  • 151. Data: 2009-07-16 07:29:48
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > Czepianie sie szczegolow? Na PRFC? Nikt w to nie uwierzy! :P ;)

    Jassne ;) Zapomniałem że pewnych połączeń słów na pewnych grupach się
    nie używa :P

    > Zatem - hybryda odpada.

    Tak, znośną hybrydę już mam, ale bywa że mnie irytuje i mi nie
    wystarcza z opisanych juz powodów.

    > Oszczedz mi ponownego przebijania sie przez, mocno rozpasany
    > juz, watek i przypomnij co pisales o obiektywach?

    Tyle, że chciałbym mieć zakres 28-200 (ekwiwalent 35mm). Szerzej wiem
    że będzie drogo, a tele... przy obiektywie 55-200 i tak będzie długo
    na cropie.
    Do tego będę stosował filtry. A ponieważ nie jestem profesjonalistą
    przyzwoity KIT lub coś od producenta niezależnego powinno zupełnie
    wystarczyć.
    A jak czytałem, kit 18-55 II Pentax'a jest b. dobry.

    > Pytam, bo (na ten przyklad) rzecza ktora sobie bardzo w
    > Pentaksie cenie jest calkiem przyjemna praca z zabytkowymi
    > juz szklami ichniego systemu.
    > Co prawda dostepnosc takowych nie jest juz taka dobra,
    > jak pare lat temu, a i ceny poszly troche w gore, jednak nadal
    > mozna wygrzebac sobie cos fajnego za stosunkowo niewielkie
    > pieniadze.

    To może się okazać decydujące, choć w sumie niemal do każdego body
    idzie dokupić przjeściówkę na M42.

  • 152. Data: 2009-07-16 07:33:42
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > uszczelnianiem też bym się nie przejmował.

    Co nie znaczy, że jak aparat takie coś posiada, to jest to duży atut.

    >ani histogramem , gdyż w warunkach oswietlenia slonecznego dziennego i tak na
    monitorze nic nie
    > widac .

    No to prawda. W ostrym słońcu wyświetlacz jest wyjątkowo...
    nieprzydatny :P

  • 153. Data: 2009-07-16 07:35:38
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jul., 09:24, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Znafca, to właśnie w krajobrazie histogram jest najbardziej przydatny ze
    > względu na forsowanie dynamiki. No i nie każdy jest ślepy, niektórzy
    > jednak widzą histogram także w słońcu.

    forsowac to mozesz przeszkody wodne.

    dowod swego znawstwa dales ostatnio przy okazji dyskusji n.t, tamrona
    i elki

    masz tamrona tylko ze nie tego o ktorym byla mowa a inny model , elke
    tez ma tyle tylko ze kolega,
    jak widac mozesz kompetentnie zabierac glos.

    przesuwajac wg histogramu parametry naswietlenia masz tylko dwie
    mozliwosci - naswietlic obficiej lub mniej- dokladnie takie same
    mozliwosci daje autobracketing - niewielkie odchylki spowodowane ze
    AB moze byc dobierany skokowo powiedzmy o min 1/3 ev a w praktyce
    stosuje sie wiecej np 1 ev mieszcza sie w tolerancji matrycy na ew
    przeswietleniue / niedoswietlnie. nic innego za pomoca histogramu nie
    robisz .

  • 154. Data: 2009-07-16 07:40:12
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Puk, puk, bo prześpicie zmiany :)

    Iiiitam... Zmiany sledzimy na biezaco...
    W koncu trzeba poznac wroga, czyz nie? :P

    > Hybrydy się kończą jak i lustrzanki, a g1 nie należy do żadnej z tych
    > grup tylko do nowego typu aparatów o dużej matrycy (będą jeszcze takie o
    > małej popularnie dziś zwane kompaktami i to za kilka lat będzie cały
    > rynek). Jakością jak i szybkością nie specjalnie g1 się różni od
    > prostych luster z wolniejszym af.

    Zgadzam sie w calej rozciaglosci.

    Na razie jednak - pozwol mi nacieszyc sie matowka, lustrem
    i cala ta mechanika precyzyjna przyczepiona do utrzymanego
    w stylu retro K200D. ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Oczywiscie zartuje. "Lustro" jako takie odejdzie do lamusa.
    W sumie - dawno juz powinno sie tam znalezc.
    I dobrze. Howg! :)

  • 155. Data: 2009-07-16 08:01:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > tez ma tyle tylko ze kolega,
    > jak widac mozesz kompetentnie zabierac glos.

    Misiu, ja mam pełno różnych tamronów i elek na co dzień z powodów
    zawodowych.

> [...]
    > stosuje sie wiecej np 1 ev mieszcza sie w tolerancji matrycy na ew
    > przeswietleniue / niedoswietlnie. nic innego za pomoca histogramu nie

    Pisałem o tym sporo w archiwum, ale to dla kumatych więc tobie nie będę
    powtarzał.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 156. Data: 2009-07-16 08:02:57
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jul., 09:40, "Vituniu" <v...@p...fm> wrote:

> [...]
    >
    > PS:
    > Oczywiscie zartuje. "Lustro" jako takie odejdzie do lamusa.
    > W sumie - dawno juz powinno sie tam znalezc.

    dni lustra sa policzone , ale prawdopodobnie to rzad kilku -
    klilkunastru tysiecy - a im dluzszy okres przepowiedzi tym
    prawdopodobienstwo trafnosci prognozy spada.

    na ten temat czytalem jakis czas temu wypowiedzi dyrektorow wszystkich
    znaczacych producentow.

    sa dwie przeszkody natury technicznej
    - do tej pory brak bylo celownika elektronicznego o dostatecznej
    rozdzielczosci ( choc w G1 uzyskano znaczacy postep - mom zdaniem
    jakosc jest juz wystraczalna )
    - zbyt dlugi czas przetwarzania obrazu , w przypadku fotografii
    ruchowej opoznienia sa pewnym utrudnieniem

    ja osobiscie na uzytek dnia codziennego w celowniku elektronicznym juz
    dzisiaj widze wiecej zalet niz w rozwiazaniu z lustrem

    ale jest tez przeszkoda ktora nalezaloby nazwac " psychologia rynku" -
    agonia lustra nie bedzie szybka , jakis czas potrwa przejscie na
    celownik elektroniczny , aby to przyspieszyc konieczne bylyby
    olbrzymie inwestycje a w chwili obecnej sytuacja nie jest sprzyjajaca.

    5dmkIII lub jego nastepca bedzie jeszcze z celownikiem lustrzanym.

    podstawowa roznica G1 do tzw hybryd a podobienstwo do lustrzanek to
    mozliwosc wymiany obiektywow.
    wg klasyfikacji to aparat z celownikiem elektroniczym TTL o
    wymiennej optyce. w skrocie uzywa sie oznaczenia drl w odroznieniu ot
    tych z lustrem - brakuje literki s

  • 157. Data: 2009-07-16 08:12:33
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > wg klasyfikacji to aparat z celownikiem elektroniczym TTL o
    > wymiennej optyce. w skrocie uzywa sie oznaczenia drl w odroznieniu ot
    > tych z lustrem - brakuje literki s

    Rzucisz jakimś linkiem pokazującym gdzie "używa się oznaczenia drl"?
    Google coś nic nie wypluło.

    --
    Mirek

  • 158. Data: 2009-07-16 08:25:34
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jul., 10:12, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Rzucisz jakimś linkiem pokazującym gdzie "używa się oznaczenia drl"?
    > Google coś nic nie wypluło.
    >
    > --
    > Mirek

    sproboj moze na dlr
    digitalreflex

    bede mial czs to poszukam
    raczje czytam prace drukowana jako ze zaprenumerowalem , w sieci za
    duzo nie grzebie.

  • 159. Data: 2009-07-16 08:26:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > No i nie każdy jest ślepy, niektórzy
    > jednak widzą histogram także w słońcu.

    To chyba zalezy takze od parametrow ekranika LCD... ;P

    j.

  • 160. Data: 2009-07-16 08:35:42
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

    > sproboj moze na dlr

    Dalej słabo.

    > digitalreflex

    Co wg Ciebie w powyższej nazwie oznacza fragment "reflex"?

    --
    Mirek