  • Data: 2011-05-24 11:43:00
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 May 2011 11:06:43 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik
    <t...@s...won> wrote:

    > To, że masz go "tyle ile trzeba" nie znaczy, że dane zjawisko nie
    > występuje. W tym momencie powinniśmy ustalić o jakim stylu jazdy
    > rozmawiamy: toczenie się, jazda dynamiczna, jazda torowa/rajdowa.

    Nie zauważyłem, żeby autor wątku szukał opon na tor. Wtedy
    poleciłbym mu wyścigowe slicki/medie/deszcze, w zależności od
    pogody. Mieszankę musiałby sobie sam dobrać. Ciśnienia też.
    Poruszamy się wokół opon drogowych z uproszczeniami narzuconymi
    przez te opony. Prawie nikt, poza paroma maniakami z
    motorsportowymi korzeniami nie bawi się w docinanie cywilnych
    opon czy zmniejszanie wysokości bieżnika. W sklepie można kupić
    pewien pakiet zachowań, będący jakimś tam kompromisem, raz
    skierowanym na własności trakcyjne, innym razem na trwałość czy
    komfort.

    > No i właśnie: R888 na początku trzyma, później może zacząć płynąć -
    > szczególnie SG.

    Ale autor wątku nie szuka opon na tor.

    > O 280, pisałem w kontekscie stwierdzenia: "na deszcz jak najbardziej
    > miękka" - znowu generalizowanie z którym się nie zgodzę. Dużo wody i
    > kałuże - istotniejsze jest odprowadzanie wody czyli otwarty bieżnik
    > przez co twardsza mieszanka, mżawka i wilgotna jezdnia - lepsza miękka,
    > lekko nacięta (media lub nawet semi slick)

    Ale większość opon drogowych, poza trackdayowymi semislickami,
    ma wystarczająco otwarty bieżnik, by poradzić sobie z normalnym
    deszczem. Wskaźnik trwałości opon HP i UHP krąży w okolicach
    200-320, za wyjątkiem wynalazków w typie RE-070, niektórych
    P-Zero, R888 czy A048 (60!!!). Znów wszystkie trwałe wynalazki
    mają wskaźnik zużycia po 400, 600, a nawet widziałem i 800 przy
    wskaźniku trakcji A (Kumho eco Solus -- usański sklep Delticomu
    podaje UTQG).

    r.