  • Data: 2012-02-19 21:31:36
    Temat: Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19-02-2012 o 15:54:51 maX <a...@i...pl> napisał(a):

    > Czyli raczej płyta full ATX niż mikro ATX.

    Wiekszosc teraz jest micro/mini/(a nawet pico)ATX :(

    > Od niedawna są HD7750 (od 400zł). A niedaleko do premiery low-endowych
    > modeli serii 7xxx.

    > W nowych Intelach jest Quick Sync, sprzętowa implementacja niezależna od
    > reszty procesora i dlatego nawet najtańsze Intele wyposażone w QS są
    > bardzo szybkie w kodowaniu video. W nowych kartach graficznych AMD
    > (7xxx) wygląda to tak:
    > http://pclab.pl/art48329-9.html

    hahaha Intel mnie normalnie zadziwia w swojej polityce :D
    Jak nie kijem, to pałą :D

    Bylem juz nastawiony na Intela i5 2400S, na spokojne przegladam sobie
    plyty, az tu nagle sie okazuje, ze...
    - grafika zaimplementowana w procku dziala jedynie z chipsetem H67
    - VT-d potrzebuje znowu chipsetu Q67 (na innych nie zadziala, chyba ze
    serwerowe-nie wiem ktore), totez trzeba by bylo dokupic tam osobna karte
    graf. Pol biedy, ale plyty na Q67 sa tak bidne w sloty, ze szkoda nawet
    sie za to zabierac. Gdyby nie to, to mozna by bylo sie jeszcze zastanowic.

    Ba! Poczatkowo bylem nawet chetny na serie K, ale tam znowu nie ma VT-d.
    Niby powazny producent, ale logiki w tym wszystkim brak. Szkoda, ze nie ma
    konkurencji w produkcji chipsetow jak dawniej, bo moze jakas VIA/nVidia
    zrobilaby cos sensownego.

    Totez zabieram sie za szukanie czegos na AMD FX. Chyba, ze jakis cud
    nastapi i cos wygmeram na Intela.

> [...]
    > rozwiązanie AMD i nie wiadomo jak ono wogóle jest szybkie w porównaniu
    > do Quick Sync. Więc póki co lepszy będzie Sandy Bridge (nawet tańszy
    > model, bo QS jest niezalezny od reszty CPU i wydajność kodowania z
    > uzyciem QS jest podobna i na tanich i na drogich CPU) bo do niego
    > oprogramowanie już jest. Natomiast w przyszłości można dorzucić jakiegoś
    > low-endowego HD7xxx i jednocześnie na kompie kodować 2 strumienie (jeden
    > na CPU z użyciem QS, drugi na karcie graficznej z uzyciem VCE).

    > IOMMU jest w AMD, ale tylko w droższych chipsetach:
    hipset_z_mostkiem_SB850-2888/strona/9224.html

    Jakis czas temu, jak sie interesowalem tematem, to bylem na etapie jedynie
    AMD 890FX. Widze, ze obecnie AMD poszlo troche do przodu pod tym wzgledem
    :)

    Takie male pytanie - AMD planuje dodac do prockow FX w pozniejszym czasie
    grafe na krzemie? I czy bedzie to na AM3+?

    > Te nowe 7xxx w idlu biorą kilka Watów.

    > To też raczej Intel, bo choć AMD jest w Idle trochę oszczędniejsze niż
    > Intel, to pod obciążeniem Intel jest znacznie energoszczędniejszy.
    > Przynajmniej w procesroach "dla mas", przy Xeonach / Opteronach może
    > jest inaczej.

    Tu tez mam obecnie zgrzyt. Duza roznica jest w poborze pradu pomiedzy AMD
    a Intelem?

    I na koniec zapytam jeszcze o Opterony z funkcjonalnoscia taka jak w FX.
    Sa jakies, czy dopiero w planach?

    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.