  • Data: 2011-11-01 00:15:06
    Temat: Re: [OT] mp3 & lame
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:j8n7l3$gn6$1@news.onet.pl...

    > Miałem kiedyś możliwość zabawy sprzętem dyskotekowym w lokalnym klubie ;),
    > nie wiem na ile profesjonalnym. O ile kawalki z polskiego starego rocka
    > brzmialy dobrze, bo kazdy znal slowa i spiewajac zagluszal reszte ;) to
    > inne kawalki instrumentalne przy 128kbps wypadaly straaasznie blado. Bylo
    > slychac zafalszowania dzwiekow, lekkie przyszumienia, znieksztalcenia.
    > Cos, czego nigdy nie doswiadczylem na sprzecie domowym.

    Testowałem kiedyś nagrania MP3, dokonane jakimś badziewnym kodekiem, 256,
    jak też, VBR, równie badziewne. Tego się słuchać nie dało. Ewidentnie kodek
    do dupy, albo ustawiony z maksymalną oszczędnością, znaczy się, z minimalną
    jakością kodowania, słuchać się nie dało.
    Wybieram mocożerny LAME, jakość ma dobrą.
    Ważny jest też przecież dekoder. Dwa różne programy tak różnie mi kiedyś
    odegrały jeden i ten sam utwór (Napster vs WinAmp), że aż sprawdzałem, czy
    ten sam plik podstawiłem... Udało mi się dorwac plik bez tej wady. Polegałą
    na tym, że spod Napstera było tak silnie przemaskowane, że absolutnie nie
    nadawało się do odsłuchu. Winamp odegrał prawidłowo. Różnie też grają różne
    odtwarzacze sprzętowe, tym też się bawiłem. Mam utwory, które jeden gracz
    odgrywa dobrze, a drugi ma np. leciutkiego "tourette'a". Nie chce mi się
    teraz tego głębiej badać...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)