-
Data: 2010-01-17 13:29:49
Temat: Re: Jaki samochód dla hobbysty - tani, ładnie brzmiący, mniej pospolity.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sun, 17 Jan 2010 12:29:16 +0100, Przemek <s...@s...pl> wrote:
> Citroen BX - choć chyba tutaj ciężko będzie o zapewnienie bezproblemowej
> eksploatacji i znalezienie dobrego egzemplarza
Chciałbyś sobie poświrować łajbą dla dziadka? ;)))
> BMW 3 E30 (nowszej E36 nie wykluczam, choć chyba mniej mi sie podoba i chyba
> trudnej będzie zmieścić się w budżecie).
Dozbieraj na E36, bo się lepiej prowadzi (lepszy tylny zawias i
rozkład mas), poza tym ustrzelić E30 w dobrym stanie jest ciężko
(znaczy są takie, ale nie za kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy
;))) Jeśli E30, to bym brał z małym silnikiem i włożył M50 albo
M52. M30 tylko wtedy, gdybym chciał sobie zbudować replikę
Alpiny B6. M20 w ogóle mi jakoś nie imponują.
Z małych silników M42B18/M44B19 -- ~140KM szału może nie robi,
ale za to auto przepięknie skręca. Tylko większość z nich jest
już mocno wyeskploatowana, a to oznacza nawet ryzyko wyjścia
korby bokiem (popularne w tych jednostkach -- jak coś puka,
trzeba sprawdzić czy nie panewki i zrobić).
> Tu chyba jeszcze trudniej o dobry
> egzemplarz. Który z większych silników nie sprawiałby problemów w
> eksploatacji?
M50, choć cięższy, przez co pogarsza trochę prowadzenie, to w
razie czego łatwiejszy do naprawy (szczególnie wersja bez
VANOS-a), M52 ma już nikasilowe (albo alusilowe) tuleje, jak
wyrżnięte, to już zaczyna się problem i trzeba kupić następny
silnik. Jeśli M50 to M50B25, jeśli M52 to najlepiej M52B28.
Absolutnie nie ma sensu kupować dwulitrowych szóstek -- jeździ
toto jak 318 z M42B18, a tylko żre więcej.
Jest jeszcze rodzina S50, ale z tym budżetem nawet silnika nie
kupisz ;) Ale gdyby, to S50B30 będzie zjadliwszy w kosztach
eksploatacji z uwagi na pojedynczy VANOS (jeśli przez ostatni
rok, dwa lata się nic nie zmieniło w tej kwestii, to koszty
naprawy podwójnego są o rząd wielkości większe od pojedynczego).
> Ford Sierra
Czyli jak włożyć kupę szmalu w zawieszenie, by dojść do poziomu
seryjnego E30... Jak dla mnie to auto jest pomyłką (poza
silnikami turbo z kosłotrów).
> Japońskich nie
> wykluczam, choć żaden nie przychodzi mi do głowy.
MX-5, tylko znów musisz sporo dozbierać. I być raczej mało
wyrośniętym -- powyżej 180cm trochę trudno się w nią sensownie
wpasować :)
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.10 13:39 szwagier
- 17.01.10 13:40 Jacek Rudowski
- 17.01.10 13:42 Jacek Rudowski
- 17.01.10 13:47 Jacek Rudowski
- 17.01.10 14:24 Robert Rędziak
- 17.01.10 14:26 Jacek Rudowski
- 17.01.10 14:47 Rabbit McCroolick
- 17.01.10 14:51 Maciej Browarczyk
- 17.01.10 14:53 Staszek Sosenko
- 17.01.10 15:08 Przemek
- 17.01.10 15:27 Przemek
- 17.01.10 16:03 Robert Rędziak
- 17.01.10 16:06 Robert Rędziak
- 17.01.10 17:21 Ni Knight
- 17.01.10 19:08 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-26 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-26 Wrocław => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-26 Wrocław => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-26 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=