  • Data: 2010-11-09 08:05:40
    Temat: Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Falownik jest tylko jednym z elementów UPS-a. I to falownik dosyć specyficzny
    >niekiedy - część ma najpierw przetwornicę podnoszącą napięcie stałe z 12 czy
    >24V do około 320, dalej zaś mostek PWM realizujący sinusoidę (lub w prostszych
    >rozwiązaniach - trapez lub prostokąt ważony)

    BTW: Tak mnie zastanawia często używane stwierdzenie, że falownik to
    daje trapez.
    Na prawdę tak jest? Jak to jest realizowane?
    Bo skoro dałoby się zrobić liniowe narastanie napięcia, to już tylko
    krok do sinusa. A jak wiadomo sinus to większy problem.
    Ja widziałem w UPSach tylko, jak sądzę, ten 'prostokąt ważony'.

    EM