  • Data: 2014-04-03 01:01:28
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tym drobnym zastrzeżeniem, że zwiększanie czasu

    Masz na myśli skracanie czasu chyba?

    > powoduje coraz
    > mniejszą utratę ostrości, dąży to asymptotycznie do jakiejś wartości
    > niewiele większej niż ta po ułamku sekundy - i tu praktyka jest zgodna
    > z teorią (typowo przynajmniej).

    > No ale Ty bronisz firmy i np. serwisu Sony, czy chcesz dowiedzieć się
    > prawdy?

    Chodzi o to, że usłyszę argument "czytaj pan instrukcję". Nie mogę więc
    robić usterki z zachowania, które zostało opisane w instrukcji jako
    typowe (choć nie opisano dokładnie w czym rzecz) oraz co robić aby
    uniknąć zakłóceń.

    > No ale z czegoś to wynika. Może wynikać z wady obiektywu, wady aparatu,
    > niekompatybilności np. firmware, wadliwego użycia. Jasne jest, że to nie
    > jest normalne zachowanie aparatu z długim obiektywem.

    Ale z drugiej strony sytuacja jest wyssana z palca. Eksperyment dotyczy
    obszaru wykraczającego daleko poza normalne używanie aparatu. Jeśli
    napisano "masz statyw, wyłącz stabilizację", to należy tak robić.
    Zresztą nawet firmware aparatu zdaje się to realizować. Gdy podłączam
    zdalny wyzwalacz, to natychmiast wyłącza się stabilizacja. Jakiś tego
    powód jest...

    Marek