapka@.wp.pl> said:

    > -24-120 Nikona, nowszy stabilizowany.
    >
    > No tak, ale zakres mniejszy niz w nikkor 18-200vr, swiatlosila podobna
    > a cena praktycznie taka sama jak nikkora 18-200vr2.
    > W czym wiec tkwi jego sila?

    W byciu fajnym, uniwersalnym szkłem pod FF.

    de Fresz

  • 58. Data: 2010-01-13 14:07:06
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > W byciu fajnym, uniwersalnym szkłem pod FF.

    Noo fakt. FF.

    Pozdrawiam
    zorro

  • 59. Data: 2010-01-13 17:03:04
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Bartosz Mierzwiak wrote:
    > A daj spokój, co portal testowy to inne konkluzje z wyników... dpreview
    > to nawet niepotrafi podać bezbłędnie czystej specyfikacji technicznej
    > testowanych aparatów.

    Akurat w tej sytuacji calkowicie zgadzam sie z DPR. :) Uzywam K-x od dwoch
    miesiecy, wczesniej mialem inne Pentaksy, Olka i nie tylko (i cala fure
    kompaktow) i widze doslownie dramatyczna roznice na korzysc K-x (przede
    wszystkim szumy, ale rowniez szybkosc af, niewyczuwalny shutter-lag, AWB,
    w koncu znakomite JPEG-i...).

    --
    KILu

  • 60. Data: 2010-01-13 17:19:53
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kompaktow) i widze doslownie dramatyczna roznice na korzysc K-x (przede
    > wszystkim szumy, ale rowniez szybkosc af, niewyczuwalny shutter-lag, AWB,

    Tak jest, podpisuję się rekoma, nogaimi i brodą ;-)
    Mam porównanie do k10d, 450D, 40D i małpek fuji (s5600, s6500fd; nikona L9?,
    canona A460?). Zdjęcia ze wszystkich w słabszym świetle są słabsze
    (szumiące, brak szczegółów) niż z k-x- mowa o jotpegach. AWB w k-x zwłaszcza
    przy portretach a także zdjęciach robionych z lampą bezapelacyjnie pokonuje
    je wszystkie. AF znacząco szybszy niż w K10D z tymi samymi obiektywami.
    Porównywalnej jakości filmy przy słabym świetle robił s6500fd, choć
    oczywiście o mniejszej rozdzielczości. Praktycznie w każdej konkurencji k-z
    z nimi wygrywa, poza ergonomią (przegrywa z lustrzankami z wyższej półki).

    --
    Yogi(n)