  • Data: 2021-07-03 15:05:44
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24 cze 2021 o 22:25, collie pisze:
    > W czwartek, 24.06.2021 o 13:25, ALEX MR napisał:

    > Smartfon z dobrym modułem i anteną GPS nie potrzebuje -

    Do szybkiego pokazania pozycji -- raczej potrzebuje...
    Samochodowa nawigacja może stale (akurat niekoniecznie
    w garażu) obserwować satelity (samochodowy akumulator
    nie ucierpi zbyt mocno) więc może szybko ,,startować''
    bez AGPS itp... Wyjazd z garażu, parkingu, osiedlowej
    drogi; zapięcie pasów; sprawdzenie kontrolek; ułożenie
    bagażu -- wszystko trwa... Jeśli nawigacja pokaże swą
    pozycję z dwuminutowym opóźnieniem -- będzie OK...

    Nie miałem kontaktu z samochodową nawigacją, ale wiem,
    że są różne -- od przyklejanych do szyb, kupowanych
    w Auchan itp. miejscach do zintegrowanych z samochodem,
    współpracujących z układem jezdnym i z bezwładnościowymi
    czujnikami położenia, z antenami wbudowanymi w lusterka
    boczne, w obudowy radiowych anten lub w podobne elementy
    wystające poza samochód... Tak czy siak -- łączność
    z internetem jest mile widziana... Także współpraca
    z kamerami jest tutaj mile widziana...

    -=-

    Problemem (dosłownie) odwiecznym jest dokładność.
    (nie tylko w koordynatach geograficznych)
    Jedni ludzie satysfakcjonują się poznaniem pozycji
    z dokładnością kilometra (na oceanie to niezła
    dokładność) zaś inni [ja akurat] na podstawie
    smartfonowych wskazań chcieliby trafić kluczykiem
    do samochodowej stacyjki przykrytej samochodowymi
    elementami...

    RTK przydaje się do czegoś -- skoro istnieje... ;)

    Osiedlowe dróżki bywają wąskie i gęsto ułożone...
    Na autostradzie żadna nawigacja nie jest konieczna... ;)

    Dual-frequency w smartfonach to ostatni krzyk dokładności.
    Rozwój GNSS raczej szybko nie zostanie zakończony...

    Żaden znany mi smartfon nie bada jonosfery -- nieustannie badanej.
    Jeśli nawigacja czy smartfon chce poznać wyniki badań, raczej
    musi poprosić o nie via internet, nie zaś bezpośrednio via
    satelity GNSS... (inna sprawa, że wkrótce nawet internet
    będzie satelitarny, więc powstaną spory -- via SBAS, via
    satelitarny internet, via zmodyfikowany GNSS...)

    -=-

    Wg mnie zasada jest prosta -- im nowszy sprzęt tej ~samej klasy,
    tym większe prawdopodobieństwo uzyskania wyników dokładniejszych
    i szybszych... (nie można tu porównać odbiorników geodezyjnych
    czy wojskowych ze smartfonowymi)

    Jeśli ktoś chce dojechać autostradą z Łodzi do Gdańska -- zapewne
    zadowoli ;) się każdą, nawet najstarszą nawigacją, nawet opartą
    o papierowe mapy -- oby aktualne. ;) Jeśli komuś zależy na
    niebłądzeniu w gąszczu drobnych uliczek miejskich, wśród wysokich
    domów/bloków, chyba powinien celować w jak najnowsze smartfony
    i skuteczną łączność z internetem...

    Spokojnie można założyć, że za lat kilka przeciętne smartfony
    bezbłędnie ;) zaprowadzą pod drzwi konkretnego lokalu (konkretnego
    sklepu czy baru) w hipermarketowej galerii handlowej... (o ile nie
    nastąpi w tym czasie koniec świata lub inny kataklizm -- unijny
    ukaz chociażby)

    -=-

    Nowoczesna myśl, nowoczesna technologia, naładowany akumulator,
    pakiet ;) internetowy, jasny wyświetlacz... [zdrowe myślenie...
    toż handlarz starociami będzie schizofrenicznie -- sprzedawcom
    truł, że roczny smartfon jest bezwartościowy a kupującym, że
    GPS nie zmienia się od zarania dziejów, więc nawet pięcioletni
    smartfon jest doskonałą nawigacją, może nawet lepszą od nowego
    z uwagi na powszechnie ;) stosowane celowe postarzanie... na
    tej grupie głupich nie ma -- są chytrzy, handlujący starociami...]

    --