  • Data: 2011-05-24 11:06:43
    Temat: Re: Jakie letnie opony?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-05-23 21:35, Robert Rędziak wrote:

    > Jak go sobie nie dotniesz, to na porządnej oponie masz go tyle,
    > ile trzeba. Ani mniej, ani więcej.

    To, że masz go "tyle ile trzeba" nie znaczy, że dane zjawisko nie
    występuje. W tym momencie powinniśmy ustalić o jakim stylu jazdy
    rozmawiamy: toczenie się, jazda dynamiczna, jazda torowa/rajdowa.

    > W zakresie opon drogowych i właściwej dla nich eksploatacji,
    > raczej nie zdarza się, że mieszanka jest za miękka.

    Piszę o tym, że miękka nie zawsze musi oferować lepszą trakcję niż
    twarda - czyli nie zawsze jest lepsza - napewno zależy to również od
    sposobu (styl jazdy) i warunków pogodowych eksploatacji.

    > Co innego,
    > gdy zachce nam się np. latać po torze. Wtedy i R888 może nie
    > wydać.

    No i właśnie: R888 na początku trzyma, później może zacząć płynąć -
    szczególnie SG.

    > 280 to nie 400. 280 blisko Dunlopa SP01 (240 albo 280, nie
    > pamiętam) i mniej od Yoko s.drive (300). A jednocześnie daleko
    > od RE070 (140) czy R888 (bodajże 100). Przy czym ta cyferka
    > głównie odwzorowywuje trwałość, a mocno docięta opona będzie
    > szybciej zjadana.

    O 280, pisałem w kontekscie stwierdzenia: "na deszcz jak najbardziej
    miękka" - znowu generalizowanie z którym się nie zgodzę. Dużo wody i
    kałuże - istotniejsze jest odprowadzanie wody czyli otwarty bieżnik
    przez co twardsza mieszanka, mżawka i wilgotna jezdnia - lepsza miękka,
    lekko nacięta (media lub nawet semi slick)
    W cywilnej jeździe opona musi dobrze działać w każdych warunkach - więc
    jest to typowy kompromis.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik