  • Data: 2014-04-04 15:02:40
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    .

    > Ok, rozumiem zatem, że chcesz powiedzieć iż Sony ma usterkę powodującą,
    >
    > że na tanich filtrach (polaryzacyjne, UV, ND) mam mydło przy długich
    >
    > ogniskowych a przy krótkich dużo mniejsze - a nawet czasem niewidoczne.

    chce powiedziec , ze to co zakladasz na soczewke stosujesz nieodpowiednio w
    nieodpowiednim celu..
    filtr uv ( w ogole filtr uv dla cyfry nie jest potrzebny , nic nie daje , kupuje sie
    protectory , sa tansze ) nie ma prawa obnizyc rozdzielczosci.
    jesli obniza to wyrzuc to dziadostwo - mozna tym grac np w cymbergaja albo jeszcze
    cos innego.
    wniosek, ze filtry uv obnizaja rozdzielczosc jest bledny. tego spadku nie da sie ani
    zaobserwowac , ani zmierzyc jest za maly.
    To tak jakbym na zime do samochodu zalozyl lyse opony i wyciagnal stad wniosek ze w
    zimie nie da sie jezdzic w ogole.

    > A może chcesz powiedzieć, że miałem zwidy i niepotrzebnie wymieniłem
    >
    > filtry na droższe?

    fantazjujesz.

    jesli wymieniles na drozsze , lepsze - dobrej jakosci , to nie obnizaja one
    rozdzielczosci obiektywu na 300 mm i nie one sa powodem spadku ostrosci.

    Jesli nadal uzywasz tych tanich za 40 zlotych , to ich nie uzywaj , ale to nie znaczy
    ze filtry UV obnizaja rozdzielczosc.
    To znaczy ze stosujesz jakies cos , ktore fotograficznym filtrami uv mimo nazwy
    sprzedjacego nie jest.

    > No i nie tylko ja mam takie zwidy:
    >
    > http://fotografujesz.pl/index.php/2012/03/filtr-uv-p
    omaga-czy-przeszkadza/

    > "Po pierwsze, filtry UV mimo zapewnień ich producentów nie są obojętne
    >
    > dla obrazu. Niestety i w tym przypadku sprawdza się prawda: "nie kupuj
    >
    > taniego". Co filtr może zrobić z obrazem? Może wpłynąć na jego ostrość
    >
    > (a w zasadzie nieostrość),"
    >

    > No ale autor tej wypowiedzi może też używać Sony...

    to nie jest nic nowego . nie uzywa sie dziadoskich tanich filtrow , jakichkolwiek.
    bardziej moga zaszkodzic lub pomoc.

    prawda jest , ze sa oferowan na rynku jakies produkty pod nazwa filtr uv marnej
    jakosci , ktore rzeczywiscie moga popsuc obraz , glownie ze wzgledu na powloki
    odblaskowe.
    Nie mozna stad wyciagac wniosku , ze filtry UV psuja obraz.

    jesli masz na obiektywie cos o czym wiesz, ze pogarsza obraz , to dziwie sie ze tego
    uzywasz.

    Wybor w warunkach sklepowych filtra UV jednego z wielu, najmniej obnizajacego
    ostrosc to opowiastka ktora mozna wlozyc miedzy bajki.
    Zero szans , zeby cos takiego naocznie stwierdzic.