  • Data: 2011-10-31 09:25:51
    Temat: Re: Jak to działa ?
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9h72ckFidrU1@mid.uni-berlin.de...

    > Nie musi więcej liczyć. Mózg liczy i tak, nawet jak masz jeden system
    > nawalony. Z technicznego punktu widzenia mózg liczy z filtrowanych
    (...)

    Ja tylko odnoszę wrażenie, że mój we wszelkie obliczenia wkłada zbyt dużo
    mocy, co swarza problemy podobne, jak przy przeciążonym obliczeniami
    kompie...

    > Słuch. Ja też jeszcze słyszę, choć mi już 50tka stuknęła. Ale już
    > niewiele.

    Ja nie mam ostatnio jakoś możliwości sprawdzenia u siebie - z kompa jak
    próbuję, to gdzieś przy 13-14.5 twardo mi się kończy dźwięk, nie wiem, czy
    mój słuch podupada (możliwe "rodzinnie"), czy nie wyrabiają sie tańsze karty
    dźwiękowe i głośniki... Kilka lat temu przepuściłem generator przez głośnik
    (nie wysokotonowy) i dojechał do 18500.

    > To akurat normalne. Choć wyszkolony słuch przy niektórych rodzajach muzyki
    > różnicę usłyszy.

    B. łatwo wychwycić tę różnicę na przykładzie utworu "Trans Europa Express",
    czy jakoś tak, oryginalnie oczywiście Kraftwerk, a tu, konkretnie wykonanego
    przez Koto (w czasie, gdy nazwą dysponował i grał M. van der Kuy), początek,
    gdy jest ten fragment stukany. Odsłuchany na mp3 stukot jest wyraźnie
    miększy i jakby mający nieco więcej wyższych tonów. W ogóle, dźwięk
    kompresowany mp3 traci ułamek na soczystości. To jednak bardzo zależy od
    kompresora i jego ustawień. Dlatego nie używam superszybkiego kodeka Xing,
    bo robi rzeźnię z dźwięku, zwłaszcza w niuansach wysokich tonów, używam
    Lame, nie bawię się w VBR (no, sporadycznie), ani większe szybkości (chyba,
    że rzeczywiście potrzeba), niż 128-160, nastawiam jedynie na najlepszą
    możliwą kompresję, znaczy się, każę kodekowi przyłożyć się do wykonania
    zadania. Dobrze zrobione 96 zabrzmi lepiej od badziewnego 192. (A z tego, co
    w necie, w P2P wnioskuję, że u wielu pokutuje magiczne myślenie - jak dam
    kompresję 320, to dźwięk sam się wyklaruje, zakłócenia znikną, a trzaski z
    płyty miną... Podobnie na YT - badziewny filmik 320x240 przeskalowany do
    full HD, bo pewnie się wyostrzy? Dupa się wyostrzy...)
    Jak polecę na miasto ze słuchawkami, to nie ma sensu dawać więcej, niuanse
    zginą w hałasie otoczenia.

    > Nikt nie jest normalny.

    Uff, całe szczęście, było by to strasznie nudne...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)