    From: Darek Pełka <"pelka[KROPKA]darek"@gmail.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak to ugryźć?
    Date: Wed, 17 Feb 2010 14:35:53 +0100

    raqs pisze:
    > Witam,
    >
    > Przymierzam się do takiej oto "zabawki":
    > Jest sobie piec CO z dmuchawą zasilaną ze sterownika. Dmuchawa posiada
    > taką klapkę, która zamyka się, gdy dmuchawa nie pracuje, ograniczając
    > dopływ "lewego" powietrza. Niestety często (szczególnie przy dużym
    > wietrze) owa klapka jest podnoszona "cugiem", co skutkuje niepożądanym
    > skokiem temperatury na piecu.
    [...]

    Hej

    Mam takie cudo w swoim piecu, chyba minimalnie inny model bo u mnie nie
    ma żadnego drucika wystającego z dmuchawy, klapka jest podnoszona
    ciśnieniem powietrza.
    Jak otworzysz popielnik to czy przy tej klapce nie masz czasem
    wystającego pręcika z taką większą śrubką na końcu? Ta śrubka to
    ciężarek dociążający klapkę właśnie po to aby nie podnosiła się sama.
    Może wystarczy to podregulować - odkręcić trochę i po sprawie.

    A na marginesie to czy tego powietrza "lewego" masz aż tyle? U mnie
    tylko przy mocno rozpalonym piecu słychać jak klapka delikatnie
    podskakuje ale nie otwiera się na tyle by było to zauważalne np. przy
    zużyciu węgla albo temperaturze pieca...

    Darek