  • Data: 2011-10-30 22:13:09
    Temat: Re: Jak to działa ?
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " MH" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:j8ke8e$1o9$1@inews.gazeta.pl...
    > Marek <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    >> http://sklep.mgsm.pl/gsm/produkt/4906,481,2086,0,n/
    >>
    >> To się gdzies nakleja, czy połyka ?
    >
    > ================
    >
    > Działa tak jak to :
    >
    > http://tvmarket.pl/magnetyczne_opaski_levina-87944-m
    m.html?ils=58

    A to już prędzej, jeśli cokolwiek - hemoglobina skłąda się m.in. z żelaza,
    będącego najbardziej znanym ferromagnetykiem, gdzieś trafiło mnie w oczy, że
    żelazo w hemoglobinie ma też właściwości magnetyczne, co może wpływać na
    organizm. Podobno przy bardzi silnym (jak bardzo, to już nie wiem) polu
    człowiek może stracić przytomność. Niektórzy ludzie, zwłaszcza dzieci, są w
    stanie prawidłowo wskazać, z zamkniętymi oczami i kilkakrotnie obrócone dla
    dezorientacji, w którą stronę jest dany kierunek, znaczy się N, W, S, E.
    Jako dziecko nie potrzebowałem kompasu. Dzisiaj przyznam, nie wiem, nie mam
    okazji sprawdzić, czy jeszcze mogę :)) (bez skojarzeń preoszę) :D Choć do
    dziś jestem w stanie z zamkniętymi oczami trzymać głowę stale w jednym
    kierunku, np. w skręcającym autobusie... ale to już chyba inny mechanizm
    działa.
    Przypuszczam więc, że pole magnetyczne mając jakiś mniej, lub bardziej
    odczuwalny wpływ na organizm, może, umiejętnie zadane, stymulować proces
    zdrowienia. Była robiona podwójna ślepa próba, aby wykazać, czy a. nie
    działa w ogóle, b. czy występuje zwykły efekt placebo, c. czy efekt placebo
    jest wzmocniony jednak polem z magnesu?
    Oczywiście, doskonale wiem, że takie reklamy należy przyjmować z ogromną
    rezerwą, ale zanim ostatecznie to spostponuję, potrzebuję podstawy ku temu,
    takiej, która wykaże na podstawie badań, jak się naukowo sprawy mają.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)