    From: dantes <d...@q...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak wybrać laptopa? WYBRAŁAM
    Date: Sat, 28 Sep 2024 21:58:16 +0200
    <vbmt17$79b$1@news.chmurka.net> <vbnbca$2ftr4$1@dont-email.me>
    <vbnd97$atv$1@news.chmurka.net> <FpLDO.112447$Iesa.16227@fx11.ams1>
    <vboi2l$imt$1@news.chmurka.net> <NzQDO.138979$hnMb.54890@fx12.ams1>
    <vbp699$vt7$1@news.chmurka.net> <vbpg30$74b$1@news.chmurka.net>
    <vbq484$l86$1@news.chmurka.net> <vbra4e$i1n$1@news.chmurka.net>
    <vd07uf$gur$1@news.chmurka.net> <vd356j$j95$1@news.chmurka.net>
    <vd8ct6$eeg$1@news.chmurka.net> <vd8v6n$3thp8$1@paganini.bofh.team>
    <vd92a5$vtd$1@news.chmurka.net> <vd95a2$3tr2m$1@paganini.bofh.team>
    <vd99kc$5fi$1@news.chmurka.net> <vd9g1d$3uco2$1@paganini.bofh.team>
    <vd9i8m$9pj$1@news.chmurka.net>

    Dnia Sat, 28 Sep 2024 20:35:22 +0200, Ewa napisał(a):

    > Domowe zastosowania też mogą być różne. :-)
    > Punktem wyjścia były podobne możliwości do mojego
    > obecnego laptopa, czyli HP Gaming Pavilion 15-cx0049nw.

    Czy na pewno do "domowych zastosowań" potrzebujesz laptopa
    z dedykowaną grafiką 4GB?
    Jakiś montaż video, albo inne prace graficzne?
    Jeśli tak, to rozumiem...

    > z jakiego linku?
    Ten który zapodałaś:

    > Ten procesor był w porównywanym laptopie 17" z pytaniem
    > czy warto. Wolałabym 15,6", czyli tak jak mam obecnie.
    > Gdzie mogę znaleźć zbiorczą informację o generacjach procesorów?

    https://geex.x-kom.pl/rankingi/ranking-procesorow/
    https://geex.x-kom.pl/wiadomosci/jaki-procesor-do-la
    ptopa/
    https://www.x-kom.pl/poradniki/5802-jak-wybrac-proce
    sor-co-trzeba-wiedziec-o-cpu.html
    https://netbe.pl/roznice-miedzy-generacjami-procesor
    ow-intel-wszystkie-modele-do-2023-roku/

    > Przeważnie w laptopach ten drugi dysk to HDD.

    W "najnowszych" już raczej nie...

    > Nie
    Szkoda...
    Przetestuj SLAX'a:
    https://www.slax.org/
    https://www.slax.org/#getslax
    Odpalając go z "pendrajwa"...

    > Nieprawda. Mam USB Typu C i dyski zewnętrzne podpięte do niego
    > nie działają właśnie z powodu braku zasilania. Wyjaśniałam
    > to u źródła, czyli w HP.
    To co w końcu działa na tym złączu USB C skoro jak piszesz "brakuje
    zasilania"?
    Pendrajwy działają?
    Bo jeśli tak to
    najwidoczniej jest to kwestia tego o czym już pisałem, a mianowicie dyski
    talerzowe potrzebują czasem >500mA, a złącze tyle nie wystawia...
    Ale to był problem "w czasach USB 2.0"...
    Najwidoczniej, jak to śpiewał Rysiek Rynkowski:
    "Ten typ tak ma..."
    Mam na myśli USB C w twoim laptopie...
    Gdzieś czytałem, że w przypadku niektórych USB C
    trzeba było mocno pogrzebać w ustawieniach systemowych...

    >Oczywiście podłączone do USB działają.

    No bo USB 3.0 podaje powyżej 500mA...

    > Dyski zewnętrzne z ich kabelkami (każdy ma 1 kabelek) już mam.

    Aaa, to "gotowe" tj. "sklepowe" dyski zewnętrzne?
    Bo ja pisałem o takich wyprutych z laptopa...

    .