  • Data: 2021-07-03 16:31:54
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 3 lip 2021 o 15:18, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Wyłączam apki, nierzadko je ubijam -- pozycję zwykle łapię
    > w parę sekund... (akurat nie teraz, choć niedawno był
    > szarpany GNSS -- teraz widzę zero satelitów...)

    Od ostatniego sięgnięcia do GNSS nie upłynęły 2 godziny,
    gdyż o 14:24 dzwoniono do mnie [w sprawie badania głowy
    akurat -- ponoć na razie można jeszcze badać moją głowę,
    nie tylko nogi, choć to badanie głowy zlecił lekarz od
    szyi i od jąder -- konkretnie od tarczycy] a telefon
    zapisuje pozycję...

    (zacząłem pisać ów post zdecydowanie przed 16:24; zegarki
    są zsynchronizowane z dokładnością lepszą niż sekundowa)

    Można śmiało powiedzieć, że sytuacja ~taka sama
    jak wtedy, gdy pozycję złapałem w 2 sekundy...

    Teraz ustalanie pozycji zajęło 18 sekund -- cztery
    razy ~w tym samym miejscu:
    - parę godzin
    - 2 sekundy
    - długo (znudziłem się po paru minutach)
    - 18 sekund

    Jeśli ktoś uzna, iż ważna jest tylko częstość ;)
    poznawania, zapisywałem ślady:
    - wczoraj od ~10 rano do wieczora (może nawet dłużej)
    - przedwczoraj od ~6 rano do wieczora (może nawet dłużej)
    - teraz niby mam pozycję, ale stosunek szumu do sygnału jest wyborny ;)
    (warto, by było odwrotnie -- by był wyborny ;) stosunek sygnału do
    szumu)

    Wiele czynników decyduje o czasie poznawania pozycji...
    Teraz żadnego satelity nie widzę w kolorze zielonym -- z dobrym
    stosunkiem sygnału do szumu... 32 widzę, z 7 korzystam -- rzecz
    jasna to nieustannie zmienia się...

    --