  • Data: 2010-07-26 10:37:15
    Temat: Re: Jaki mandat?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:
    > Nie mam aż takiej sklerozy, żeby nie pamiętać czy spowodowałem
    > szkody u kogoś.

    Takie rzeczy sie latwo wypiera z pamieci .. albo pogratulowac
    instruktora :-)

    > Ponad 20.

    I to sie chyba statystycznie potwierdza - jedno zdarzenie co 6-7
    lat.

    > No właśnie. Po co więc do trucie dupy?

    Kwestia sposobu naprawiania starego auta, ktorych jednak sporo po
    kraju jezdzi :-)

    > Kosztowałoby tyle samo, jako że ubezpieczyciel musi wliczyć
    > właśnie taką wartość szkody w kaźdym przypadku.
    > A że tego nie wypłaca, to już jego zysk, którego ja nie mam
    > ochoty sponsorować mu moim kosztem.

    Ale przeciez nie tak to liczy - tylko jak ma duzy zysk to moze nie
    podnosic, a nawet obnizyc skladki.

    > Dwie były całkowita, więc bez zmian,

    Tak powaznie ci rozwalili auto, czy takie stare bylo ?

    > pozostałe 3 to rysy na drzwiach i felgach, gdzie różnica mogła
    > wynieść max kilkaset zł, a których w ogóle nie naprawiałem, w
    > ostatnim przypadku auto było dość stare, ale też zostało
    > naprawione w ASO, tyle że na zamiennikach, bo tylko na tyle
    > wystarczyło odszkodowania.

    No to teraz policz ile sie nalezy za ryse na drzwiach .. drzwi
    panie byly oryginalne z fabrycznym lakierem i takie maja zostac,
    drzwi pewnie ponad 2000zl, do tego malunek, przekladka - i razem
    wyjdzie 3000. To musze placic 430zl rocznie przez 7 lat . Plus
    koszty dzialalnosci ubezpieczyciela. Plus powazniejsze zdarzenia.

    > Nie korzystam z zakładów krzaków, gdzie nie dostaję auta
    > zastępczego, za to

    Auto zastepcze to niejako osobny temat. Powinien ubezpieczyciel sam
    pokrywac .. albo taksowki ..

    > dostaję dużo dozę niepewności w zamian za niewiele niższy
    > rachunek.

    Imo przesadzasz. IMO polscy blacharze robote opanowali bardzo
    dobrze, a przy niewielkich uszkodzeniach to chyba tylko estetyki
    mozna sie czepiac.

    J.