  • Data: 2024-10-01 00:49:22
    Temat: Re: Jak wybrać laptopa? WYBRAŁAM
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 29 Sep 2024 08:54:22 +0200, Ewa napisał(a):

    > (...)
    > Ponadto kupiłam kabelek z końcówką odpowiednią do moich kupnych
    > dysków zewnętrznych, taką jakby 2 w 1 oraz z USB C na drugim
    > końcu. Myślałam, że da się zastosować do podłączania dysków
    > zewnętrznych. Niestety, nie działa. Zwróciłam się z tym do HP,

    Być może kupiłaś kabel do ładowania, bez przewodów sygnałowych.
    Taki kabel nie pozwoli na pracę żadnego dysku czy pendriva.

    > a oni poinformowali mnie, że zainstalowany port USB typu C na to
    > nie powala, bo nie daje niezbędnego w takim wypadku zasilania.

    Mało możliwe.
    Widziałem setki modeli laptopów, ale nie współpracujących z dyskami nie
    widziałem już chyba od co najmniej 20 lat. A chodziło wtedy o dyski HDD,
    które przy starcie szarpały mocno prąd i blokowały zasilanie w laptopie.
    Głównie "specjalizowały się" w tym Toshiby.
    Rozwiązań było kilka: albo kabel Y, o którym tu wcześniej pisał kolega,
    albo aktywny switch, albo lutownica i zmiany na płycie głównej.

    > Gdyby to była sprawa ustawień systemowych, to by mnie o tym poinformowali.

    Nie zawsze, czasem nawet ludzie pracujący w autoryzowanych serwisach nie
    mają pełnej wiedzy. Albo mają wiedzę "ograniczoną" bądź "zastrzeżoną" i o
    czymś świadomie nie mówią.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam