    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Date: Sat, 05 Apr 2014 21:42:51 +0200
    <m...@i...localdomain> <lhcl30$kiq$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <lhdvof$egm$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <lhfc80$egi$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <lhho9p$h8s$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lhi3hd$tb6$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lhm2j2$ufm$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <lhmke1$hnd$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <lhnafu$b8h$2@node2.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lhp2gj$1l6$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>

    > Normalnie nie. Z poniższego nic podobnego nie wynika, przynajmniej jeśli
    > używamy normalnie obowiązujących zasad logiki. Dodatkowo napisałem, że
    > obiektyw normalnie "widzi" większą powierzchnią soczewki przy dłuższej
    > ogniskowej, a więc chyba jasne jest, że powyższe musi być fałszem?

    Krzysiek, powiedziałem iż obserwuję w tym jednym obiektywie coś zupełnie
    odwrotnego (a w drugim już nie). Uznałeś w związku z tym, że mam poważną
    usterkę: tak czy nie? Przecież to Twoje słowa.

    Pisałem, że 70mm w tym Tamronie to prawie cała powierzchnia soczewki
    widzi mój paluch w kadrze a 300mm - jej środek tylko. Zaprzeczenie moich
    słów może brzmieć wyłącznie "obiektyw na obu końcach patrzy całą
    powierzchnią soczewki". Skąd taka konkluzja? Bo skoro wcześniej
    napisałeś, że przy 70mm ma najmniejsze pole wykorzystania powierzchni
    soczewki a u mnie 70mm to prawie cała soczewka. Więc przy 300mm "prawie
    cała" zmienić się powinna jedynie w "cała". Nie ma innej opcji. Stąd mój
    komentarz. Inaczej wywnioskować się nie da z Twoich słów.

    Marek