    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Date: Sun, 5 Nov 2023 13:14:27 +0100

    On 03.11.2023 14:55, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    12

    > To nie jest błąd. Po prostu nie ogarnąłeś warunków (odpisałem na forum)

    Heh, nawet nie zauważyłem że Tobie odpisałem.

    > I bardzo dobrze. Ile chcesz razy dostać w ciągu sekundy?

    Nie zrozumiałem Cię. Dostaję trzy, bo mam trzy kanały wewnątrz warunku
    wyzwalacza. Jakbym miał dziesięć, to pewnie bym i dziesięć notyfikacji
    dostał. IMO Ty piszesz o limicie w czasie, a ja o tym że w ogóle tam nie
    powinno być więcej niż jedna notyfikacja na zmianę stany (wyzwalacza).

    15

    > Wartość poprzednia jest wartością logiczną. Skoro teraz jest 3 i
    > wzrasta, to znaczy że było 2 i odwrotnie. Nie łapiesz chyba tej logiki.

    Piszesz o tym samym co ja? Ja odnoszę się do reakcji zatytułowanej
    "Kiedy zmieni się temperatura" - https://i.ibb.co/xfd5mHm/reakcje.png.

    Zaznaczenie tego powoduje wyzwolenie reakcji za każdy razem kiedy zmieni
    się wartość na czujniku np. z 20.25°C na 20.56°C. O jakiej wartości
    logicznej Ty piszesz? Jak dla mnie to muszą mieć zapisaną poprzednią
    wartość żeby sprawdzić czy A != B.

    > Inna sprawa, skąd weźmiesz marker czasowy, jeśli zmiana parametru była 3
    > dni temu? Będziesz szukał wstecz co sekundę?

    Ja tam zapytałem o wartość poprzednią - obojętne jak odległa w
    przeszłości by ona nie była (np. ESP nie miało zasilania przez tydzień)
    - przecież IMO oni tak samo to porównują dla reakcji "Kiedy zmieni się
    temperatura".

    > Nic nie wybucha, bo znów sobie dałeś złe założenia. Twig jako język
    > traktuj jako język, natomiast konkretne zmienne nie mogą być "z dupy" i
    > powinieneś je traktować jak posługiwanie się kluczem do zamka. Masz 100
    > kluczy do 100 zamków, każdy inny. Jeśli sobie doszlifujesz randomowo
    > swój kluczyk, może nie pasować do żadnego zamka. Twig = Yale to tak w
    > rozumieniu jaki to "język/system".

    Jest pole "Odpowiedź" - "Odpowiedź jest widoczna przy wywoływaniu sceny
    za pomocą jej adresu URL." - z tekstem zwracanym przy wywołaniu sceny.

    Jest do tego film - https://www.youtube.com/watch?v=m9JipPYhm6I - jak
    zrobić "widget" na pulpicie telefonu - po czym zamiast widgetu, to
    pokazane jest jak zrobić skrót który po naciśnięciu pokazuje tekst w
    okienku. Można lepiej i użyć np. widgetify lub widgetery,...aby ten
    tekst się od razu wyświetlał we wskazanym prostokącie - tak jak działają
    prawdziwe widgety w androidzie. Tylko wiesz co? Do pełni szczęścia
    brakuje możliwości wstawienia entera w tym tekście odpowiedzi. A
    właściwie to kodu HTML. I to nie jest coś co trzeba dopisać, a IMO ta
    funkcjonalność jest w konfiguracji pola "Odpowiedź" po prostu wyłączona
    - intencjonalnie czy nie - dlatego zapytałem na forum.

    Ktoś inny nawet się pytał jak wprowadzić "spację" -
    https://forum.supla.org/viewtopic.php?t=10673.

    Nie chce być uszczypliwy, ale wielokrotnie czytałem wcześniej tutaj na
    grupie

    > Dodatkowo do Supla jest jeszcze bardziej megazaawansowana strona ze scenami. Tam
    praktycznie można wszystko.

    I jak spróbowałem, to się okazuje że "wszystko" ale tak po trochu, pod
    warunkiem że tego i tamtego to nie chcesz, jak dostajesz 10 powiadomień
    w tej samej sekundzie z jednej sceny to dlatego że "nie ogarniasz" i
    "się nie znasz" albo "sobie źle założyłeś" ;-)

    A ja póki co chce tylko wiedzieć czy temperatura na termometrze rośnie
    czy spada :-D

    ALE żeby oddać uczciwości, to ZGRUBNIE tę informację dostaję. Po prostu
    sprawdzam czy na zasilaniu jest o próg (2C) temperatura większa niż na
    powrocie i to realizuję w wyzwalaczu - więc działa analogicznie jak
    termostat.

    Twój pomysł ze scenami też przemyślałem i na inny sposób, też przybliża
    dokładniejszą odpowiedź. Jak zrozumiałem, mógłbym np.

    W scenie A zareagować na warunek jak wyżej, po czym dodać opóźnienie na
    wykonaniu np. 1 min i wyzwolić scenę B w której sprawdzał bym z kolei
    czy przekroczyło próg 3C - w ten sposób bym wiedział że faktycznie
    różnica rośnie ale:

    - wprowadzam opóźnienie w wywołaniu faktycznej akcji
    - dodatkowo komplikuje, bo trzeba żonglować tymi progami i czasami aby
    dobrać je "pod siebie"
    - trzeba by dołożyć do warunku trzecią temperaturę (idealnie stałą) aby
    mieć punkt odniesienia, żeby nie było tak że przez spadek temperatury na
    powrocie, złudnie wyda się że temperatura zasilania rośnie

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz