eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaJak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!j27g2000yqn.googlegroups.com!not-for-mail
    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Date: Sun, 21 Feb 2010 10:08:16 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 33
    Message-ID: <7...@j...googlegroups.com>
    References: <hkq1ss$mqf$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 76.112.1.230
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1266775696 22367 127.0.0.1 (21 Feb 2010 18:08:16 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sun, 21 Feb 2010 18:08:16 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: j27g2000yqn.googlegroups.com; posting-host=76.112.1.230;
    posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5
    (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.89
    Safari/532.5,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26065
    [ ukryj nagłówki ]

    On Feb 8, 5:06 pm, "A r t i e" <a...@g...pl> wrote:
    > Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w czasie
    rzeczywistym siły tłumienia amorków w zależności od
    > nawierzchni, skąta skrętu prędkości itd.
    >
    > W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak to jest
    robione w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C
    > i E ? Chodzi mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?
    >
    > Arek

    Chodzi o zawieszenia, w ktorych reguluje sie wspolczynnik tlumenia w
    amortyzatorach. Praktycznie kazy wiekszy producent amortyzatorow ma
    obecnie modele o regulowanym wspolczynniku tlumienia. Wiekoszc z nich
    po prostu stosuje jeden lub kilka zaworow wewnatrz amortyzatora,
    sterowanych solenoidem, ktore pozwalaja na to aby olej wewnatrz
    amortyzatora mogl przeplywac poprzez zwezki o roznym stopniu tlumienia
    w zaleznosci od tego, ktory zawor jest otwarty. Takie amortyzatory
    pozwalaja jedynie na kilka wybranych z gory stopni tlumienia ale
    zamykajac i otwierajac zawory dostatczenie szybko, mozna symulowac do
    pewnego stopnia wartosci posrednie. Systemy tego typu produkuje miedzy
    innymi firma ZF-Sachs pod nazwa CDC czy Bilstein pod nazwa ACD.
    Amortyzatory wynalezione przez Amerykanow ponad 10 lat temu (Delphi)
    dzialajace w oparciu o olej o wlasnosciach magnetoreologicznych
    pozwalaja zmieniac ten wspolczynnik plynnie w szerokim zakresie i to
    kilkaset razy na sekunde. Od ponad 10 lat tego typu amortyzatory
    wystepowaly w samochodach marki Cadillac i Corvette. Od zeszlego roku
    ta sama technologia wystepuje rowniez w niektorych modelach Ferrari i
    Audi pod nazwa markowa Delphi MR. Obecnie wlascicielem tego oddzialu
    Delphi jest chinska firma BWI.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: