  • Data: 2012-02-20 00:50:04
    Temat: Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?
    Od: "maX" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jaskiniowiec" <j...@j...jaskinia> napisał w
    wiadomości news:op.v9x3eyq9oclw44@acer.opteris.pl...

    > Wiekszosc teraz jest micro/mini/(a nawet pico)ATX :(

    Dlatego ciebie interesuje ta pozostała mniejszość.

    > hahaha Intel mnie normalnie zadziwia w swojej polityce :D
    > Jak nie kijem, to pałą :D
    >
    > Bylem juz nastawiony na Intela i5 2400S, na spokojne przegladam sobie
    > plyty, az tu nagle sie okazuje, ze...
    > - grafika zaimplementowana w procku dziala jedynie z chipsetem H67
    > - VT-d potrzebuje znowu chipsetu Q67 (na innych nie zadziala, chyba ze
    > serwerowe-nie wiem ktore)

    A za to overclocking był możliwy tylko na P67 :)

    > totez trzeba by bylo dokupic tam osobna karte graf.

    Co gorsza przypomniało mi się że jesli chcieć skorzystać z Quick Sync,to nie
    tylko trzeba użyć płyty H67, ale i nie mieć na niej oddzielnej grafiki na
    PCI-Express.
    Ale teraz jest nowy chipset Z68, na nim można i używac integry i
    overclockować, więc nie wykluczam że funkcje Q67 (VT-d) też ma.

    > Pol biedy, ale plyty na Q67 sa tak bidne w sloty, ze szkoda nawet sie za
    > to zabierac. Gdyby nie to, to mozna by bylo sie jeszcze zastanowic.

    Jeśli serwer w piwnicy to możesz kupić 2 kompy (jeden na H67, drugi na Q67).
    Wspólny monitor, klawiatura, mysz (nie mówiąc już o sytuacji gdy sterujesz
    nim z piętra a nie bezpośrednio). Oba kompy łączysz sieciówką 1 Gbit. W ten
    sposób masz i Quick Sync (na jednym kompie) i VT-d (na drugim). Dodatkowo
    podwaja ci się ilość gniazd PCI i SATA. W pryszłości do tego z Q67 wsadzasz
    low-endowego HD7xxx (lub odpowiednik Nvidii) i masz kodowanie sprzętowe na
    obu kompach (QS w procesorze jednym i VCE w karcie graficznej na drugim).

    > Ba! Poczatkowo bylem nawet chetny na serie K, ale tam znowu nie ma VT-d.
    > Niby powazny producent, ale logiki w tym wszystkim brak. Szkoda, ze nie ma
    > konkurencji w produkcji chipsetow jak dawniej, bo moze jakas VIA/nVidia
    > zrobilaby cos sensownego.

    Cóż, monopolista.

    > Totez zabieram sie za szukanie czegos na AMD FX. Chyba, ze jakis cud
    > nastapi i cos wygmeram na Intela.

    Ale z Quick Sync nie ma na razie konkurencji:
    http://www.tomshardware.com/reviews/sandy-bridge-cor
    e-i7-2600k-core-i5-2500k,2833-5.html
    Najwolniejszy procesor z QS będzie szybszy w kodowaniu video od najszybszego
    CPU z najszybszym GPU bez QS. Do czasu aż w kartach graficznych nie będzie
    odpowiednika QS. A nawet w softwarowym kodowaniu, bez QS, to Sandy Bridge i
    tak chyba wygrywa z Bulldozerami.
    Intel już pracuje nad QS ver 2.0

    hipset_z_mostkiem_SB850-2888/strona/9224.html

    > Jakis czas temu, jak sie interesowalem tematem, to bylem na etapie jedynie
    > AMD 890FX. Widze, ze obecnie AMD poszlo troche do przodu pod tym wzgledem
    > :)

    Teraz jest już nowa seria 9xx (i chipsety dla FM1), ale nie wiem jak w niej
    z IOMMU.

    > Takie male pytanie - AMD planuje dodac do prockow FX w pozniejszym czasie
    > grafe na krzemie?

    Llano ma integrę, ale na rdzeniu 5xxx/6xxx. Ale przyszła generacja CPU
    zintegrowanych z GPU ma dostać rdzeń GCN z VCE (z 7xxx).

    > I czy bedzie to na AM3+?

    Nie, na FM1 i FM2 (na AM3+ zintegrowana grafa jest w chipsecie a nie w
    procesorze).

    > Tu tez mam obecnie zgrzyt. Duza roznica jest w poborze pradu pomiedzy AMD
    > a Intelem?

    Jak pamiętam conajmniej 50%. Sprawdź testy w necie.

    > I na koniec zapytam jeszcze o Opterony z funkcjonalnoscia taka jak w FX.
    > Sa jakies, czy dopiero w planach?

    Nie wiem.
    Generalnie pytanie o odpowiedni konfig mógłbyś zadać na forach poświęconych
    obróbce video.