  • Data: 2021-07-08 18:24:12
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 8 lip 2021 o 16:28, J.F pisze:

    > Zebys ty widzial niemieckie w piatkowe popoludnie ..

    W piątki mocniej wyginają się w poziomie czy w pionie? ;)
    (trzeba więcej napompować azotu, by mieć lepsze trzymanie
    samochodu na zakrętach czy więcej spuścić powietrza z opon,
    by mniej trzęsło?...)

    > zjade na droge rownolegla.

    Pokażesz te równoległe na mapie?...

    > Tez moze sie zdarzyc.

    Na autostradzie? ;)

    -=-

    Raz trafiłem na skuteczny zator -- zjechałem wówczas do pułowy Tuska...
    O zatorze tym wiedział Hołowczyc, wiedziała mapa Googli, wiedziały
    strony WWW, wiedziały ogólnie różne media co najmniej od wielu
    tygodni -- OsmAnd najwyraźniej nie wiedziała... Nie uwierzyłem
    Hołowczycowi, uwierzyłem OsmAndowi i swej białkowej nawigacji...
    Zwiedziłem ;) Pułtusk... Straciłem masę czasu...

    > Jak nie ma informacji o takich, to pewnie nie ma tez o tej, ktora jade
    > :-)

    > radio na pewno ma swoje opoznienie. Informacja musi do redakcji
    > dotrzec, potem poczekac do godziny informacyjnej, a potem jeszcze
    > sie dowiesz ze np zator jest miedzy wezlem Witkowo a Pitaszyno ...
    > znasz? Albo w okolicach 240-go kilometra.

    Spojrzę na mapę?...

    > Po Niemczech to jeszcze inna sprawa - mowia np ze korek na A50 ...
    > gdzie jest A50, bedziesz nia jechal, nie bedziesz?

    > Bo dostales informacje za pozno :-)

    Dostałem dziś ;) informację o tym, że odcinek ~Wyszków-Ostrów_Mazowiecka
    jest w przebudowie przez kilka lat... Nie omijałem... Dokładniej -- raz
    minąłem w jedną stronę a jeździłem tym korkiem wielokrotnie w obie
    strony...

    Dróg w Polsce tyle, że jest w czym przebierać... ;)
    Potrzebna jest nawigacja -- by nie pobłądzić!

    Nie omijałem też budowanej drogi do Augustowa...

    > Drogi, zjazdy itp.

    > Ale np z Wroclawia do Czestochowy moge jechac A4, moge jechac S8 ...

    Zachód Polski jest lepiej skomunikowany niż wschód, ale ogólnie
    IMO jest źle. W wielu miejscach raczej ;) nie ma alternatyw... ;)
    Przykładowo przed Gołdapią wiele lat temu... Niby Prusy, ale
    słaba komunikacja...

    > Ty masz jakies dziwne wyobrazenie o policji :-)

    > Policja przyjedzie "wykonywac czynnosci", i bedzie w d* miala ile
    > ludzie beda czekac.

    Nie zablokuje wjazdu na nieprzejezdny odcinek?
    Nie skieruje na objazdy? Mnie kierowała, gdy
    chciałem wjechać na zupełnie zatarasowany odcinek...
    Kierowała, informowała, rozmawiała, wyjaśniała, tłumaczyła...

    Inna sprawa, że teraz państwowa policja ma inne zadania niż kiedyś...
    Przed laty nakłaniała miłym, ciepłym słowem (czasami ;) uzupełnionym
    karnym mandatem) do niezastawiania garażowego wjazdu... Teraz co
    najwyżej wyraża swe ubolewanie, ;) podziw ;) i pomaga przy wjechaniu...

    Nic dziwnego -- policja teraz musi gazować posłanki, pałować
    uczestniczki itp... Zmiana społecznych zadań/obowiązków...

    > Beda tylko narzekac, ze ludzie nie robia im "korytarza
    > bezpieczenstwa", i ewentualnie pomstowac i wystawiac mandaty tym co
    > zawrocili na autostradzie ... i jada pod prad.

    W razie czego nie otwiera się technicznych przelewów?... ;)
    Myślałem, że ogólnie autostrady mają takowe dróżki po bokach...

    > No i oczywiscie przyjada przeciskajac sie przez korek.

    Nie bajerujesz? Autostrady chyba mają spore powierzchnie nadmiarowe...
    Zarówno przed ogrodzeniem -- obok zwykłych pasów jezdni, jak i tuż za
    ogrodzeniem... Gorzej z ,,ekspresowymi''... ;)

    > Cos niektore media grzmia, ze to wina nowego systemu ... ale na starym
    > tez sie zdarzalo.

    > Czemu nie - jesli mam godzine stac, to po co mi jakasz "szybka
    > autostrada".

    Bo po innej ,,autostradzie'' ;) nie każdemu wolno jechać...
    TIRy chociażby -- chyba mają skąpy wybór...

    > W dodatku ja mam kilka mozliwosci zjazdow.

    > No to sam widzisz.

    Widzę, ale nie dlatego, że mi smartfonowa nawigacja pokazuje.

    > Ale to raczej nie jego wina - autostrady sie u nas dlugo buduje.

    Bursztynowa tam, gdzie nią jechałem -- wije się i jest nierówna!
    Cały czas słyszałem ścieranie opon na łukach i bez spuszczenia
    powietrza poniżej zalecanego ciśnienia niebezpiecznie podskakiwałem...

    to nie autostrada, lecz piekła kruchta...

    Kilkadziesiąt lat temu prowadziłem węgierska tak, iż z nudów
    patrzyłem tylko w lusterko wsteczne... Nie ułamek sekundy bez
    przerwy, ale wiele sekund bez przerwy... Ach ta nuda -- dosłownie
    może zabić człowieka!!!! ;)

    Dbałem o to, by wystający z lusterka przełącznik pokrywał
    się ;) z namalowanym na jezdni, pasem... I tak dziesiątki
    kilometrów -- oczywiście co kilka sekund sprawdzałem kątem
    oka, czy jest OK także z przodu i po bokach...

    Tamte autostrady były wówczas równiuteńkie i proste...
    Prześliczne, łatwe, przyjemne... Człowiek czuł się na
    nich jak na wakacjach... ;)

    > A to zalezy co masz na mysli.

    Ogólnie 'dochód' to różnica pomiędzy 'przychodem' i 'rozchodem'.

    D=P-R

    > Placisz cos Rosjanom, za uzywanie Glonass?

    Płacę nieustannie -- strachem. ;)

    > No bo Amerykanom ... moze i placisz, za odbiorniki/procesory.

    > Ale Chinczyki tez to potrafia robic :-)

    Co potrafią robić? satelity, satelitarny system nawigujący,
    odbiorniki GNSS, opłaty?...

    --