  • 161. Data: 2009-07-16 08:37:31
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Tyle, że chciałbym mieć zakres 28-200 (ekwiwalent 35mm).
    > Szerzej wiem ze będzie drogo,

    Hm... taki Zenitar 16/2.8 to na Allegro wydatek okolo 500,-
    Z tym, ze po cropie to ni pies, ni wydra...
    Niby mozna prostowac, tylko czy ma to jakikolwiek sens?

    Z drugiej strony nie wiem tez, czy przy landszaftach szerzej
    niz 28 bedzie konieczne? Prawie zawsze mozna to "szerzej"
    skleic z kilku ujec.

    > Do tego będę stosował filtry. A ponieważ nie jestem
    > profesjonalistą przyzwoity KIT lub coś od producenta
    > niezależnego powinno zupełnie wystarczyć.

    A wlasnie - w kwestii filtrow polowkowych - tylko Cokin.

    > A jak czytałem, kit 18-55 II Pentax'a jest b. dobry.

    Potwierdzam.

    W zasadzie - nie masz jakis szczegolnych wymagan co do szkiel.
    Nie masz tez sprecyzowanych ograniczen co do korpusu.
    Moze wiec zamiast dywagowac na sucho idz do jakiegos
    MediaMarktu pomacac sprzet na zywo?
    A jak juz cos Ci sie spodoba, to my zaczniemy wyszukiwac tego wady... ;)

    > To może się okazać decydujące, choć w sumie niemal
    > do każdego body idzie dokupić przjeściówkę na M42.

    Z tym, ze do Nikona z optyka a do Canona z elektronika(*)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    (*) "Kazda sroka..." ja biegam z Pentaksem, wiec nieobiektywny jestem ;)

  • 162. Data: 2009-07-16 08:42:08
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Co wg Ciebie w powyższej nazwie oznacza fragment "reflex"?

    Skoro "body" to "cialo" to zapewne "reflex" to "refleks"
    czyli (za SJP) zdolność szybkiego orientowania się w sytuacji
    i odpowiedniego reagowania na nią.

    MSPANC,;)
    Vituniu.

  • 163. Data: 2009-07-16 08:59:19
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jul., 10:42, "Vituniu" <v...@p...fm> wrote:

    > Skoro "body" to "cialo" to zapewne "reflex" to "refleks"
    > czyli (za SJP) zdolność szybkiego orientowania się w sytuacji
> [...]

    spoko spoko

    wole cialo od body gdyz jest b prawidlowow j polskim.
    slownik j polskiego nie zna slowa body natomiast zna cialo.
    bylo na tej grupie i zostalo wyjasnione w sposob niebudzacy
    watpliwosci.
    okreslenie cialo w j. polskim nie jest nieprawidlowe , okreslenie body
    w j. polskim jest nieprawidlowe.
    nie rozumem dlaczego nie przeszkadza wiekszosci stosowanie
    nieprawidlowego okreslenia body w jpolskim
    natomiast czepiaja sie prawidlowego slowa cialo. Watpliwosci ze w tym
    przypadku cialo oznacza korpus aparatu fotograficznego nie ma.

    reflex to reflex a refleks to co innego

    spoko

    znajde zeskanuje i pokaze - potem mozna sie zastanawiac czy to
    prawidlowo czy nie.

  • 164. Data: 2009-07-16 09:02:24
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Vituniu napisał(a):

    > Skoro "body" to "cialo" to zapewne "reflex" to "refleks"
    > czyli (za SJP) zdolność szybkiego orientowania się w sytuacji
    > i odpowiedniego reagowania na nią.

    No chyba tak, bo przecież nie "lustro" ;-)

    --
    Mirek

  • 165. Data: 2009-07-16 09:04:10
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > W zasadzie - nie masz jakis szczegolnych wymagan co do szkiel.
    > Nie masz tez sprecyzowanych ograniczen co do korpusu.

    O ograniczeniach (czy tez pobożnych życzeniach co do korpusu)
    napisałem kilka słów w 1 wiadomości :)

    > Moze wiec zamiast dywagowac na sucho idz do jakiegos
    > MediaMarktu pomacac sprzet na zywo?
    > A jak juz cos Ci sie spodoba, to my zaczniemy wyszukiwac tego wady... ;)

    Na placu boju zostały:

    1. Pentax:
    K200D
    K20D
    (K-m i K2000D zostały odradzone z uzasadnieniem)
    (Oba co najmniej z 18-55 II)

    2. Canon:
    450D
    1000D (cena)
    (tu jeszcze nie wiem jakie szkła)

    3. Sony
    Alpha 2xx, 3xx ze względu na niską cenę.
    (j.w. - nie wiem co ze szkłami)

  • 166. Data: 2009-07-16 09:09:12
    Od: Marx <M...@n...com>

    Tylko nowe?
    czy potrzebna ci stabilizacja?
    Marx

  • 167. Data: 2009-07-16 09:19:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    januszek pisze:

    > To chyba zalezy takze od parametrow ekranika LCD... ;P

    Nie spotkałem się z takim, na którym nic nie byłoby widać. Owszem,
    niekomfort jest czasem większy. Ale z drugiej strony fotografowie to
    bardzo marudząca brać...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 168. Data: 2009-07-16 09:28:45
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał
    > Puk, puk, bo prześpicie zmiany :)
    > Hybrydy się kończą jak i lustrzanki, a g1 nie należy do żadnej z tych grup
    > tylko do nowego typu aparatów o dużej matrycy (będą jeszcze takie o małej
    > popularnie dziś zwane kompaktami i to za kilka lat będzie cały rynek).

    To się chyba będzie nazywac jak teraz - telefon ; )

    > Jakością jak i szybkością nie specjalnie g1 się różni od prostych luster z
    > wolniejszym af.

    Poważnie są obecnie tak wolne lustra ?
    Które to ?

    adam

  • 169. Data: 2009-07-16 09:28:46
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał
> [...]

    natomiast czepiaja sie prawidlowego slowa cialo. Watpliwosci ze w tym
    przypadku cialo oznacza korpus aparatu fotograficznego nie ma.
    ------------

    Nadal bardziej poprawny w odniesieniu do body jest polskie slowo korpus, a
    nie ciało.
    Jak pisze ciało to ja cały czas mam zupełnie inne skojarzenia.

    Wyginam smiao ciao,
    Wyginam smiao ciao
    Wyginam smiao ciao
    Dla mnie to - mao.

    adam

  • 170. Data: 2009-07-16 09:32:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:

    > To się chyba będzie nazywac jak teraz - telefon ; )

    Czemu nie? Termin telefon się uwolnił na rzecz komórek...

    Te z wolnymi kitami.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /być dziś trendy to nie być trendy dlatego mój dentysta jest szczerbaty/