  • 211. Data: 2009-07-16 14:09:46
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Ale czytasz czasem co inni piszą?
    > Histogram daje możliwie największą dynamikę ograniczoną wyłącznie
    > matrycą. Pomiar klasyczny tak może, ale na ogół tak nie robi, średnio
    > tracąc 1ev, w trudnych kadrach więcej.
    > Tylko nie pisz o pomiarze punktowym, bo ten jest od czapy ustawiony dla
    > środkowych wartości histogramu ja z a czasów slajdów i jego przydatność
    > przy forsowaniu dynamiki jest żadna.

    skoro juz Cie wyprowadzilem z jednego bledu ze za pomoca histogramu
    nie forsujesz dynamiki i jej nie zmieniasz
    co najwyzej dopasowujesz zakres dynamiczny matrycy do fragmentu
    rozpietosci tonalnej obiektu
    moge Cie rowniez wyprowadzic z nastepnego jakoby poprzez pomiar
    klasyczny tracilo sie 1 EV w dynamice.

    to nie jest prawda , zakres dynamiczny matrycy sie nie zmienia
    a sposobow dopasowania jest kilka.
    znajac charakterystyke swojej matrycy jej zakres dynamiczny - a ten
    znamy u mnie jest to bez problemu -6,5 do +2,5
    mierzysz klasycznie ( masz pare metod pomiaru klasycznego )
    interesujacy fragment i przesuwasz go o tyle ev o ile to wynika z
    charakterystyki matreycy.
    Jesli chce zeby swiatlo swiecy znalazlo sie w gornym zakresie to
    kieruje na nie swiatlomierz i dodaje + 2,5 ev analogicznie w dol. moge
    tez za pomoca AB.
    w krajobrazie o ktorym mowa teraz bez najmniejszego problemu mozna
    dobrac prawidlowe naswietlenie za pomoca AB , a wsloneczny dzien
    bedzie to nawet wygodniej nitz w oparciu o monitor aparatu i
    histogram.

    MOge tylko powtorzyc za pomoca histogramu nie forsujesz dynamiki , nie
    zmieniasz jej charakterystyki na koncach zakresow. Obawiam sie , ze
    tego nie sqmales jeszcze. przemysl.

  • 212. Data: 2009-07-16 14:19:20
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Musiałbym to najpierw rozgryźć, a nie mam powodów z braku takowego
    > sprzętu :)

    z tego co wiem CHDK jest także do G9 a on jeszcze chyba u Ciebie jakoś
    funkcjonuje czy padł totalnie?

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 213. Data: 2009-07-16 14:22:38
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Żeby takie zrobić wybierz lepiej komórkę :)
    > Tak pewnie napisaliby na większości for.

    No mam zamiar pokatować tak mojego K100D, bo do otworków ani mln na
    matrycy nie są potrzebne ani LV ;) ani histogram na żywo ;).

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 214. Data: 2009-07-16 14:35:13
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Żeby takie zrobić wybierz lepiej komórkę :)
    > Tak pewnie napisaliby na większości for.

    dla ciekawskich :)
    to nie samsung, to nie nokia to:
    "Fotografka posługuje się starym, dość dziwnym aparatem, w którym
    obiektyw jest uszkodzony, a jako przesłona służy ręka fotografa. Ta -
    zupełnie dziś szokująca - niedoskonałość techniczna wywołuje wrażenie,
    że oglądane fotografie powstały w XIX wieku. Mann dodatkowo tonuje je,
    nie używa jednak do tego nowoczesnych preparatów, a np. herbaty. Jak
    sama mówi, w ten daleki od XXI-wiecznej technologii sposób pracy chce
    uchwycić ,,ducha głębokiego Południa" - jego wewnętrzną ,,ideę", to, czego
    na pierwszy rzut oka nie widać, co może umknąć nieuważnemu widzowi."

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 215. Data: 2009-07-16 15:11:45
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "cichybartko" napisał

> [...]
    > głębokiego Południa" - jego wewnętrzną ,,ideę", to, czego na pierwszy rzut
    > oka nie widać, co może umknąć nieuważnemu widzowi."

    : ))))))
    Mam silne przekonanie, że podstawową umiejętnością jaką musi opanować adept
    dowolnej ze sztuk musi być talent i wyobraźnia do pieprzenia takich
    farmazonów.
    Kiedyś zabawiałem się w wolnych chwilach surfując w poszukiwaniu projekcji
    tego typu w wydaniu wystawianych artystów lub kuratorów tychże wystaw.
    Dadaizm wiecznie żywy ; )

    adam

  • 216. Data: 2009-07-16 15:20:53
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <h3n8bk$f90$2@news.wp.pl> Janko Muzykant wrote:

    > Żeby takie zrobić wybierz lepiej komórkę :)
    > Tak pewnie napisaliby na większości for.

    Prawda? Oceniac jakosc stykowej odbitki 8x10, albo i kolodionu na
    podstawie prewki z monitora.
    Fajne te zdobycze techniki.

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 217. Data: 2009-07-16 15:21:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:

    > skoro juz Cie wyprowadzilem z jednego bledu ze za pomoca histogramu
    > nie forsujesz dynamiki i jej nie zmieniasz

    Wyprowadziłeś z błędu? :)
    Kończymy, bo widzę, że Jansal i tak nic z tego nie zrozumiał, a zaraz
    będzie miał atak i polecą kurwy. Grunt, że cała reszta już wie, iż
    metoda naświetlania na histogram umożliwia przeniesienie największej
    dynamiki z matrycy w plik i najwyższy odstęp sygnału od szumu.

    A tak na marginesie od pisania ''q'' w miejscach, gdzie pisze się ''ku''
    potencja jeszcze nikomu nie urosła. Nie ta metoda :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 218. Data: 2009-07-16 15:23:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    cichybartko pisze:

    > z tego co wiem CHDK jest także do G9 a on jeszcze chyba u Ciebie jakoś
    > funkcjonuje czy padł totalnie?

    Na dniach padnie - śmieci na matrycy jak muszych kup na żarówce w
    korytarzu. Idzie nowe i na pewno nie Canon :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie jestem fotografem, nie ograniczam się/

  • 219. Data: 2009-07-16 15:27:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    _rK_ pisze:

    > Prawda? Oceniac jakosc stykowej odbitki 8x10, albo i kolodionu na
    > podstawie prewki z monitora.
    > Fajne te zdobycze techniki.

    Komórka zrobi zdjęcie, komórka zrobi film, komórka gra i śpiewa, świat
    powstał z komórki i do komórki dąży...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym postawić sobie pomnik - gdzie się coś takiego załatwia?/

  • 220. Data: 2009-07-16 15:31:55
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:

    > Puk, puk, bo prześpicie zmiany :)
    > Hybrydy się kończą jak i lustrzanki, a g1 nie należy do żadnej z tych
    > grup tylko do nowego typu aparatów o dużej matrycy (będą jeszcze takie o
    > małej popularnie dziś zwane kompaktami i to za kilka lat będzie cały
    > rynek).

    Za kilka lat dzisiejsze aparaty małomatrycowe zostaną zastąpione przez
    komórki.

    http://blog.dpreview.com/editorial/2009/07/new-nokia
    -heralds-camerphone-convergence.html

    Wraz z taniejącą technologią do kompaktów będą za to trafiać
    coraz większe matryce. Ciekaw jestem kiedy doczekamy się pierwszego
    kompakta FF?

    m.
    --
    Kruca bomba, mało casu.