eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki samochód dla hobbysty - tani, ładnie brzmiący, mniej pospolity.Re: Jaki samochód dla hobbysty - tani, ładnie brzmiący, mniej pospolity.
  • Data: 2010-01-17 13:29:49
    Temat: Re: Jaki samochód dla hobbysty - tani, ładnie brzmiący, mniej pospolity.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 17 Jan 2010 12:29:16 +0100, Przemek <s...@s...pl> wrote:

    > Citroen BX - choć chyba tutaj ciężko będzie o zapewnienie bezproblemowej
    > eksploatacji i znalezienie dobrego egzemplarza

    Chciałbyś sobie poświrować łajbą dla dziadka? ;)))

    > BMW 3 E30 (nowszej E36 nie wykluczam, choć chyba mniej mi sie podoba i chyba
    > trudnej będzie zmieścić się w budżecie).

    Dozbieraj na E36, bo się lepiej prowadzi (lepszy tylny zawias i
    rozkład mas), poza tym ustrzelić E30 w dobrym stanie jest ciężko
    (znaczy są takie, ale nie za kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy
    ;))) Jeśli E30, to bym brał z małym silnikiem i włożył M50 albo
    M52. M30 tylko wtedy, gdybym chciał sobie zbudować replikę
    Alpiny B6. M20 w ogóle mi jakoś nie imponują.

    Z małych silników M42B18/M44B19 -- ~140KM szału może nie robi,
    ale za to auto przepięknie skręca. Tylko większość z nich jest
    już mocno wyeskploatowana, a to oznacza nawet ryzyko wyjścia
    korby bokiem (popularne w tych jednostkach -- jak coś puka,
    trzeba sprawdzić czy nie panewki i zrobić).

    > Tu chyba jeszcze trudniej o dobry
    > egzemplarz. Który z większych silników nie sprawiałby problemów w
    > eksploatacji?

    M50, choć cięższy, przez co pogarsza trochę prowadzenie, to w
    razie czego łatwiejszy do naprawy (szczególnie wersja bez
    VANOS-a), M52 ma już nikasilowe (albo alusilowe) tuleje, jak
    wyrżnięte, to już zaczyna się problem i trzeba kupić następny
    silnik. Jeśli M50 to M50B25, jeśli M52 to najlepiej M52B28.
    Absolutnie nie ma sensu kupować dwulitrowych szóstek -- jeździ
    toto jak 318 z M42B18, a tylko żre więcej.

    Jest jeszcze rodzina S50, ale z tym budżetem nawet silnika nie
    kupisz ;) Ale gdyby, to S50B30 będzie zjadliwszy w kosztach
    eksploatacji z uwagi na pojedynczy VANOS (jeśli przez ostatni
    rok, dwa lata się nic nie zmieniło w tej kwestii, to koszty
    naprawy podwójnego są o rząd wielkości większe od pojedynczego).

    > Ford Sierra

    Czyli jak włożyć kupę szmalu w zawieszenie, by dojść do poziomu
    seryjnego E30... Jak dla mnie to auto jest pomyłką (poza
    silnikami turbo z kosłotrów).

    > Japońskich nie
    > wykluczam, choć żaden nie przychodzi mi do głowy.

    MX-5, tylko znów musisz sporo dozbierać. I być raczej mało
    wyrośniętym -- powyżej 180cm trochę trudno się w nią sensownie
    wpasować :)

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: