eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak to działa ? › Re: [OT] mp3 & lame
  • Data: 2011-10-31 22:32:02
    Temat: Re: [OT] mp3 & lame
    Od: venioo <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-10-31 21:22, Michoo pisze:
    > W dniu 31.10.2011 10:25, Araneus Diadematus pisze:
    >
    >> B. łatwo wychwycić tę różnicę na przykładzie utworu "Trans Europa
    >> Express", czy jakoś tak, oryginalnie oczywiście Kraftwerk, a tu,
    >> konkretnie wykonanego przez Koto (w czasie, gdy nazwą dysponował i grał
    >> M. van der Kuy), początek, gdy jest ten fragment stukany. Odsłuchany na
    >> mp3 stukot jest wyraźnie miększy i jakby mający nieco więcej wyższych
    >> tonów. W ogóle, dźwięk kompresowany mp3 traci ułamek na soczystości. To
    >> jednak bardzo zależy od kompresora i jego ustawień. Dlatego nie używam
    >> superszybkiego kodeka Xing, bo robi rzeźnię z dźwięku, zwłaszcza w
    >> niuansach wysokich tonów, używam Lame, nie bawię się w VBR (no,
    >> sporadycznie), ani większe szybkości (chyba, że rzeczywiście potrzeba),
    >> niż 128-160, nastawiam jedynie na najlepszą możliwą kompresję, znaczy
    >> się, każę kodekowi przyłożyć się do wykonania zadania. Dobrze zrobione
    >> 96 zabrzmi lepiej od badziewnego 192.
    > Straszne herezje waść prawisz.
    > Jedyną wadą VBR jest to, że badziewne odtwarzacze długo go nie obsługiwały.
    >
    > W momencie gdy używasz stałe 128-160 to są 3 możliwości:
    > q) fragment dostaje "po dupie" ale zgodziłeś się na to bo nie jest to aż
    > tak przeszkadzające aby podnieść rozmiar
    > w) fragment został skompresowany w sam raz
    > e) fragment byłby tak samo dobry przy mniejszym bitrate
    >
    > Użycie VBR sprawia, że:
    > a) masz taką samą jakość przy mniejszym średnim bitrate: q)
    > skompresowane tak samo, e) mniejszym bitrate
    > b) masz większą jakość przy takim samym średnim bitrate: q) dostało
    > wyższy bitrate, a e) niższy
    >
    > A czasami połączenie a) z b) gdy e) jest zauważalnie więcej niż q)[*] -
    > wyższa jakość i niższy rozmiar.
    >
    > [*] a to częsta sytuacja, że jest kilka "punktów" które uniemożliwiają
    > dalsze zmniejszenie bitrate
    >> (A z tego, co w necie, w P2P
    >> wnioskuję, że u wielu pokutuje magiczne myślenie - jak dam kompresję
    >> 320,
    > Często wynika z tego, że ktoś robi 320 z 128.
    >
    >
    >> Jak polecę na miasto ze słuchawkami, to nie ma sensu dawać więcej,
    >> niuanse zginą w hałasie otoczenia.
    > Zainwestuj w słuchawki. Choćby Koss dokanałowe to usłyszysz różnicę. (Ja
    > też używałem kiedyś muzykę w 96kbps, bo nie było słychać różnicy, ale
    > jak zainwestowałem w słuchawki to nagle i 250 się zrobiło mało.)
    >
    > Btw - proponuję przyjrzeć się "Conquest of Paradise" Vangelisa - dużo
    > różnych instrumentów, zmienna głośność - tu naprawdę encoder musi się
    > postarać.
    >

    Miałem kiedyś możliwość zabawy sprzętem dyskotekowym w lokalnym klubie
    ;), nie wiem na ile profesjonalnym. O ile kawalki z polskiego starego
    rocka brzmialy dobrze, bo kazdy znal slowa i spiewajac zagluszal reszte
    ;) to inne kawalki instrumentalne przy 128kbps wypadaly straaasznie
    blado. Bylo slychac zafalszowania dzwiekow, lekkie przyszumienia,
    znieksztalcenia. Cos, czego nigdy nie doswiadczylem na sprzecie domowym.

    --
    venioo
    GG:198909

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: