eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmJaki smartfon wybrać żeby ... › Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
  • Data: 2021-07-08 14:27:09
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 6 lip 2021 o 13:57, J.F pisze:

    >> O korkach i wypadkach dowiesz się z radia i TV.

    > Chyba nie polecasz ogladania TV w samochodzie?

    Nie polecam jeżdżenia polskimi autostradami i nie
    polecam oglądania TV, chyba że w Carrefourze, gdzie
    często emitowano serial o Napoleonie Bonaparte,
    dyktującym ceny...

    > Radio moze i pomoze, ale troche za pozno.

    Nawigacja potrafi przewidywać przyszłość nie gorzej niż
    radio czy TV -- też potrafi tak skutecznie skupić na
    sobie uwagę kierowcy, że w efekcie coś przydzwoni... ;)

    Poważniej -- co Ci po błyskawicznej informacji o zatorze
    na autostradzie, którą właśnie jedziesz? Zjedziesz na
    autostradę równoległą? Zawrócisz? Co po błyskawicznej
    informacji o zatorze na autostradzie, którą nie jedziesz?

    Czy wg Ciebie radio ostrzega o zatorach z opóźnieniem
    zdecydowanie większym niż przeciętna nawigacja oparta
    o smartfon? Z trwogą w sercu (chyba tak to jest określane)
    wpatrywałem się w nadciągające ;) czerwone krechy, wobec
    których byłem bezsilny... Mogłem co najwyżej podziwiać
    zgodność mapich przepowiedni z rzeczywistością...

    Co innego w mieście -- można zawczasu ominąć zakorkowaną drogę...

    >> Nie ma autostrad alternatywnych -- wyboru należy
    >> dokonywać przed korkiem i przed wypadkiem, podczas
    >> powszechnych wyborów...

    > Alez sa alternatywy,

    Równoległe autostrady w Polsce? ;)

    > mozna tez ominac zablokowany odcinek,
    > tylko nawigacja musi ostrzec przed odpowiednim zjazdem.

    Po jakim czasie radio i policja poinformują o poważnym
    (blokującym oba pasy) wypadku a po jakim najlepsza nawigacja?
    Wg mnie (piszę to jako teoretyk) policja dowie się o blokadzie
    bardzo szybko i zablokuje wjazd na zablokowany odcinek i pomoże
    w zjechaniu tym, którzy już dali się złapać w pułapkę... Takie
    blokady znam jedynie ze zwykłych dróg -- może na autostradach
    jest inaczej...

    >> Nie każdy odcinek jest płatny -- ukazem DTuska otwarto niektóre
    >> bramki... Może dekretem DTuska -- nie znam dobrze prawa
    >> obowiązującym Najjaśniejszą Rzeczpospolitą.

    >> Ponoć korków na bramkach już nie ma.

    > Wczoraj widzialem, w niedziele widzialem.

    Jak się to ma do nowego sposobu pobierania opłat?
    Informacja o korku na bramkach nakłoni Cię do wyboru
    innej autostrady? ;)

    Parę razy jechałem Bursztynową -- jazda zwykłymi drogami
    jest przyjemniejsza, szybsza i nierzadko bezpieczniejsza
    niż ową autostradą... [gdyby DTuska ,,nagrodzono'' karą
    śmierci za komunikacyjne rozwiązania, uznałbym tę karę
    za słuszną]

    >>> I już można rozważać
    >>> inną trasę.

    >> Nie ma alternatywnych autostrad -- jedna w poprzek, jedna wzdłuż... ;)

    > ale sa inne drogi.
    > Nawiasem mowiac - jezdzilem troche po Niemczech, w tym i z miejscowymi
    > kierowcami ... wiedzieli, np z radia, ze jest korek, ale nie probowali
    > omijac, ich nawigacje tez nie podpowiadaly omijania.
    > Moze u nich nie ma alternatyw.

    Polskimi autostradami nie jeżdżę -- ze 100km przejechałem; na zwykłych
    drogach nie omijam korków, chyba że drogi są zupełnie zablokowane, ale
    wówczas wjazd na zablokowany odcinek raczej ;) nie jest możliwy. [niby
    można ,,służbowo'' -- jak na >>Rejsie<<...]

    >>>> Dual-frequency w smartfonach to ostatni krzyk dokładności.
    >>>> Rozwój GNSS raczej szybko nie zostanie zakończony...

    >>> Systemy lokalizacji satelitarnej mogą się rozwijać,

    >> Nie mogą nie być rozwijane -- same nie rozwiną się.
    >> To nie spadająca ze stołu rolka papieru... GNSS są
    >> nieustannie rozwijane przez ludzi -- ogromne pole
    >> do popisu także polskim naukowcom, inżynierom czy
    >> ogólnie ludziom nauki. ;)

    > Ale wymagaja satelitow, a one sa drogie, a nawet bardzo drogie.

    Prowokacja? GNSS jest chyba skrajnie dochodowa!
    Zaś koszt samych satelitów jest chyba marginalny wobec innych
    kosztów utrzymania GNSS, w tym i kosztu wyniesienia na orbitę...

    > Wiec postep powolny, i ktos musi placic.

    Sprzedając stary telefon -- mówisz o praktycznym braku postępu.
    Ot, czasami jakiś satelita spadnie, więc trzeba uzupełnić...

    Sprzedając nowy telefon -- mówisz o nieustannym postępie GNSS.
    Nie pozwolę na testowanie smartfonu, bo podczas testowania
    makabrycznie straci na swej wartości z uwagi na galopujący
    rozwój GNSS...

    To aż schizofrenia czy tylko nieuczciwość?

    -=-

    GNSS czasów świetności ;) mego Asusa Maxa od dzisiejszego stanu
    dzieli przepaść! Są już funkcjonalne/przydatne Galileo i BeiDou,
    są satelity GPS i GLONASS nowszych generacji, są tanie smartfony
    obsługujące DF... (Asus Max kosztował mnie 999pln, ale startował
    z wyższego pułapu; dziś taniej można znaleźć smartfon obsługujący DF)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: