-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
From: Czyk <c...@n...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Jak wykręcić urwaną śrubę?
Date: Sun, 14 Oct 2012 14:04:05 +0200
Organization: Dialog Net
Lines: 54
Message-ID: <5...@n...pl>
References: <5079af21$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 78.8.157.0
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1350216246 20079 78.8.157.0 (14 Oct 2012 12:04:06 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Oct 2012 12:04:06 +0000 (UTC)
To: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:15.0) Gecko/20120909
Firefox/15.0.1 SeaMonkey/2.12.1
In-Reply-To: <5079af21$1@news.home.net.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:31584
[ ukryj nagłówki ]v...@i...pl wrote:
> Mam problem - jest sobie autko z aluminiowa glowica i aluminiowym blokiem.
> Padla uszczelka pod glowica. Przy odkrecaniu glowicy ukrecila sie jedna
> sruba, wystaje z bloku na ok. 2 cm wysokosci. Sruba jest stalowa, przez
> uszkodzona uszczelke dostala sie woda i sruba skorodowala w bloku.
> Popsikane Wurthem Sabesto i rdza wygrzebana na ok. 2cm glebokosci - tyle
> ile dalo sie dojsc.
>
> Jak to teraz wykrecic? Naspawac nakretke i sprobowac odkrecic? Naspawana
> od gory jakos nie chce trzymac - spaw puszcza (inna sprawa, ze z
> wlasciciela spawarki raczej sredni spawacz).
>
> Jakie sa metody na takie cuda? Naciecie sruby i wykrętak? Rozgrzac srube
> spawarką (tu boje sie o blok - czy mi sie dziura nie wytopi)?
> Rozwiercic i nagwintowac blok od nowa? (tego bym nie chcial)
>
> Samochod nie jest pierwszej mlodosci, ale dobrze utrzymany i chcialbym
> nim jeszcze pojezdzic ze 2 lata, wiec nie chce robic kaszany, tym
> bardziej, ze glowica juz jest po pelnej regeneracji jak nowka z fabryki.
>
Daję 66% szans na wykręcenie "za wystającą część".Aby się zliżyć do tych
procent należałoby w solidnym płaskowniku wywiercić otwór o średnicy
śruby -mniej więcej w połowie płaskownika. Potem przyspawać to "na
fest"."Z czuciem" próbować ruszyć śrubę....Jeśli to nie zda egzaminu to
już "paciatus".Pozostają wykrętaki,ale to tak długi temat, że w 12
tomach musiałbym Ci opisać w skrócie wiadomości.Większość ludzi robi
100 błędów po kolei i niszczy głowicę.Pamiętaj : wykrętaki z byle g****
siądą zanim zaczniesz sensownie działać , po wtóre musisz idealnie
dobrać wielkość wiertła jakim wywiercisz pod wykrętak. Za mała średnica
-za mały moment obrototowy i nie pociągnie ..Za duża średnica -zostanie
cieńka ścianka która spęcznieje powodując zakleszczenie na gwincie.
SPRAWA następna-centryczność wiercenia. Tu dramat. Neleży spiłować
śrubę równiutko aby "widzieć " oś tej śruby, potem wykonać masę
czynności które gwarantują centryczność wiercenia...Jeśli wywiercimy
niecentrycznie to gwint pod wykrętakiem się zaklinuje z której ze
stron.Jeśli nawet to zrobimy to nie gwarantuje to wykręcenia...Aluminium
potrafi tak zklinować szpilkę stalową , że nie wystarczy siły na
odkręcenie. Pozostanie nawiercenie otworu większego i |przerobienie go
na mniejszy.Ale i tu możesz się nieżle pomylić [ bo może Ci przyjdzie
chęć pominąć punkt 1 i 2 i zacząć od 3] ;} Otóż jeśli zaczniesz wiercić
to wiedz,że aluminium jest miękkie, a stal twarda. Wiertło Ci szybko
ucieknie ze stali na aluminium. I w końcówce może się okazać że oś
twojego wiertła jest poza szpilką.
Ja na Twoim miejscu zdecydowałbym się od razu na wariant 3 cierpliwie
odwiercając szpilkę kolejnymi wiertłami ,potem może nawet pilnikiem
obrotowym gdyby mi oś uciekłą, a po wykończeniu otworu skorzystał z
profesjonalnych zestawów naprawczych do gwintów. To jest podobne do
sprężyny [diabelnie drogie]. Wkręcasz w gwint na przyklad 14,a
faktycznie uzyskujesz M12 i o parametrach lepszych niż oryginalny
gwint.Jest to drogie, ale ma wiele zalet. Po pierwsze będziesz miał w
samochodzie lepszy gwint niż miałeś. Po drugie dowartościujesz się . Po
trzecie będeziesz mógł znajomych szkolić w "nowych technologiach"
Staruszek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.10.12 22:54 Padre
- 14.10.12 23:05 Padre
- 14.10.12 23:11 v...@i...pl
- 15.10.12 11:03 t-1
- 19.10.12 22:27 v...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
- Kije trekkingowe tuning
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=