eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki samochód dla hobbysty - tani, ładnie brzmiący, mniej pospolity.Re: Jaki samochód dla hobbysty - tani, ładnie brzmiący, mniej pospolity.
  • Data: 2010-01-17 16:03:58
    Temat: Re: Jaki samochód dla hobbysty - tani, ładnie brzmiący, mniej pospolity.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 17 Jan 2010 15:08:39 +0100, Przemek <s...@s...pl> wrote:

    > AE86 to chyba w środowisku driftu popularna,

    HaczyWKroku jest przewartościowana dzięki drifterom i takiej
    jednej mandze. ;)

    > E30 i E36 to już w ogóle
    > popularne, bo to udane samochody. Zatem popyt na nie jest spory, a skoro
    > już ich nie produkują i więcej ich się na rynku nie pojawi, to ceny mogą być
    > niewspółmierne do wartości użytkowej.

    Powiem Ci, że wydałem dużo na swoją E36/5 i jak na razie nie
    żałuję tego (znaczy żałuję tylko tyle, że nie było mnie stać na
    ładne, dobrze wyposażone 328 coupe lub M3).

    > Z MX-5

    MX-5 ma tę zaletę, że jest postrzegany jako samochód sezonowy
    (choć obecny tu Przemek Vonau ma nieco inne zdanie), zatem nawet
    nastoletnie sztuki będą w o wiele lepszym stanie niż ich
    całoroczne odpowiedniki.

    > Mój budżet na samochód jest raczej niezmienny w czasie, traktuję motoryzację
    > jako jedno z hobby i posiadanie takiego samochodu-zabawki jest dla mnie
    > warte te kilka tysięcy, ale nie więcej.

    Problem w tym, że za kilka tysięcy raczej niewiele dostaniesz.
    Nawet bobek z sensownego roku, we względnie przyzwoitym stanie
    kosztuje te 3-4kPLN, a gdzie jeszcze obowiązkowy pakiet zmian,
    żeby 21KM rozmnożyło się choćby w 30 ;)))

    > E12, E21 i choć wyglądają znakomicie, to zapewne nawet z częściami
    > eksploatacyjnymi będzie problem.

    Chyba trochę dramatyzujesz. E21 to nie E114 ;) Ludzie je mają i
    jakoś dają radę je utrzymać w sensownym stanie (zwłaszcza że
    mechanicznie niektóre części są współdzielone z E30). Zresztą
    popatrz sam:

    http://bmwfans.info/parts/catalog/#all (na dole masz katalogi
    części do E12 i innych klasyków).

    > Dlatego myślę o jakimś niepopularnym samochodzie, którego nikt nie chce ;-)

    Nietypowe auta mają tę wadę, że w kilka-kilkanaście lat po
    zaprzestaniu ich produkcji części do nich prawie nie ma. Z
    takich jadowitych wynalazków mógłbym Ci polecić Charade GTti,
    ale jak Ci przyjdzie wyremontować silnik, to się zapłaczesz...

    r.