eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki samochód dla hobbysty - tani, ładnie brzmiący, mniej pospolity.Re: Jaki samochód dla hobbysty - tani, ładnie brzmiący, mniej pospolity.
  • Data: 2010-01-17 15:08:39
    Temat: Re: Jaki samochód dla hobbysty - tani, ładnie brzmiący, mniej pospolity.
    Od: "Przemek" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi, odpisuję zbiorczo:

    AE86 to chyba w środowisku driftu popularna, E30 i E36 to już w ogóle
    popularne, bo to udane samochody. Zatem popyt na nie jest spory, a skoro
    już ich nie produkują i więcej ich się na rynku nie pojawi, to ceny mogą być
    niewspółmierne do wartości użytkowej. Z MX-5 i Capri jest chyba podobnie.
    Mój budżet na samochód jest raczej niezmienny w czasie, traktuję motoryzację
    jako jedno z hobby i posiadanie takiego samochodu-zabawki jest dla mnie
    warte te kilka tysięcy, ale nie więcej. Robert Rędziak - dzięki za
    wyczerpujące opinie dotyczące silników, wygląda na to, że z BMW będę musiał
    zrezygnować w ogóle - oglądałem jakieś ogłoszenia jeszcze starszych modeli
    E12, E21 i choć wyglądają znakomicie, to zapewne nawet z częściami
    eksploatacyjnymi będzie problem.

    Dlatego myślę o jakimś niepopularnym samochodzie, którego nikt nie chce ;-)
    Te 2-4 tys. przeznaczone na naprawy to też raczej traktuję jako rezerwa na
    wypadek ewentualnych awarii, wymianę rozrządu po zakupie itp, co nie znaczy,
    że chcę je wydać jeżeli samochód będzie jeździł bez problemu.

    Jakość prowadzenia nie jest priorytetem, dlatego rozważam samochody takie
    jak BX-a, jego też można wziąć na parking, rozstawić pachołki i mieć z tego
    dużo frajdy.

    Z silników innych niż R4 chyba w ogóle muszę zrezygnować. Rozważałem
    peugeota 306 bo w rodzinie mieliśmy trzy peugeoty i w zasadzie z żadnym nie
    było większych problemów. Jedynie zawieszenie nie było zbyt trwałe, ale przy
    planowanych przebiegach nie ma to dużego znaczenia.

    Może więc szukać malego samochodu z większym silnikiem, który jest popularny
    w większych autach tego samego koncernu, przez co łatwiej o tanie naprawy.

    Pozdrawiam,
    Przemek