  • Data: 2024-09-28 16:53:55
    Temat: Re: Jak wybrać laptopa? WYBRAŁAM
    Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 28 Sep 2024 16:03:06 +0200, Ewa napisał(a):

    > Bardzo dziękuję za cenne uwagi.
    > Tak mnie jeszcze nikt nie nazywał, a szkoda. -:)

    > Ale napisałam: Wybór jest między: wielkością pamięci RAM i systemem
    > operacyjnym Windows 11: Pro czy Home. Oczywiście wpływa to na cenę.
    >
    > Reszta uwag do pilnego przemyślenia.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ewa

    Co do kwestii Win11 Pro vs Home...

    Funkcje wspólne dla systemów Windows 11 Home i Pro.
    Obie edycje systemu Windows 11 oferują najważniejsze funkcje systemu
    Windows 11:

    - Copilot generatywny AI do badań, przepisywania i generowania obrazów
    - Układy Snap Layouts do szybkiego i uporządkowanego rozmieszczania okien
    aplikacji
    - Eksplorator plików z zakładkami
    - Panel widżetów z informacjami o aktualnościach, pogodzie, finansach i
    sporcie
    - Zaktualizowana funkcja pisania głosowego umożliwiająca wprowadzanie
    tekstu bez użycia rąk
    - Natywna obsługa klucza dostępu dla zwiększonego bezpieczeństwa
    - Zaktualizowane aplikacje narzędziowe, takie jak Zdjęcia i Odtwarzacz
    multimedialny
    - Napisy na żywo, które działają z dowolnym dźwiękiem odtwarzanym na
    komputerze
    - Zaktualizowane narzędzie do tworzenia kopii zapasowych systemu Windows
    - Potężne narzędzie do tworzenia zrzutów ekranu z możliwością
    przechwytywania wideo
    - Szybkie parowanie Bluetooth
    - Edytor wideo Clipchamp
    - Sesje skupienia pozwalające na tymczasowe odcięcie się od rozpraszaczy,
    gdy chcesz wykonać swoją pracę
    - Udoskonalenia w grach, takie jak Auto HDR, DirectStorage i ulepszony tryb
    gry

    Funkcje dostępne wyłącznie w systemie Windows 11 Pro

    Zgodnie z dokumentacją sklepu Microsoft Store poniższe funkcje są dostępne
    wyłącznie w systemie Windows 11 Pro:

    - BitLocker, który pomaga chronić dane dzięki ulepszonemu szyfrowaniu i
    zarządzaniu bezpieczeństwem
    - Zdalne sterowanie pulpitem
    - Hyper-V do tworzenia i uruchamiania maszyn wirtualnych
    - Prywatny katalog umożliwiający dostęp do aplikacji Twojej firmy za
    pośrednictwem własnej sekcji w sklepie Microsoft Store
    - Możliwość dołączenia do usługi Azure Active Directory i połączenia się z
    siecią szkolną, firmową lub korporacyjną za pośrednictwem chmury
    - Możliwość dołączenia do domeny i połączenia z siecią firmową lub
    korporacyjną

    Różnice w zabezpieczeniach

    Pod względem bezpieczeństwa system Windows 11 Home obejmuje standardowe
    funkcje zabezpieczeń systemu Windows, takie jak ochrona przed wirusami i
    zagrożeniami, zapora sieciowa i ochrona sieci, opcje rodzinne, kontrola
    aplikacji, a także zabezpieczenia urządzenia, takie jak obsługa modułu TPM
    i izolacja rdzenia, która chroni centralne jądro systemu Windows.

    Zarówno wersja Home, jak i Pro zawierają opcję szyfrowania urządzenia, ale
    funkcja BitLocker w wersji Pro jest bardziej niezawodna i umożliwia
    administratorowi np. zdalne szyfrowanie komputera.

    Windows 11 Pro dodaje również funkcje bezpieczeństwa dla działów IT
    organizacji, które zarządzają siłą roboczą komputerów PC, zwane Microsoft
    Purview Information Protection i Microsoft Purview Data Loss Prevention .
    Umożliwiają one firmom oddzielenie aplikacji osobistych od aplikacji
    służbowych na komputerze. Skanują również maszyny pod kątem niechcianej
    zawartości, ograniczają udostępnianie i automatycznie usuwają zawartość,
    która może stanowić zagrożenie.

    Który system Windows 11 jest dla Ciebie odpowiedni?

    Wybór między Windows 11 Home a Windows 11 Pro jest dość prosty. Dla niemal
    każdego indywidualnego konsumenta Home jest najlepszym wyborem. Zawiera
    wszystkie standardowe funkcje systemu operacyjnego. Powinieneś rozważyć
    droższy Windows 11 Pro tylko wtedy, gdy zarządzasz wieloma komputerami lub
    potrzebujesz zdalnego sterowania, oprogramowania do wirtualizacji lub
    konfigurowalnego szyfrowania BitLocker.

    za:
    https://www.pcmag.com/comparisons/windows-11-home-vs
    -pro