  • Data: 2012-02-20 12:11:22
    Temat: Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?
    Od: "maX" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jaskiniowiec" <j...@j...jaskinia> napisał w
    wiadomości news:op.v9yjttg1oclw44@acer.opteris.pl...

    > Oooo tego nie doczytalem :) Czyli jeszcze wiekszy absurd :D Myslalem, ze
    > seria K podkreci sie na wszystkich chipsetach.

    To właśnie było atutem Z68 że "łączył" funkcje H67 i P67 i można było
    zarówno overclockować jak i używać integry.

    > Swoja droga, nie wiem po co pakowali tam mocniejsza grafike (HD3000 vs
    > HD2000). Giercownicy i tak kupia dedykowana grafe na SF/SLI i nie beda
    > zawracac sobie jakims tam Intelowskim wynalazkiem. Im potrzeba silnego
    > proca do podkrecenia.

    Niektóre najnowsze Sandy Bridge są już pozbawione integry (podobnie jak
    niektóre najnowsze FM1).

    > Tak samo jest z vPro. Tak sie Intel reklamuje, tak zachwala, ale plyty nie
    > uswiadczysz. Oprocz laptopow, dostepne jedynie w markowych kompach z
    > plytami na chipsecie Qxx.

    Bo generalnie to zwykłemu domowemu użytkownikowi jest zbędne. A że Q67 jest
    droższy to raczej oczywiste, zawsze rozwiązania z rynku serwerowego są
    droższe niż sprzęt SOHO.

    > Taki bogaty to nie jestem ;)

    Ten komp do Quick Sync mógłby być nawet na tanim H61 (H61 chyba nie ma
    ograniczeń odnośnie używania QS).

    > Znalazlem plyte, ktora mniej wiecej ma to co by mnie interesowalo i nawet
    > podobno dziala VT-d, ale cena... :/
    > MSI Z68A-GD80 (G3) 743,40 PLN Do tego procek I5 2400S 2.5GHz 586,00 PLN
    > i juz jest 1330 zl :/

    A drugi komp do VT-d to mógłby być AMD albo starsza intelowska podstawka
    1156 (pod warunkiem oczywiście że tam jest lepsza sytuacja odnośnie vPro,
    VT-d, IOMMU).

    > A gdzie RAM (~270 za 4x4GB)

    To już trzeba by rozdzielić w zależności od zapotrzebowania (aczkolwiek ram
    DDR3 jest teraz bardzo tani).

    > i zasilacz(~200-350)...

    No tak, tu nie można oszczędzić. Aczkolwiek jesli nie używasz zewnętrznej
    karty graficznej to te kompy brałyby mało energi, zamiast jednego mocnego
    zasilacza wystarczyłyby dwa słabsze i tańsze.

    > Wychodzi 1800-2000 zl (NETTO!). Kupa szmalu. W AMD byloby to o ok. 500zl
    > tansze.

    Ewentualnie można poczekac co wyniknie z VCE z Radeonów 7xxx (lub ich
    nadchodzącej konkurencji Nvidia Kepler). Gdyby akceleracja kodowania video w
    nich byłaby równie szybka (lub szybsza) co Quick Sync, to rozwiązałoby to
    wiele problemów (karty graficzne są niezależne od płyt głównych i wszelkie
    "fochy" producentów procesorów, chipsetów i płyty głównych nie miałyby
    znaczenia).

    Poszukaj testów wydajności kodowania video. AMD jest chyba wolniejsze niż
    Intele nawet jeśli te nie używają QS, a co dopiero z QS. Pozatym AMD są
    bardziej prądożerne. To wszystko musisz wziąść pod uwagę przy wyborze.
    No chyba że zamierzasz sie wspomagac juz istniejącymi kartami graficznymi
    (mają wspomaganie kodowania poprzez CUDA, APP, OpenCL, DirectCompute) ale
    jest ono zdecydowanie mniej wydajne niż QS, w dodatku mocno uzaleznione od
    wydajności karty (na tanich kartach graficznych po włączeniu akceleracji
    będzie wolniej niż bez akceleracji).

    e-i7-2600k-core-i5-2500k,2833-5.html

    > Fakt, roznica jest i to spora. Jak wprowadza QSv2 na innej podstawce niz
    > 1155 to zaczne bojkotowac ich produkty i przerzuce sie na VIA :D Ciekawe,
    > czy to o czym wspomniales bedzie jeszcze w Ivy Bridge, czy dopiero w
    > nastepcy i jakie roznice wobec v1.

    QS v2 ma być w IB, a ten ma być kompatybilny z niektórymi chipsetami od SB
    (pod warunkiem że jeszcze producent płyty wyda aktualizację biosu
    supportującą IB):
    http://pclab.pl/news48853.html
    A jakie będą różnice względem v1 nie wiadomo.

> [...]
    > zegarku. Jedyne na co trzeba zwracac uwage, to wlasnie chipset. Np. 990FX
    > dziala bez zajakniecia i pieknie przekazuje sprzet do systemow gosci.
    > Nawet k. graf.z ktorymi jest najwiecej problemow. Intel jak zadziala, to
    > tez fajnie chodzi, pod warunkiem, ze sprzet (procek i chipset) to
    > obsluguje. Jak czytam zagraniczne fora, gdzie ludzie pokupowali wypasne
    > plyty pod VT-d z chipsetami innymi niz Q67 (zazwyczaj P67), to mam stresa,
    > czy jest sens wywalac kase na ta plyte Z68, bo nie w kazdej plycie z tym
    > chipsetem to dziala, a jak na razie o tym chipsecie sa strzepy informacji.

    Towar kupiony wysyłkowo można zwrócić do 10 dni bez podania przyczyn. Kup tą
    płytę, przez tydzień chyba zdążysz przetestować wszytkie potrzebne ci
    funkcje. Jesli nie będzie działać to zwrócisz. Albo popytaj na forach
    poświęconych serwerom.