  • Data: 2009-12-04 09:41:27
    Temat: Re: Jak to jest z AF w canonie 5d2 ?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomościnews:hf9e5f$1ct$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > tych którzy je prostują. Musiałeś mieć dużo i długich przerw, że nie
    > zauważyłeś że to najpospolitszy Trol.

    > Np. to, że przez niego nie można normalnie podyskutować. W normalnym
    > towarzystwie dostałby w pysk i wyleciał za drzwi, gdyby to było forum a nie
    > usnet to by dawno dostał bana. Gdyby to był chat to możnaby założyć prywatny
    > kanał, a tak to trzeba czekać aż mu się znudzi, a tymczasem pozostaje
    > folklorem. Ot taki ciekawy przypadek do obserwacji.

    > Musiałeś mieć bardzo długą przerwę...

    > Popatrz na wątki techniczne jak się kończą. Wchodzi XX YY ze swoimi bzdurami

    pipcysz koles strasznie

    wiekszosc z was nie ma pojecia o czym pisze.

    pytanie bylo o konkretne szumy w konkretnym obrazie .

    ktos napisal ze ma konkretny obraz i chacilby poronac konkretne
    szumy .

    nie chodzi o porownaie miedzy soba szumow pomiedzy aparatami , a
    pomiedzy konkrteynmi zdjeciami - jak sobie zyczyl przedmowca i do tego
    sie ustosunkowuje.

    Wyznaczenie szumow w aparacie wogiole nie podlega zadnej dyskusji.
    jest norma opisuajaca jak sie ro robi.

    Wyznacza sie w oparciou o znajomosc fumkcji OECF udstep sygnalu
    uzyteczynego od szumow. A szumy mierzy sie w gruncie rzeczy jaka
    fluktuacje R, G ; B , i luminancji dla sfotografowanej planszy
    jednorodnej.

    Przy czym wyznacze siue rowniez tzw szumy czasowe , czyli ich zmiane
    czasie.

    kto nie wierzy niech pogogluje w powaznych pracach na ten temat.

    I na temat wyznaczenia szumow kamery nie dyskutuje.

    Dyskutuje tak jak sobie zyczyl przedmowca o konkretnych szumach
    widzialnych w konkretnym zdjeciu.
    A tu gtrzeby sie umowic do warunkow obserwacji , bo jesli tego nie
    zrobisz to wyjdzie na to ze szumy z 10 - letnigo kompaktu z wydruko 10
    cm sa mniejsze od tych ktore widzisz z d3 an wydruku 40 cm.

    aby porownac widzilalane szumy na konkretnych zdjeciach trzeba
    uzgodnic warzunki obserwacji.

    Praktycznie obserwujac zdjceci tak jak sie to robi na ekranie monitora
    w jeo wielkosci nie obserwuje roznicy w szumach pomiedzy FF a aps -c

    kto nie wierzy to niech szuka

    tutaj z FF c5d2

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Fotki#slides
    how/5410261909794238162

    jesli sie przewinie w lewo pojawi sie robione w podobnych warunkach
    zdjecie z c50d ( lodki , motorowki w nocy w porcie )

    prosze porowbnac szumy , dynamike.

    Roznica w laboratorium oczywiscie w sklali 100 % wychodzi ,
    w takich warunkach obserwacji ( najczestsze dla amatora ) roznicy
    praktycznie nie ma .

    Czy ktos jeszcz ma jakies pytania ?

    Panowie do ksiazek !!

    XXX

    ps

    nie czytalem wszystkich postow .
    padly jakies inwektywy , nie wiem dokladnie pod czyim adresem
    ale ostrzegam , jesli pod moim bede stosowal brutalnie zasade
    wzjemnosci - i pozostali musza przyznac ze bedzie to fair.