eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie letnie opony? › Re: Jakie letnie opony?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jakie letnie opony?
    Date: Tue, 24 May 2011 11:06:43 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 49
    Message-ID: <irfsgm$sed$1@news.onet.pl>
    References: <4dd6d40d$0$2506$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    <m...@4...com>
    <s...@d...wkurw.org> <ird6kt$f7r$1@news.onet.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1306228054 29133 193.22.28.4 (24 May 2011 09:07:34 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 May 2011 09:07:34 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.17)
    Gecko/20110414 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.10
    In-Reply-To: <s...@d...wkurw.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2370324
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-05-23 21:35, Robert Rędziak wrote:
    > On Mon, 23 May 2011 10:41:12 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik
    > <t...@s...won> wrote:
    >
    >> Chyba niezupełnie :-). Czy miękkość coś daje, zależy również od rzeźby
    >> bieznika. Jak masz miękki, mocno nacięty bieznik to może się okazać, że
    >
    > Jak go sobie nie dotniesz, to na porządnej oponie masz go tyle,
    > ile trzeba. Ani mniej, ani więcej.

    To, że masz go "tyle ile trzeba" nie znaczy, że dane zjawisko nie
    występuje. W tym momencie powinniśmy ustalić o jakim stylu jazdy
    rozmawiamy: toczenie się, jazda dynamiczna, jazda torowa/rajdowa.

    >> Napewno nie można generalizować, że miękka zawsze lepsza :-)
    >
    > W zakresie opon drogowych i właściwej dla nich eksploatacji,
    > raczej nie zdarza się, że mieszanka jest za miękka.

    Piszę o tym, że miękka nie zawsze musi oferować lepszą trakcję niż
    twarda - czyli nie zawsze jest lepsza - napewno zależy to również od
    sposobu (styl jazdy) i warunków pogodowych eksploatacji.

    > Co innego,
    > gdy zachce nam się np. latać po torze. Wtedy i R888 może nie
    > wydać.

    No i właśnie: R888 na początku trzyma, później może zacząć płynąć -
    szczególnie SG.

    >> PS: Cywilna Rainsport2 - opona typowa na ciężki deszcz ma wskaźnik 280! :-)
    >
    > 280 to nie 400. 280 blisko Dunlopa SP01 (240 albo 280, nie
    > pamiętam) i mniej od Yoko s.drive (300). A jednocześnie daleko
    > od RE070 (140) czy R888 (bodajże 100). Przy czym ta cyferka
    > głównie odwzorowywuje trwałość, a mocno docięta opona będzie
    > szybciej zjadana.

    O 280, pisałem w kontekscie stwierdzenia: "na deszcz jak najbardziej
    miękka" - znowu generalizowanie z którym się nie zgodzę. Dużo wody i
    kałuże - istotniejsze jest odprowadzanie wody czyli otwarty bieżnik
    przez co twardsza mieszanka, mżawka i wilgotna jezdnia - lepsza miękka,
    lekko nacięta (media lub nawet semi slick)
    W cywilnej jeździe opona musi dobrze działać w każdych warunkach - więc
    jest to typowy kompromis.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: