  • Data: 2021-07-04 16:27:00
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > W dniu 24 cze 2021 o 22:25, collie pisze:
    > Na autostradzie żadna nawigacja nie jest konieczna... ;)

    Jak to nie? Korek na bramkach, korek z wypadku. I już można rozważać
    inną trasę. Konieczność jest oczywiście względna, można nawet z domu nie
    ruszać się i być szczęśliwym.

    > Dual-frequency w smartfonach to ostatni krzyk dokładności.
    > Rozwój GNSS raczej szybko nie zostanie zakończony...

    Systemy lokalizacji satelitarnej mogą się rozwijać, ale to nie jedyny
    sposób określania pozycji na potrzeby nawigacji.

    > Żaden znany mi smartfon nie bada jonosfery -- nieustannie badanej.
    > Jeśli nawigacja czy smartfon chce poznać wyniki badań, raczej
    > musi poprosić o nie via internet,

    No i po co ma zajmować się jonosferą jak wystarczy rozejrzeć się?

    > Spokojnie można założyć, że za lat kilka przeciętne smartfony
    > bezbłędnie ;) zaprowadzą pod drzwi konkretnego lokalu (konkretnego
    > sklepu czy baru) w hipermarketowej galerii handlowej... (o ile nie
    > nastąpi w tym czasie koniec świata lub inny kataklizm -- unijny
    > ukaz chociażby)

    Do tego nie potrzeba satelitarnych systemów określania pozycji tylko
    punktów orientacyjnych. Miliardy ludzi tak dociera do tych swoich
    sklepów :-)